Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nikon D70 eller D100
Fra : Claus Smith

Dato : 24-06-04 14:32

Jeg overvejer at skifte min Nikon D1 ud med noget nyere.

Pt. kigger jeg på brugt Nikon D100 og nyt Nikon D70.

Skal primært bruges til studiefoto, let reportage samt privatfoto.

Min kone synes at vores nuværende D1 er en tung sag og kunne godt tænke sig
et mere håndterbart kamera.

Claus Smith

Fra : NIL

Dato : 24-06-04 14:42

"Claus Smith" <pigefotografenX@Xpigefotografen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal primært bruges til studiefoto, let reportage samt privatfoto.
>
> Min kone synes at vores nuværende D1 er en tung sag og kunne godt tænke

Kære Claus...

Skal du så ikke ha' et D1x? (Eller måske D2?)...

Hilsen
NIL

Fra : Claus Smith

Dato : 24-06-04 14:44

> Skal du så ikke ha' et D1x? (Eller måske D2?)...

Nok ikke hvis det skal være et lettere kamera *G*

Claus

Fra : Simon Nielsen

Dato : 24-06-04 15:23

"Claus Smith" <pigefotografenX@Xpigefotografen.dk> wrote in message

> Nok ikke hvis det skal være et lettere kamera *G*

Efter at have sammenlignet billeder fra D1x og D70 så giver D1x'eren jo helt
klart et bedere billede. Men jeg vil sige hvis din kone vil have et mere
håndterbart kamera er det nok D70 du skal satse på, D100 er også lidt tungt
og ret stort selv uden MB-D100'eren på. Men et godt råd vil være at beholde
dit D1, det er jo et lækkert kamera og til studiefoto er det helt klart
bedst og hvor tit laver man forstørrelser oppe i A3 størrelse. Men hvis
jeg var dig så ville jeg beholde D1'eren og købe et D70 til at have med
rundt.

Mvh
Simon

Fra : Deaster

Dato : 24-06-04 15:45

NIL wrote:

> [...]
> sig

> Kære Claus...
>
> Skal du så ikke ha' et D1x? (Eller måske D2?)...

Hmm, hvor meget mindre er et D1x da end et D1 ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : NIL

Dato : 25-06-04 10:03

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm, hvor meget mindre er et D1x da end et D1 ?
>

> --
> Mvh
> Deaster

Jo-jo...jeg er klar over at mine læsefærdigheder, af mig, momentant blev
overvurderet!

Til Claus: Mon ikke du beholder din D1 og alligevel køber et andet kamera?

Hilsen
NIL

Fra : NIL

Dato : 25-06-04 10:14

"NIL" <nilau4@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> overvurderet!
>
> Til Claus: Mon ikke du beholder din D1 og alligevel køber et andet kamera?

Nårrh..ja...nu så jeg lige Claus' annonce andetsteds her i gruppen...hmm....

Hilsen
NIL