Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nye fotos uge 25
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-06-04 13:12

Jeg har været til vikingemarked i Frederikssund, hvor jeg har skudt
en serie billeder, de kan ses på flg. link:

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_25_1of4.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : C.Stensgaard

Dato : 21-06-04 19:56

Nå ja, hvis ingen andre gider at kommentere dit knipseri, så skal jeg da
gerne.

En gryde med brugte tamponer, lidt garn og iøvrigt uskarpe billeder....er
det WannaBe-Vikinger man kan ane i billederne. Du skal nok kunne sælge et
eller to af dem til Dansk Blindesamfund

men venlig hilsen
Claus Stensgaard

Fra : Christian Grüner

Dato : 21-06-04 21:50

Tjaa, du kan jo kigge inde på fotokritik.dk og se hans kommentare til
folk, har ikke meget til overs for hans væremåde...

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-06-04 16:57

C.Stensgaard wrote:

> Nå ja, hvis ingen andre gider at kommentere dit knipseri, så skal jeg da
> gerne.

Tja claus, forskellen er nok, at mine billeder ka' anvendes til
noget fornuftigt.

Hvis man går ind på din hjemmeside, så er der tre - fire nogenlunde
gode billeder, resten ligner nybegynderfotos, som der er lavet af et
ungdomskolehold, der har haft fotoundervisning...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : C.Stensgaard

Dato : 22-06-04 19:46

Nu omsætter jeg nok mere end du nogensinde har omsat

Jeg har fotografisk indsigt, talent og vilje - du er intet andet end verdens
bedste Fjotte.

Thats the difference my friend ? ô¿ô

Fra : Henri Gath

Dato : 22-06-04 19:59

"C.Stensgaard" <kamisu@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nu omsætter jeg nok mere end du nogensinde har omsat
>
> Jeg har fotografisk indsigt, talent og vilje - du er intet andet end
verdens
> bedste Fjotte.

*loool* det bliver bedre og bedre, det her..............

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 22-06-04 20:57

"Henri Gath" <gath@invalid.mail.dk> skrev i en meddelelse

> *loool* det bliver bedre og bedre, det her..............

Ja, bedre end at se bold!

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 23-06-04 09:28

On Tue, 22 Jun 2004 21:56:35 +0200, "www.analogfoto.dk / L Langgaard"
<langgaard@klarupnet.dk> wrote:

>"Henri Gath" <gath@invalid.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, bedre end at se bold!

Og med et endnu højere tryk (blodtryk)
mvh Ebbe

Fra : Lars

Dato : 21-06-04 20:40

Og hvor er de gode billeder så?? Det er da bare en samling ligegyldige
billeder...

/lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-06-04 22:48

Uheldigvis faldt Lars over tastaturet og skrev derved følgende:

> Og hvor er de gode billeder så?? Det er da bare en samling
ligegyldige
> billeder...

Jaja, men det er da en stoooor samling!

Måske skandivaniens største samling af ligegyldige billeder..

Claus

Fra : Henri Gath

Dato : 21-06-04 23:03

> ligegyldige
>
> Jaja, men det er da en stoooor samling!
>
> Måske skandivaniens største samling af ligegyldige billeder..

Måske verdens største?

Fra : Christian Grüner

Dato : 22-06-04 00:03

Henri Gath wrote:

> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse

> Måske verdens største?

Burde posten næsten ikke blivet bannet som reklame for et kommercielt
site??!

Fra : Henri Gath

Dato : 22-06-04 00:36

"Christian Grüner" <wizprod@wizprodFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Burde posten næsten ikke blivet bannet som reklame for et kommercielt
> site??!

Der bliver vist ikke solgt så meget.....

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-06-04 00:47

"Christian Grüner" <wizprod@wizprodFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Burde posten næsten ikke blivet bannet som reklame for et
kommercielt
> site??!

Nej, fordi det kræver jo, at man tjener penge. Ebbesen tjener næppe
mange basseører på det foretagende..

At sælge max 500 billeder om året er ikke kommercielt, det er kun en
sølle fritids- eller hobbybeskæftigelse

Claus

Fra : Ole C

Dato : 22-06-04 07:53

Manden er jo bedøvende ligeglad med hvad andre mener om de billeder han
laver og tilsyneladende sælger.. Eneste han elsker er, at provokere, genere
og få en masse eksponering samt opmærksomhed, noget som I herinde gentagende
gange bliver ved med at give ham når i svarer på hans indlæg og
nedgører/kommenterer hans billeder.

