Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Software til scanning af dias/negativer..
Fra : dkweb@gmx.com

Dato : 05-07-04 08:17

Hvilken software er bedst til scanning af dias og negativer (både farve og
s/h negativer)?
Mvh
Mogens

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 05-07-04 08:33

http://www.hamrick.com/vsm.html

Med venlig hilsen

35mmfilm.dk
Tim Lerche Sørensen
www.35mmfilm.dk

Fra : Anders Rostgaard Bys~

Dato : 05-07-04 08:47

Hej Mogens,

>Hvilken software er bedst til scanning af dias og negativer (både farve og
>s/h negativer)?

Jeg ville nok starte med at købe den bedste scanner budgettet kan
holde til og først derefter kigge på software:

Silverfast Ai (http://www.silverfast.com/) er suverænt godt, nemt at
bruge og koster en del knaster.

VueScan (http://www.hamrick.com/) er suverænt godt, lidt bøvlet at
bruge og gratis (men koster dog methinks ca 60$ hvis man vil have ICC
funktionalitet osv.)

Mvh Anders

Fra : dkweb@gmx.com

Dato : 05-07-04 09:28

Hej Anders

Nu er det ikke så meget hvad budgettet kan holde til (kr. 5 - 10.000 - her i
Tyskland hvor jeg bor og hvor prisen jo er billigere end i hjemme i
Danmark) , som at få den scanner som jeg søger efter og det kan jeg ikke -
derfor er jeg gået på jagt i omvendt orden, nemlig med, at finde det bedste
software og så efterfølgende finde en scanner.
Problemet er bl.a. farve-/s/h negative i op til 6X6cm format.
Jeg har kikket på HP PhotoSmart S20 da denne også kan scanne billeder, men
den kan ikke klare andre negativer end 35mm.
Mvh
Mogens

"Anders Rostgaard Bystrup" <anders_bystrupFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:ij1ie0d1i7jom89tkor1efn54gou3na8fe@4ax.com...

Fra : Anders Rostgaard Bys~

Dato : 05-07-04 12:06

Hej Mogens,

>Problemet er bl.a. farve-/s/h negative i op til 6X6cm format.
>Jeg har kikket på HP PhotoSmart S20 da denne også kan scanne billeder, men
>den kan ikke klare andre negativer end 35mm.

Jeg har selv en HP S10 som er identisk med S20 modulus interface.
10x15 billedscan muligheden på denne model er lidt af en vits, men
hvis du kan finde en billigt er den OK men altså langt fra dagens
standard.

Idag vill jeg selv nok bløde til en Nikon (har prøvet en Coolscan 4000
methinks og var imponeret), men deres 120/220 kapable modeller er vist
meget dyre. Alternativt en Minolta - de laver vist også MF-scannere
(sikkert også pi**edyre?)

Hvad angår software er Vuescan absolut godt, også ifht. Silverfast,
men kræver en vis tilvænning og abstraktion over den forholdsvist
dårlige og dårligt designede brugerflade.

Mvh Anders

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 05-07-04 16:07

Hmm, jeg har en Acer Prisa 620ST du kan købe hvis det skulle have
interesse...

Med venlig hilsen

35mmfilm.dk
Tim Lerche Sørensen