Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Powershot G5 vs Winblows 2000?
Fra : Q

Dato : 10-07-04 00:24

Er det mig der er et kvaj eller er det usandsynligt bøvlet at få kameraet
til at connecte til PCen ?..

Har downloadet driver fra canons website ( enelleranden TWAIN ting ), ladet
windows finde og tilføje ny hardware, men når jeg forsøger at hente billeder
fra kameraet mener twaindriveren ikke at kameraet er forbundet...

Det lille display i toppen af kameraet skriver "PC" og powerindikatoren
skifter farve, så jeg skulle da mene at der ER forbindelse til kameraet ?
Windows finder da også kameraet, såeh??

Skal jeg virkelig ud og smide et par hundrede efter en kortlæser istedetfor
?...

/peter

Fra : \"Bangsbo Design\"

Dato : 10-07-04 06:39

Hej Peter ....

Windows 2000 er noget JUNK .....

Og med hensyn til kortlæser er det et køb du ikke vil
fortryde ... 150-200 Kr. og du vil glæde dig ...

Har du råd til et Canon PowerShot G5 har du også råd til
en god kortlæser min er fra Sandberg og virker perfekt ... !

Så jeg taler lidt af erfaring ....

Med venlig hilsen
Keld
--
Keld Gydum
Stenbakkevej 37 2.th. DK- 9900 Frederikshavn

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-07-04 09:08

""Bangsbo Design"" <bangsbo@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Windows 2000 er noget JUNK .....

Nåda. Det skal du nok ikke fortælle de millioner og atter millioner af
tilfredse brugere i store, internationale koncerner over hele verden. Jeg
kan forstå, at du ikke kan finde ud af at bruge Windows 2000?

--
-Jens B.

Fra : \"Bangsbo Design\"

Dato : 10-07-04 14:03

Hej Jens Bruun .....

Der er ingen tvivl om at til prof. brug er Windows 2000 ok
men til privat brug er det noget JUNK - idet meget software
- hardware private bruger ikke kan bruge standart driver i
netop Windows 2000 og visse fabrikater ikke følger
leverancen af omtalte drivere op.

Og så er vi vis grundig OT nu Jens .... i øvrigt kender jeg ikke
din mulighed for at udlede dit svar ud af min påstand .. )

Hygge fra Frederikshavn med de store Møller

Fra : Q

Dato : 10-07-04 14:53

> [...]
> - hardware private bruger ikke kan bruge standart driver i
> netop Windows 2000 og visse fabrikater ikke følger

Problemerne er vist størst omkring computerspil og store grafikkort mv..

Min oplevelse er til gengæld at XP er noget juks hvis man er typen der roder
lidt med f.eks IO kort til processtyringer mv..

Jeg har forresten lige hentet et USB 2.0 kort og en kortlæser tingest nede
hos den lokale computerbiks...

Fandt lige et par morgenbilleder jeg tog fra bilen en tidlig juni morgen...
Kan godt lide den refleksion fra fjorden.. Billederne er taget med en Kodak
CX6200 se evt her:

http://www.naeslund.dk/peter/foto/100_3834.jpg
http://www.naeslund.dk/peter/foto/100_3835.jpg

/peter

Fra : Pico

Dato : 10-07-04 22:35

Q wrote:
KLIP
> Fandt lige et par morgenbilleder jeg tog fra bilen en tidlig juni
> morgen... Kan godt lide den refleksion fra fjorden.. Billederne er
> [...]
Sig mig, gider du ikke stå ud af vognen ?
Pico

Fra : Q

Dato : 11-07-04 00:19

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Q wrote:
> KLIP

> Sig mig, gider du ikke stå ud af vognen ?

Naah.. Det er ikke altid så hensigtsmæssigt hvis man er på vej på arbejde og
er kommet bare en smule sent ud af døren

/peter

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-07-04 16:56

> [...]

> - hardware private bruger ikke kan bruge standart driver i
> netop Windows 2000 og visse fabrikater ikke følger

Dét problem har jeg aldrig selv haft og har aldrig før hørt om, at andre
skulle have. W2K er et af de mest understøttede OS'er mht. drivere.

