Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Viden om leica kamera kontra andet..hjælp?~
Fra : Karin og Frank

Dato : 05-07-04 22:08

Hej...

ved du noget vi ikke ved......

vi har været på udkig på kamera.....med er total amartører....men er blevet
varm på et leica kamera.d-luxe..pga, af dets kvalitet og enkelthed-.----

Vi søger et kamera som selv kan tænke, og ikke for mange indviklede menuer
som vi ikke har bruge for alligevel.

Jeg skal kunne tage billeder hurtigt "hader vente tiden inden næste billede
kan tages"-----------

et robust kamera, da jeg altid komme lidt uheldig afsted glemmer mit
kamra inde ved krikkerne,,,,,,f.eks.

det var mange ?
Håber at du vil bruge lidt tid, og hjælp mig......

Har du et bud..!!!!!!

venlig hilsen karin

Fra : Michael Holm

Dato : 05-07-04 23:53

Jeg mener at vide at Leica kameraer ikke er, hvad de engang var. Og deres
kameraer er røv dyre.

Køb du dig et mere almindeligt kamera, som Canon S500 eller lign. Jeg har
ingen erfaring med Canons små kameraer, men det er der sikkert andre der
har. Jeg siger bare : Køb ikke Leica - du bliver taget i rø***.

Læs anmeldelsen af Ligilux3 her:
http://www.dpreview.com/reviews/leicadigilux2/

--Michael

Fra : Kim Skovsby

Dato : 06-07-04 07:25

Leica er dyre, og det har Leica altid været. Det er korrekt at det er
Matishuta som laver det meste af Leica kameraene idag. Det vil sig at
forskelden mellem Leica Digilux 2 og Panasonic DMC LC-1 ikke er så stor.

Jeg har haft fornøjelsen af at fotografer med Leica Digilux2, og det er et
virklig fedt og sjovt kamera at arbejde med. Optikken er helt i særklasse,
det er let og at arbejde med, dog kunne lysmåleen god være lidt bdre i den.
Men det er noget man lære at kompencer for.

Jeg oven i købet lavet en stor test af den, som kan læses på nettet.

Den lille leica d-luxe som jeg tor karin mener, er lige ledes et meget
lækkert kamer, og det er enkelt som hun ønsker. Men her vil jeg se på et
andet kamera. Eks. Canon S60, Fujifilm F610, Sony T1, for at nævne nogle af
det fedeste kamera i øjeblikket.

Hvis man søger den aller højeste billede kvalitet i den klasse/type kamera,
så bør øjene dog nok falde på Pentax Optio 555 som er har en helt fantastisk
optik. Desværre er modellen udgået fordi en underleverandør til til Pentax
er stoppen med at producer en lille kompunent til kameraet. Så er du meget
heldig, så kan du måske stadig støve en Optio 555 op på nettet eller i en
butik.

Mvh.
Kim Skovsby