Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dramatisk himmel
Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 07-07-04 00:14

Her kommer et lille af mine "pletskud" - der er ikke manipulereret med
billedet.
Kameraet er et Kodak EasyShare CX4200 med 2.0 MP

http://www.pbase.com/image/31030641

Nogen kommentarer?`Selv er jeg vild med den meget dramatiske himmel og
kornet der vajer rundt.
Hvad synes i?

--
Mvh. Rasmus Thorsø Nielsen

Fra : Helge Olsen

Dato : 07-07-04 00:26

"Rasmus Thorsø Nielsen" <rasmus.nielsen_NOSPAM@tele2adsl.dk> wrote in
message news:OmGGc.1950$R_4.1095@news.get2net.dk...
> [...]
>
> http://www.pbase.com/image/31030641
>
> Nogen kommentarer?`Selv er jeg vild med den meget dramatiske himmel og
Pent bilde. Teknisk sett er det mangel på detaljer, men det gjør ikke noe
her synes jeg. Noe støy i skyene også, men igjen gjør det ikke noe :)

/Helge

Fra : ;o\)-max-

Dato : 07-07-04 01:18

"Rasmus Thorsø Nielsen"
> [...]
>
> http://www.pbase.com/image/31030641
>
> Nogen kommentarer?`Selv er jeg vild med den meget dramatiske himmel og

Hej Rasmus -
Jeg syns der er muligheder i det billede, der er spændende
linier og lys, men det skal strammes lidt op i photoshop.
Som det er nu - meget jævn belysning og toneskala, syns
jeg der mangler lidt spænding og dynamik.
Jan Bøgh har foreslået at vi kunne prøve at udsætte et
billed for lidt photoshopping, dit billede har imo nogle
muligheder, der kunne være sjovt at afprøve, er det en
ide, eller..? -max-

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 07-07-04 09:45

> [...]
> billed for lidt photoshopping, dit billede har imo nogle
> muligheder, der kunne være sjovt at afprøve, er det en

I må gerne bruge det til at "lege" lidt med, det kunne være spændende at se
hvad der kom ud af det!

/Rasmus

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 07-07-04 09:46

Her er så mit bud, uploadet på dk.binaer

(nu håber jeg fandme linket virker, har ikke prøvet det før...)

Med venlig hilsen

35mmfilm.dk
Tim Lerche Sørensen
www.35mmfilm.dk

"Rasmus Thorsø Nielsen" <rasmus.nielsen_NOSPAM@tele2adsl.dk> skrev i en
meddelelse news:eKOGc.1175$sN3.376@news.get2net.dk...

Fra : ;o\)-max-

Dato : 07-07-04 10:54

"Tim Lerche Sørensen"
> Her er så mit bud, uploadet på dk.binaer

> (nu håber jeg fandme linket virker, har ikke prøvet det før...)
>
> Med venlig hilsen
>
> 35mmfilm.dk
> Tim Lerche Sørensen

Det er skægt - jeg tænkte på en beskæring i den stil,
og jeg syns det fungerer fint. Til gengæld har du mistet
detaljerne i de lyseste skyer, dem savner jeg.
Det er da fantastisk som stemningen i billedet er helt
forandret, fra mol til dur næsten..

En kort beskrivelse af det tekniske, ville være hjælpsomt.

Jeg vil give det en tur senere, himlen er blå og det og der
er et par blishøne unger, jeg gerne vil fange.. -max-

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-07-04 10:21

Rasmus Thorsø Nielsen wrote:
> I må gerne bruge det til at "lege" lidt med, det kunne være spændende at se
> hvad der kom ud af det!

Godt nok ikke dit skud, men hvad jeg fik ud af at lege med et
forholdsvist kedeligt himmelbilled for noget tid siden :)

http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-05/2004-05-20/CRW_9405.jpg

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 07-07-04 10:26

> Godt nok ikke dit skud, men hvad jeg fik ud af at lege med et
> forholdsvist kedeligt himmelbilled for noget tid siden :)

Det allerførste der slår mig er de to reflekser du har midt i billedet og i
bundet, altså i det grønne. Jeg så dem som det allerførste, og kunne meget
godt tænke mig at se billedet igen uden, for de stjal næsten al min
opmærksomhed...