Ignorér dog manden, det gør de fleste andre her i gruppen og på FK. Han har
jo selv skabt sit "ry", så lad ham endeligt leve med det, vi andre prøver så
istedet at lave kreative billeder samt bruge gruppen her til at snakke foto.

Mvh
Ole C. Boesen

Fra : Bubber

Dato : 22-06-04 10:32

> Jeg har været til vikingemarked i Frederikssund, hvor jeg har skudt
> en serie billeder.......

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_vikingemarked-166.html

Jeg synes dette foto er idé- og formålsløst knipseri...

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_vikingemarked-171.html

Jeg synes dette billede er temmelig uinteressant, det skyldes nok at det er
et typisk familiefoto, som du burde beholde hjemme i familiealbumet...

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_vikingemarked-178.html

Jeg synes dette foto er idé- og formålsløst knipseri...

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_vikingemarked-265.html

Nej helt ærligt Niels......

Og sådan kunne vi blive ved.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-06-04 10:44

Bubber wrote:

> Og sådan kunne vi blive ved.

Hej - jeg takker for interessen...

I min servers statestik kan jeg se, at 628 af de besøgne som har set
på billederne, har ovenstående UseNet indlæg som referer...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 22-06-04 11:20

> Hej - jeg takker for interessen...
>
> I min servers statestik kan jeg se, at 628 af de besøgne som har set
> på billederne, har ovenstående UseNet indlæg som referer...

Hej

Ja, der kommer vel heller ikke andre !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Bubber

Dato : 23-06-04 14:05

> I min servers statestik kan jeg se, at 628 af de besøgne som har set
> på billederne, har ovenstående UseNet indlæg som referer...

Ja, det afslører jo netop dine hensigter med at komme her i UseNet
Så kan du snakke fundsats fra nu af til juleaften. Du er og bliver en trol
og spammer. (Men en god en, der går lige på kanten af det tilladelige - det
er indrømmet)

Det minder mig om en der engang skrev....:

" Det finurlige er iøvrigt, at du gennem årene har kaglet løs i denne
gruppe, og vi har endnu ikke se et eneste eksemplel på, at du
overhovedet ka' ta' et billede.... "

Kys fra Bubber.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 23-06-04 15:20

Bubber wrote:

> Du er og bliver en trol og spammer.

Tja hvis du mener, at det er trol'eri og spam, når folk poster
henvisninger til deres billeder, så skal du nok hoppe op af dit
badekar, og smutte over i news:dk.admin og poste et OTD, så denne
gruppes fundats kommer til at passe til din holdning.

Men humlen er jo, at det der hidser dig op, er at jeg oplyser det
antal besøg som min henvisning havde afstedkommet, den oplysning
viste jo, at I kun er en håndfuld brokkere, og at det store fletal
bare ser på billederne.

Og så kan jeg til slut tilføje, at det er sådan, at alt Jeres brok
kun medfører, at ekstra mange lige har skullet ind og se de
billeder, der er årsag til denne megga lange tråd...

FUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 22-06-04 11:15

> Jeg har været til vikingemarked i Frederikssund, hvor jeg har skudt
> en serie billeder, de kan ses på flg. link:

Hej

Jeg fandt lige følgende under "Andre vilkår" i forbindelse med salg af
billeder:
"Du skal også selv sørge for at indhente en tilladelse til offentliggørelse
af billeder med personer som er identificerbare, idet reproduktionsretten
ikke inkluderer de afbilledede personers samtykke til publicering. Vi er
behjælpelige med at finde frem til de afbilledede personer, hvis dette er
muligt."

Og så spørger jeg, har du selv fået samtykke fra alle personerne på
billederne, og der med også samtykke fra børnenes forældre/værge. Eller er
det kun os "almindelige" der skal søge tilladelse til offentliggørelse, hvis
vi køber et billede og bruger det ?

Du udstiller jo i høj grad personer på din side.

Ps: Du veksler i teksten i mellem at skrive "Jeg" og "Vi", du må skrive
hvad du vil, bare gør det ens hele vejen i gennem teksten, andet virker
utroværdigt.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : C.Stensgaard

Dato : 22-06-04 12:19

Mage til spade.... manden går efter hits på hans lille server....

