Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Newbie her: lidt fif/kommentarer ønskes ta~
Fra : onix

Dato : 04-07-04 08:04

Hej

Påtænker nu at købe et digital kamera, men ved ikke særligt meget om det, og
måske I har et par fif og råd angående det valg vi har tænkt på. Det vi
overvejer at købe der det Kodan digital kamera bag på føtex reklamen som
gælder fra i morgen.

Data er:

Kodak EasyShare DX 4530
5.0 megapixel
2 x optisk zoom
3,3 digital zoom
videoklip med lyd
sport, night, landskabs og close up funktion
lcd display
32 MB intern hukommelse samt slot til MMC/SD kort
Lev,. n, batteri, software og kabel.
Pris er 1999,- (før 2499)

HAR I nogle kommentar - er det okay køb teknisk osv.

Vores brug er ganske "almindelige" fotografering, et par familiebilleder,
lidt natur billeder fra ferien o.l.

Mvh
Onix

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 04-07-04 08:51

"onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> HAR I nogle kommentar - er det okay køb teknisk osv.
>
> Vores brug er ganske "almindelige" fotografering, et par familiebilleder,

Det er et ganske udemærket køb. Og så har kameraet faktisk 3x optisk zoom
Det eneste negative jeg lige kan finde, er hukommelses kortene, der
hører til i den dyre ende, og hvis du vil udnytte den høje opløsning, så er
det nok 256mb som minimum til en ferie vi taler om.

Prøv og læs den meget uddybende test her:
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/dx4530.html
Spring e.v.t. direkte til konklusionen
Skulle kameraet være udsolgt i Føtex, kan du finde det til samme pris her:
http://www.edbpriser.dk/forsiden.asp
Her kan du også se priserne på hukommelses kort til kameraet.

Held og lykke med jeres køb
Mvh
Kenneth

Fra : Christian Grüner

Dato : 04-07-04 10:22

Ville holde mig fra Kodak hvis jeg var dig.. Prøv noget nikon, canon,
olympus eller minolta..
Har dårlige erfaringer med Kodaks kameraer. Billedekvaliteten har ikke
været noget at råbe hurra for!

/Christian

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 04-07-04 10:36

"Christian Grüner" <wizprod@wizprodFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> olympus eller minolta..
> Har dårlige erfaringer med Kodaks kameraer. Billedekvaliteten har ikke

Du får ikke noget med tilsvarende specikationer til den pris, i de kameraer
du nævner. Samtidig er testen på "Steve's" fin. Endvidere er det jo ikke
noget problem at tage nogle prøve skud, og levere det tilbage hvis man ikke
er tilfreds, når kameraet er købt i Føtex.
Mvh
Kenneth

Fra : Christian Grüner

Dato : 04-07-04 11:14

Kenneth Villefrance wrote:

> [...]
> noget problem at tage nogle prøve skud, og levere det tilbage hvis man ikke
> er tilfreds, når kameraet er købt i Føtex.

Well, det kan vel egentligt være ligemeget hvor mange fancy features der
er på et kamera, hvis kvaliteten af billedet er i orden. Lidt det samme
som at en bil, som har alt, men som skal på værksted konstant, fordi
tingene ikke virker helt som de skal.
Min tillid til kodak er ikke så stor, specielt ikke efter dpreviews test
af deres topmodel.

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 04-07-04 11:37

> [...]
> tingene ikke virker helt som de skal.
> Min tillid til kodak er ikke så stor, specielt ikke efter dpreviews test

Nu går jeg ud fra at specifikationerne er noget Onix ønsker. Og der er ikke
noget på Steve's test der taler imod kameraet er ok. Det er for mig også en
fordel at kameraet kan købes i Føtex, det er lettere med e.v.t.
reklamationer og muligheden for at afprøve det først.

Om jeg selv vil købe det? Nej, men jeg har også andre prioriteringer.
Videoklip og lyd har ingen interesse mere, men jeg har også prøvedt det. Jeg
har et Canon eos 10D til det seriøse og et Nikon Coolpix 2100 til ferie
o.s.v. Jeg kan godt nøjes med den lille opløsning til den slags billeder.
Jeg tror også mit Nikon kunne dække Onix behov, og det ville være en fordel
med den billige lagerplads. Men nu tog jeg stilling til et kamera, med
specifikationer, som jeg går ud fra Onix ønsker. Og ud fra det, mener jeg
det er et udemærket køb.
Mvh
Kenneth

Fra : Christer Holte

Dato : 04-07-04 11:39

> Well, det kan vel egentligt være ligemeget hvor mange fancy features der
> er på et kamera, hvis kvaliteten af billedet er i orden. Lidt det samme