Med venlig hilsen

35mmfilm.dk
Tim Lerche Sørensen
www.35mmfilm.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-07-04 11:37

Tim Lerche Sørensen wrote:
> [...]
> bundet, altså i det grønne. Jeg så dem som det allerførste, og kunne meget
> godt tænke mig at se billedet igen uden, for de stjal næsten al min

Nåh, de forstyrrer det ikke for mig.. og de stammer fra objektivet.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 07-07-04 11:48

> Nåh, de forstyrrer det ikke for mig.. og de stammer fra objektivet.

Jeg har kigget på billedet et par gange, og synes der er mange flotte ting i
dit billede. Men uanset om reflekserne stammer fra objektivet eller fra
månen, så er de nu ikke så pæne lige i midten af billedet...

Med venlig hilsen

35mmfilm.dk
Tim Lerche Sørensen
www.35mmfilm.dk

Fra : Pico

Dato : 07-07-04 22:27

Hans Joergensen wrote:

> Godt nok ikke dit skud, men hvad jeg fik ud af at lege med et
> forholdsvist kedeligt himmelbilled for noget tid siden :)
>
> http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2004/2004-05/2004-05-20/CRW_9405.jpg

Reflekserne gør ikke så meget for min skyld, men det er et stort "hvidt" område
midt i skyerne, kunne du ikke have indrammet det med en laso og så have
ændret/frakoblet det område ?
Jeg synes det er synd det er helt udbrændt her.
Pico

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-07-04 07:44

Pico wrote:
> Reflekserne gør ikke så meget for min skyld, men det er et stort "hvidt" område
> midt i skyerne, kunne du ikke have indrammet det med en laso og så have
> ændret/frakoblet det område ?

Hm, mener faktisk jeg prøvede det, og fandt resultatet for
kedeligt..

> Jeg synes det er synd det er helt udbrændt her.

Årh, der er ikke nødvendigvis noget galt med at et billed er
udbrændt.. det kan have sin charme hvis du spørg mig

Se fx.
http://gallery.nathue.dk/Herligheder/Storbysnask/PICT19938.JPG

Jeg synes det er et meget herligt storbyslum-billed, sådan lidt kaotisk.

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Peter Rongsted

Dato : 08-07-04 13:47

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> [...]
>http://gallery.nathue.dk/Herligheder/Storbysnask/PICT19938.JPG
>
>Jeg synes det er et meget herligt storbyslum-billed, sådan lidt kaotisk.

Du må tage ud sammen med Rene en dag!
Det røde skær i venstre side, er det reflektioner fra modellens røde
kjole?

Peter

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-07-04 14:18

Peter Rongsted wrote:
> Du må tage ud sammen med Rene en dag!

*host*

> Det røde skær i venstre side, er det reflektioner fra modellens røde
> kjole?

Det er nok nærmere fra en HT-bus eller en postkasse, da billedet er
taget ved HøjeTåstrup station.

// Hans
--
Hvis man har taget 10 billeder på sin 120-film, og man så opdager at
der stå '3' i kontrol-vinduet, har man så dummet sig?

Fra : Pico

Dato : 08-07-04 20:22

Hans Joergensen wrote:

> [...]
> http://gallery.nathue.dk/Herligheder/Storbysnask/PICT19938.JPG
>
> Jeg synes det er et meget herligt storbyslum-billed, sådan lidt

I det tilfælde vil jeg give dig ret, der er det på sin plads, men skyerne bliver
efter min mening bedre hvis de ikke er udbrændte pletvis.
Pico

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-07-04 05:44

"Rasmus Thorsø Nielsen"
> I må gerne bruge det til at "lege" lidt med, det kunne være spændende at se
> hvad der kom ud af det!
>
> /Rasmus

# 01 - farver og lys justeret i "Hue & Saturation"
# 02 - nyt lag med brun farve, blending overlay, underste lag desaturation.
# 03 - To lag fugle transform perspective filter motionblur.
-max-

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 08-07-04 11:35

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message

> [...]
desaturation.
> # 03 - To lag fugle transform perspective filter motionblur.

Vildt nok, med de fulge - man kan godt sige det er blevet geilet lidt
(meget) op!

