Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedet hælder
Fra : antidote

Dato : 24-06-04 14:33

Har netop investeret i et Canon PowerShot A75 og har i den forbindelse
oplevet noget, efter min mening, underligt.

Det ser ud til at billedet hælder en smule, når kameraet holdes vandret -
dvs, jeg skal holde kameraet en smule på skrå for at tage et helt "lige"
billede.

Har ikke meget forstand på kameraer men ved I om dette er meningen, eller er
det en fejl på kameraet? Det skal samtidig siges at "fejlen" nemt kan
opvejes ved at hælde kameraet en smule, men synes måske ikke at det er helt
optimalt.

Håber I kan hjælpe!

/A

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-06-04 14:47

antidote wrote:

> Håber I kan hjælpe!

Prøv at sætte kameraet på stativ, placer det så du kan fotografere
noget med vandrette og lodrette linier f.eks. en bygning, brug en
librelle eller et lille vatterpas, så du er 100% sikker på, at
kameraet er monteret i vatter, tag så nogle billeder.

Hvis disse billeder er skæve, så skyldes det, at CMOS-chipen er
monteret skævt inde i kameraet, og det er en fejl der ikke kan
repareres, da CMOS-chip'en er loddet skævt på printkortet, så din
forhandler skal simpelthen ombytte kameraet.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik S.

Dato : 25-06-04 13:27

Der er en fejl som er rapporteret i flere af Canons kameraer - bl.a.
S50. Det skyldes - som omtalt i et andet indlæg - fejl ved
monteringen.
Hilsen Henrik S.