> Og så er vi vis grundig OT nu Jens .... i øvrigt kender jeg ikke
> din mulighed for at udlede dit svar ud af min påstand .. )

Derfor det afsluttende spørgsmålstegn

--
-Jens B.

Fra : \"Bangsbo Design\"

Dato : 10-07-04 18:42

Jens Bruun skriver igen ...:

> Dét problem har jeg aldrig selv haft og har aldrig før hørt om, at andre
> skulle have. W2K er et af de mest understøttede OS'er mht. drivere.

Jens man kan jo ikke ha' prøvet alt men jeg startede i sin tid med
Windows 3.0 - 3,11 - 95 - 97 - 98 - ME - 2000 og i dag XP.

Og jeg og flere forlod Windows 2000 på grund af min forklaring,
jeg ved godt at 2000 er bedre ind Xp hvis man selv vil råde mere
over opsætning, men i mine tilfælde var det både hardware og
software til samme jeg ikke kunne få Windows 2000 til at køre
godt nok med ...

Så oplevelsen er ikke enestående det gjaldt bla. HP Brændere i
flere serier ... Scannere i flere serier fra bla. Sandberg m.m
samt software til samme!

I øvrigt udtaler jeg mig kun om noget jeg har prøvet og
problemer jeg og venner i øvrigt har oplevet med
Windows 2000 ..... og _ikke_ hvad andre Millioner af
bruger kan og ikke kan ...

EOD!

Du må gerne få det sidste ord - dette var MIT!

Med venlig hilsen
Keld
--
Aktuelle Billeder på: http://gallery.atpic.com/en/185

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-07-04 20:45

""Bangsbo Design"" <bangsbo@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Du må gerne få det sidste ord - dette var MIT!

Nænej, du får selvfølgelig det sidste ord

--
-Jens B.

Fra : Pico

Dato : 10-07-04 22:39

"Bangsbo Design" wrote:
> Jens Bruun skriver igen ...:

> Jens man kan jo ikke ha' prøvet alt men jeg startede i sin tid med
> Windows 3.0 - 3,11 - 95 - 97 - 98 - ME - 2000 og i dag XP.

ØH, jeg kender ikke Win 97, hvad er det for en ?
Pico

Fra : Q

Dato : 10-07-04 10:27

""Bangsbo Design"" <bangsbo@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Peter ....
>
> Windows 2000 er noget JUNK .....

Det kører bedre for mig end jeg kunne få XP til, men det er vel også smag og
behag..

> Og med hensyn til kortlæser er det et køb du ikke vil
> fortryde ... 150-200 Kr. og du vil glæde dig ...

Det lykkedes mig at få liv i Twaindriveren ved brug af Canons Imagebrowser
software ved 3-tiden i nat.. Jeg plejer ellers at bruge ACDsee til
formålet.. mystisk..

> Har du råd til et Canon PowerShot G5 har du også råd til
> en god kortlæser min er fra Sandberg og virker perfekt ... !

Fandt en til 350 dask i Computercity.. Tror jeg tusser ud efter sådan en i
eftermiddag medmindre I har andre forslag?

/peter

Fra : [HCS] 4000

Dato : 10-07-04 08:13

Så vidt jeg ved er det er VIA driveren, du skal downloade og bruge til G5.
Det er det i hvert tilfælde til mine S50 og D60.

hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*
----

Fra : Michael Petersen

Dato : 10-07-04 18:27

Nu ikke for at "være mere OT", men der er ingen tvivl om, at WinXP er bedre
når man taler digitale billeder.
Win2000 er bestemt OK, men fortrækker helt klart WinXP, HOME eller PRO.

Fra : Niels

Dato : 11-07-04 11:18

Q wrote:
> [...]
> Windows finder da også kameraet, såeh??
>
> Skal jeg virkelig ud og smide et par hundrede efter en kortlæser istedetfor

Jeg kan nu se længere ned i tråden, at du har fået Canon's software til
at virke, det ville ellers være mit første råd, at prøve det.

Jeg købte en kortlæser i Føtex til 89 kr. og den fungerer ganske
udmærket. jeg tror stadig de kan fåes i Bilka.

Mvh. Niels