/Rasmus

Fra : Pico

Dato : 08-07-04 20:25

-max- wrote:
> [...]
> desaturation. news:c74Hc.23195$Vf.1185539@news000.worldonline.dk
> # 03 - To lag fugle transform perspective filter motionblur.

Fuglene er lidt overdrevne synes jeg, men det brune er super, du kan bare det der.
Pico

Fra : ;o\)-max-

Dato : 09-07-04 04:33

"Pico"

> Fuglene er lidt overdrevne synes jeg, men det brune er super, du kan bare det der.
> --
> Med venlig hilsen
> Pico

Overdrevne - nårh det syns du, hehe. Var der ikke andre der
ville lege, det var ærgeligt. Det må vi gøre igen en dag, ideen
var da fin.. -max-

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 09-07-04 14:20

Rasmus Thorsø Nielsen wrote:

> I må gerne bruge det til at "lege" lidt med, det kunne være spændende at se
> hvad der kom ud af det!

Her er mit bud.

Der er brugt
Shadows/highlights adjustment
Auto Levels
Hue/saturation layer hvor det grønne er pumpet lidt op
Lidt USM
Beskåret

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : ;o\)-max-

Dato : 09-07-04 15:14

"Rasmus Vestergaard Hansen [9000]"

> [...]
> Shadows/highlights adjustment
> Auto Levels
> Hue/saturation layer hvor det grønne er pumpet lidt op

Fremragende panoramisk beskæring og godt knald på farverne,
jeg syns måske du har brugt "lidt" for meget USM.. Der er vand-
rette striber i nogle områder, hvor kommer de fra..?? Shaddow/
Highlight adjustment tror jeg ikke jeg kender..? Men der er fine
detaljer i skygger og højlys, så det virker åbentbart..-max-

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 09-07-04 20:02

-max- wrote:

> [...]
> Highlight adjustment tror jeg ikke jeg kender..? Men der er fine
> detaljer i skygger og højlys, så det virker åbentbart..-max-

Ja det kan godt være der er lidt rigeligt USM på. Shadows / Highlight er
vist en ny ting i PS CS. Ved ikke lige med de vandrette striber - hvor
ser du dem henne?

Har lige prøvet at køre det gennem NoiseNinja. Det mister en smule
detaljer, men bliver rarere at kigge på.

Til Rasmus (Thorsø): I øvrigt et vældig flot billede du har taget, som
viser at man ikke behøver det vildeste grej for at få flotte billeder ud
af det.

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 09-07-04 21:15

"Rasmus Vestergaard Hansen [9000]" <bidsk@-FJERN-yahoo.com> skrev i en
meddelelse news:9YBHc.1055$MN.334@news.get2net.dk...

> [...]
>
> Til Rasmus (Thorsø): I øvrigt et vældig flot billede du har taget, som
> viser at man ikke behøver det vildeste grej for at få flotte billeder ud

Hejsa.

Jeg kan godt lide den beskæring du har lavet, det fungerer fint, også at
farverne er kommet mere frem i billedet. For mig ser det ud som om, at
halo-effekten, hvor himlen møder jorden er mere tydelig i
NoiseNinja-versionen, det kan være mig der ser syner .
Og det er ganske korrekt, man behøver ikke det helt vilde grej for at tage
flotte billeder, man skal bare bruge det rigtigt, hvilket dette her er et
eksempel på

MVH
Thomas

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 07-07-04 01:35

"Rasmus Thorsø Nielsen" <rasmus.nielsen_NOSPAM@tele2adsl.dk> skrev i en
meddelelse news:OmGGc.1950$R_4.1095@news.get2net.dk...
> [...]
>
> http://www.pbase.com/image/31030641
>
> Nogen kommentarer?`Selv er jeg vild med den meget dramatiske himmel og

Hej Rasmus.

Det er et pænt landskab du her har fanget og himlen er dramatisk, selvom man
godt kunne savne lidt sommervarme og sol herhjemme Jeg synes dog, at du
med fordel kan klippe noget af den øverste himmel væk, der er som om der er
lidt for meget gråt, men det er jo selvfølgelig bare min smag.
Jeg synes Max's idé med at prøve og udsætte det for lidt photoshop kunne
være skægt, også for at se, om ikke man kunne fremhæve dramatikken endnu
mere

MVH
Thomas