Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rengøring af objektiv !!
Fra : Det ved jeg ikke ??

Dato : 29-06-04 16:04

Hej alle

Jeg har et Canon Ixus 500 digital kamera. Min lense trænger til at blive
gjort ren, men hvordan gør jeg det uden at ødelægge noget ????

Skal man bruge vand, sulfo, sprit eller ?????

MVH
Jacob

Fra : Jimmy

Dato : 29-06-04 16:09

"Det ved jeg ikke ??" <Supermule@tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle
>
> Jeg har et Canon Ixus 500 digital kamera. Min lense trænger til at blive
> gjort ren, men hvordan gør jeg det uden at ødelægge noget ????
>
> Skal man bruge vand, sulfo, sprit eller ?????

Til mine egne objektiver bruger jeg engangsbrillepudsekludene "Alles Klar".
100 stk. fås i et velassorteret supermarked til billige penge.

Jeg har ikke haft nogen problemer med produktet, hverken ridser eller
striber.

Mvh. /J.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 29-06-04 16:44

"Jimmy" <exlex@bingosoft.org> wrote in message

> [...]
> 100 stk. fås i et velassorteret supermarked til billige penge.
>
> Jeg har ikke haft nogen problemer med produktet, hverken ridser eller

HUSK at fjerne alt støv, inden du "gnider", ellers er der optræk til
skrammer. brug en blød børste, gerne kombineret med dåseluft.

Bo //

Fra : Jimmy

Dato : 29-06-04 16:48

"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> "Jimmy" <exlex@bingosoft.org> wrote in message

> Klar".

> HUSK at fjerne alt støv, inden du "gnider", ellers er der optræk til
> skrammer. brug en blød børste, gerne kombineret med dåseluft.

Gør jeg altid.
Pudsekludene er mest til de fedtede fingre og evt. udtørrede regndråber
efter en tur i det danske gajolvejr.

/J.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 29-06-04 17:02

Det ved jeg ikke ?? skriver bl.a.:

> Jeg har et Canon Ixus 500 digital kamera. Min lense trænger
> til at blive gjort ren, men hvordan gør jeg det uden at
> ødelægge noget ????
>
> Skal man bruge vand, sulfo, sprit eller ?????

Ja, hvis man vil ødelægge apparatet.

S. 142 i den udmærkede brugervejledning anbefales det først at
benytte en linseblæserbørste og derefter en blød klud med
forsigtighed.

--
Niels P Sønderskov
nielspsonder @ skov.mail.dk