Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
framkaldning af digitalbilleder i udlandet
Fra : chrsof

Dato : 03-07-04 18:52

Har lige købt et digitalkamera, så jeg ved ikke så meget om det.

Vi skal på ferie i Italien. Så er det jeg har tænkt om man bare kan gå ind i
en fotobutik dernede, og så få ens billeder over på en cd, og så selv
fremkalde dem når man når hjem.

Grunden til spørgsmålet er, at vi har et 256 mb kort i, og der kan jo "kun"
ligge omkring 100 billeder på, og det tror vi ikke er nok?

mvh
Lene

Fra : Lindkold

Dato : 03-07-04 20:41

> Vi skal på ferie i Italien. Så er det jeg har tænkt om man bare kan gå ind
> en fotobutik dernede, og så få ens billeder over på en cd, og så selv
> fremkalde dem når man når hjem.

Nu er det jo svært at sige, hvad en fotohandler kan et ukendt sted i
Italien, men er de bare lidt på niveau med de danske, så skulle det ikke
være noget problem at få dem gemt på CD til senere fremkaldelse...

> Grunden til spørgsmålet er, at vi har et 256 mb kort i, og der kan jo
"kun"
> ligge omkring 100 billeder på, og det tror vi ikke er nok?

Alternativt kunne I selvfølgelig sætte kvaliteten ned (dårlig løsning) eller
måske købe et nyt flash kort billigt dernede - plads kan man aldrig få nok
af....

Mvh.
Lindkold

Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-07-04 20:58

"chrsof"
> [...]
>
> Grunden til spørgsmålet er, at vi har et 256 mb kort i, og der kan jo "kun"
> ligge omkring 100 billeder på, og det tror vi ikke er nok?

Jeg er sikker på du kan gøre det på den måde, men om de gør
det mens du venter og om du lige kan finde butikken når du har
brug for den ??? Et ekstra kort er måske en meget god ide.. -max-

Fra : Christian Grüner

Dato : 04-07-04 02:34

-max- wrote:
> [...]
> det mens du venter og om du lige kan finde butikken når du har
> brug for den ??? Et ekstra kort er måske en meget god ide.. -max-

Ellers kan de fleste netcaféer sagtens klare det, hvis man spørger :)

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 04-07-04 08:05

chrsof skrev:

> [...]
>
> Grunden til spørgsmålet er, at vi har et 256 mb kort i, og der kan jo "kun"
> ligge omkring 100 billeder på, og det tror vi ikke er nok?

100 billeder er en del, så med et kort kan i vel godt klare jer

Netcafeer og fotobutikker er en sikrere løsning _med_ en kortlæser i
bagagen end uden! Den hverken fylder eller koster ret meget, og så
er du kun afhængig af at der er USB hvor du kommer frem.

mvh

Jesper Brunholm
--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Kim Skovsby

Dato : 04-07-04 08:19

Man behøves ikke at købe en kortlæser. Kun hvis man har et Canon kamera, for
Canon bruger stadig til den gamle Triwn driver. Har du et Olympus, Pentax,
Sony, Konica Minolta, Fujifilm. osv. Så tilslutter bare kameraet til
comptren vig af dit USB kabel. Også bliver den opfattet som et eksternt drev
i computren.

Mvh.
Kim Skovsby

Fra : Gert Medom

Dato : 04-07-04 10:43

Hej Kim.

Jeg er ikke ekspert indenfor det, men der er et par ting, jeg synes kunne
være interessante at få belyst:

1)

Gælder det med driverfri usb tilslutning uanset hvilket operativ system der
er på computeren? Det er jo ikke alle computere der har XP installeret.

2)

Er det alle kameraer fra de nævnte mærker der understøtter "storage class"
som jeg tror faciliteten hedder? Jeg formoder at det er nyere kameraer. Har
set det i nogle anmeldelser af Fuji og Olympus.

Jeg ville, hvis jeg "kun" havde et kort og stod overfor en ferie i udlandet
købe et ekstra kort, så jeg ikke er så afhængig af stedet, jeg kommer til.
Jeg synes det ville være ærgerligt at misse et pletskud, fordi man ikke
havde taget højde for alle eventualiteter. Det er bare min mening

Mvh Gert

Fra : Thl

Dato : 05-07-04 16:31

> [...]
> bagagen end uden! Den hverken fylder eller koster ret meget, og så
> er du kun afhængig af at der er USB hvor du kommer frem.

Hej,

Der er jo også denne løsning:
http://www.apacer.com/apacer_english/home_html/index.asp

mvh