Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Adskillelse af EOS 650...?
Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 22-06-04 21:23

Hej gruppe

Min bror har været ude og købe et brugt Canon EOS 650 hus. Desværre er
der lidt problemer med det - blitz-skoen sidder lidt løst, så hans
Speedlite 300EZ-blitz vipper forover og så mister skoen åbenbart
kontakten. Hvis han lige holder en finger på skoen, så den ikke
vipper, fungerer det fint nok.

Er der nogen af jer, der har erfaring med at skille et EOS 650, så man
kan komme "ind under" blitz-skoen og få den fastgjort igen? Jeg kan
umiddelbart se 4 skruer, to foran og 2 bagpå, som ser ud til at holde
toppen fast, men er det mon alt?

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 22-06-04 23:01

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen af jer, der har erfaring med at skille et EOS 650, så man
> kan komme "ind under" blitz-skoen og få den fastgjort igen?

Hej

Jeg mener at der sidder et tyndt stykke stål i skoen, som virker som fjeder,
vip det af og derunder er så skruerne.

Men hæng mig nu ikke op på det

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 23-06-04 08:02

On Wed, 23 Jun 2004 00:01:27 +0200, "www.analogfoto.dk / L Langgaard"
<langgaard@klarupnet.dk> wrote:

>Jeg mener at der sidder et tyndt stykke stål i skoen, som virker som fjeder,
>vip det af og derunder er så skruerne.
>
>Men hæng mig nu ikke op på det

Det var skam fuldstændig rigtigt - prøvede lige på et hus magen til.
Tak for hjælpen - jeg vil straks sende dit svar videre til brormand.