Jeg er enig med Christian. Der er alt for meget "megahertz" rytteri indenfor
fotografi. noget i retning af "woow, mit kamera har 5 mpixel - så er det
bedre end et med 3 mpixel" - folk tror - jo flere megapixel - jo bedre
kamera... :(

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 04-07-04 12:10

"Christer Holte" <nospamFJERN@christerholte.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fotografi. noget i retning af "woow, mit kamera har 5 mpixel - så er det
> bedre end et med 3 mpixel" - folk tror - jo flere megapixel - jo bedre

Jeg er fuldstændig enig i at digital kameraer sælges på opløsningen. Derfor
har nye kameraer også en større opløsning end nødvendigt, hvor en bedre
optik ville være at foretrække. Men find lige et bedre forslag til Onix, før
du vrænger næse
Mvh
Kenneth

Fra : LA2

Dato : 04-07-04 11:17

"Kenneth Villefrance" <mainecoon@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> er tilfreds, når kameraet er købt i Føtex.

Er ikke alle Steve's test "fine" ? Synes han lugter langt væk af "Editors
Choice" syndromet...

LA2

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 04-07-04 11:44

" LA2" <bovltour_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er ikke alle Steve's test "fine" ? Synes han lugter langt væk af "Editors
> Choice" syndromet...
>
> LA2

Jeg ved ikke om jeg vil gå så langt, men man skal nok være kritisk med dem.
Desværre er der ikke så mange anmeldelser af den slags, på den, efter min
mening; langt bedre "dpreview"
Mvh
Kenneth

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 04-07-04 14:48

Kenneth Villefrance wrote:
> [...]
> hører til i den dyre ende, og hvis du vil udnytte den høje opløsning, så er
> det nok 256mb som minimum til en ferie vi taler om.

Synes da ikke 334,- er så galt for 256MB det er ca 35,- mere end for CF.
Det er da til at leve med samtidig med SD er væsentligt mindre.

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 04-07-04 12:13

onix skrev:

> [...]

> Lev,. n, batteri, software og kabel.
> Pris er 1999,- (før 2499)
>
> HAR I nogle kommentar - er det okay køb teknisk osv.

Jeg har hørt om en del der har været tilfredse med Kodak - ikke mindst
hvis de skal have et _meget_ letanvendt kamera.

Hvis man godt må skulle indstille noget selv, og kan læse en 10+ siders
brugsanvisning eller vide en anelse om foto, kender jeg til gengæld også
et par som følte at Kodak simpelt hen stilede for lavt med både
betjening og kvalitet.

Hvad de tekniske data angår: 5 megapixel er kun anvendeligt hvis
objektivet kvalitetsmæssigt kan følge med til det. Selv da er det en
ekstra mulighed for at beskære billederne, 3MP er rigeligt til 20x30cm
papirbilleder.

Du har skrevet 2x optisk zoom, på billedet i bladet står der 3x. Hvis 3x
er rigtigt er det godt, springet fra 2x til 3x zoom kan _ikke_ indhentes
med en ekstra megapixel!

Det er da et forsøg værd, du har gode returvilkår.
Jeg vil til enhver tid hellere ville bruge de 2000 på et Canon A70, et
Nikon Coolpix, Olympus eller lignende.

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : onix

Dato : 04-07-04 14:56

Tak for jeres kommentarer som dog er lidt blandede - jeg troede faktisk at
Kodak var et okay mærke men jeg er i syv sind hvad jeg nu skal købe - har
dog ikke afskrevet tilbuddet endnu

Onix

Fra : TC

Dato : 04-07-04 16:32

"onix" <> skrev i en meddelelse news:cc92aa$2o82$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Kodak var et okay mærke men jeg er i syv sind hvad jeg nu skal købe - har

Kodak har mange års erfaring i, at lave "nemme at bruge" kameraer, som ikke
stiller store krav til fotografens tekniske formåen, og forventninger. Og Easy
Share serien er ingen undtagelse.
Så hvis du søger et peg og skyd kamera i kr.2000,- klassen er det et ok valg.

Personligt ville jeg hellere vælge Canon Powershot A70 i den pris klasse: Bedre
kamera, nem betjening, bruger CF kort (billigere pr. MB) oma.

Det har godtnok "kun" 3,2 Mpix, men til det formål, du beskriver, får du ikke
brug for mere.

Mvh.
Tommy

Fra : emj

Dato : 04-07-04 17:16

On 4 Jul 2004 13:12:53 +0200, Jesper Brunholm
<nospam@brunholm-scharff.dk> wrote:

>Jeg vil til enhver tid hellere ville bruge de 2000 på et Canon A70, et
>Nikon Coolpix, Olympus eller lignende.

Det er jeg helt enig i. Kodak er ikke en pind bedre end HP.
Hilsen emj