Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Objektiver Nikon 18-70mm eller 28-80.
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-06-04 17:35

Hej NG.

Hvilken af de to objektiver Nikon 18-70mm eller 28-80 skal jeg vælger,
hvilke fordele er der, ved den frem for den anden (bortset fra prisen) ?

--
Mvh. Jørgen Nielsen
E-Mail jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 21-06-04 17:42

Jørgen Nielsen wrote:
> Hej NG.
>
> Hvilken af de to objektiver Nikon 18-70mm eller 28-80 skal jeg vælger,
> hvilke fordele er der, ved den frem for den anden (bortset fra prisen) ?

Taler du om dé optikker, der er med et D70-kit?

I bekræftende fald kan du med fordel læse tilbage i gruppen.

Et groft resume:
28-80 er nogenlunde lige så meget værd som den plast, det er støbt af.

18-70 er en perle til prisen.

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og

Fra : HKJ

Dato : 21-06-04 17:42

"Jørgen Nielsen" <Jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Hvilken af de to objektiver Nikon 18-70mm eller 28-80 skal jeg vælger,
> hvilke fordele er der, ved den frem for den anden (bortset fra prisen) ?

18-70, den har væsentlig mere vidvinkel, den også bedre optisk kvalitet og
en hurtigere autofocus.

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 21-06-04 17:49

HKJ wrote:
> "Jørgen Nielsen" <Jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> 18-70, den har væsentlig mere vidvinkel, den også bedre optisk kvalitet og
> en hurtigere autofocus.

De første gange jeg benyttede 18-70erens autofocus (D70-kit), blev den
ledsaget af en "klonk"-lyd. Nemlig min underkæbe, der rammer gulvet.

Den er hurtig.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-06-04 18:02

> [...]
> inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og
> formulere sig, så andre kan læse og forstå hvad du skriver.
++++++++++++++++++++

Hej.

Hahaha....Så må det blive den, takker for svarene til alle

Fra : Christian Grüner

Dato : 21-06-04 20:19

Steen Suder, privat wrote:

> De første gange jeg benyttede 18-70erens autofocus (D70-kit), blev den
> ledsaget af en "klonk"-lyd. Nemlig min underkæbe, der rammer gulvet.
>
> Den er hurtig.

Havde stort set samme oplevelse! Jeg var oppe og kigge på linsen for at
se om den faktisk virkede, men jo, det gjorde den :) monster stille!

/Christian

Fra : Peter Rongsted

Dato : 21-06-04 20:34

Christian Grüner <wizprod@wizprodFJERN.dk> wrote:

[klip]
>Havde stort set samme oplevelse! Jeg var oppe og kigge på linsen for at
>se om den faktisk virkede, men jo, det gjorde den :) monster stille!

Faktisk larmer det en del, men det er ultralyd, så du kan ikke høre det.
Det er derfor Nikon kalder det Silent Wave, når nu USM var optaget.

Peter

Fra : Skeptikeren

Dato : 21-06-04 21:03

On Mon, 21 Jun 2004 18:34:53 +0200, "Jørgen Nielsen"
> [...]

>Hvilken af de to objektiver Nikon 18-70mm eller 28-80 skal jeg vælger,
>hvilke fordele er der, ved den frem for den anden (bortset fra prisen) ?

Prøv at læse lidt her om 18-70 optikken!
http://www.naturfotograf.com/index2.html

sk

Have a nice day