Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dato på digitalbilleder
Fra : Henrik

Dato : 10-07-04 14:03

Hej Alle.

Jeg leder efter et lille softwareprogram som kan lægge dato ind i nederste
hjørne af min digitalfoto og helst uden at ændre selv filens
oprindelsestidspunkt.

Af en god ven fik jeg oplyste programmet Eyebatch, men synes nu at det er
lidt avanceret, når jeg nu kun skal have dato og evt. tid på.

Derfor håber jeg, at der er nogen som kender en mindre program som kan gøre
dette og som også er brugervenligt.

Skulle I have fået dette spørgsmål stillet tidligere underskylder jeg meget.

Hilsen Henrik

Fra : HKJ

Dato : 10-07-04 14:27

"Henrik" <Skriv@igruppen.dk> wrote in message
> Jeg leder efter et lille softwareprogram som kan lægge dato ind i nederste
> hjørne af min digitalfoto og helst uden at ændre selv filens
> oprindelsestidspunkt.

Prøv at kigge på http://www.exifer.friedemann.info/ (Watermark funktionen)

Jeg ved ikke om programmet piller ved filens dato/tid.

Fra : emj

Dato : 10-07-04 15:07

On Sat, 10 Jul 2004 15:02:49 +0200, "Henrik" <Skriv@igruppen.dk>
wrote:

>Jeg leder efter et lille softwareprogram som kan lægge dato ind i nederste
>hjørne af min digitalfoto og helst uden at ændre selv filens
>oprindelsestidspunkt.

Det kan PS med en action eller PSP med et script, så har du et af
disse billedbehandlingsprogrammer, behøver du ikke andet.
Hilsen emj

Fra : Henrik

Dato : 10-07-04 15:45

Hej Emj.

Det lyder meget interessant.

Undskyld min uvidenhed, men hvad er PS eller PSP.

Hilsen Henrik

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 10-07-04 15:48

"Henrik" skrev
> et lille softwareprogram som kan lægge dato ind i nederste
> hjørne af min digitalfoto og helst uden at ændre selv filens
> oprindelsestidspunkt.

Freeware IrfanView
<http://www.tucows.com/preview/194967.html>
kan putte f.eks. digitalfotos Exif Dato tid på et valgfrit sted på billedet,
med en valgfri font, størrelse, farve, transperant,
og uden at ændre files oprindelsestidspunkt.

Åbn IrfanView og udfør:
File\Batch Conversion/Rename
Batch conversion
Use advanced options
Save files with original date/time
Set for all images
Add overlay text
Settings
Text: $E36867
($E36867 er dato tid fra billedet Exif-data - se andre muligheder i Help)
Vælg fotos som skal tidsstemples - Add all
Gør det ved at trykke 'Start'

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Henrik

Dato : 10-07-04 20:29

Hej Alle sammen.

Mange tak for jeres hjælp og tid.

Mit problem er løst. Thorkild Dalsgaard kom med en god løsning som jeg gerne
vil bringe videre. Læs hans indlæg her under dette indlæg.

Hilsen

Henrik.