Spøjs beskæftigelse....

Fotograf har han aldrig været og bliver det aldrig.....griner min røv i
laser

Fra : Henri Gath

Dato : 22-06-04 12:24

> Mage til spade.... manden går efter hits på hans lille server....
>
> Spøjs beskæftigelse....
>
> Fotograf har han aldrig været og bliver det aldrig.....griner min røv i
> laser

en troll er han, gennem-usympatisk.........en lille mand med store
fotografdrømme.......

Fra : Ole C

Dato : 22-06-04 13:27

"Henri Gath" <gath@invalid.mail.dk> skrev i en meddelelse

> "C.Stensgaard" <kamisu@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> en troll er han, gennem-usympatisk.........en lille mand med store
> fotografdrømme.......

Den dag hans site og billeder er repræsenteret på denne side
http://www.pressefotografforbundet.dk/links/billedbureauer.php den dag tager
jeg "hatten" af for ham... Han er gudhjælpemig grunden til at jeg mener
titlen "Fotograf" bør være beskyttet.. Jeg mener, havde han så bare været
sympatisk overfor andre, så kunne jeg næsten forstå ham, men det er hellere
ikke.. Overalt hvor jeg bevæger mig springer hans navn frem, desværre er det
ikke med fyrværkeri til følge..

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-06-04 14:05

Ole C wrote:

> Den dag hans site og billeder er repræsenteret på denne side

Tja, jeg vil da og meget hellere stå som nr. 1 når man i Google
søger på ordne photo gallery
http://www.google.com/search?hl=da&ie=ISO-8859-1&q=photo+gallery&btnG=S%F8g&lr=lang_da
og som nr. 3 i Googles directory
http://directory.google.com/Top/World/Dansk/Fritid/Fotografi/Fotografer/

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 22-06-04 14:13

Niels Ebbesen wrote:

> Tja, jeg vil da og meget hellere stå som nr. 1 når man i Google
> [...]

Prøv denne søgning i stedet:

http://www.degulesider.dk/vbw/super/resultat.do?compTrade=psykiater&compZip=&compCity=&compAddress=&compRegionID=&compPhone=&Image51.x=0&Image51.y=0

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 22-06-04 14:27

> og som nr. 3 i Googles directory
> http://directory.google.com/Top/World/Dansk/Fritid/Fotografi/Fotografer/

Hej

Ja, og hvis du tilføjede ordet agurkesalat og også tilføjede det på din
forside, så blev du også nummer et der!
Men sig mig lige, ordet "Top" hvorfor bruger og søger du på det ?

Jeg vurderer dig kun på dine billeder, og de er elendige, så elendige at jeg
ikke fatter du vil kalde dig "faglært" fotograf.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-06-04 14:35

"www.analogfoto.dk /
> [...]
>
> Jeg vurderer dig kun på dine billeder, og de er elendige, så elendige at jeg
> ikke fatter du vil kalde dig "faglært" fotograf.

Hold kæft hvor er i irreterende at høre på allesammen,
kommenter billederne og drop det andet pis, eller find
en ng hvor det hører hjemme. -max-

Fra : Henri Gath

Dato : 22-06-04 14:44

> [...]
>
> Hold kæft hvor er i irreterende at høre på allesammen,
> kommenter billederne og drop det andet pis, eller find

Så lad dog for helvede være med at læse lortet, ikke?

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-06-04 15:17

> [...]
> jeg

> Så lad dog for helvede være med at læse lortet, ikke?

Løsnngen må være i styrer jeres skænderier hen et sted
hvor den hører hjemme, det kan da ikke være menningen
i gang på gang skal fylde denne ng med det samme slam.
Det er ærgeligt du ikke kan se det fra den vinkel..

Bortset fra det, så er der faktisk flere af Niels nye billeder
der er udemærkede, og jeg kan fint forestille mig at folk
der er afbildet gerne ville have et aftryk, eller at nogle af
billederne kunne bruget i forbindelse med en historie i
lokal avisen, eller en tryksag om arrangementet. Billederne
er velbelyste, skarpe og en del har fine dokumentariske
egenskaber.. Det er ikke kunst, men jeg har på fornemmelsen
Niels ikke er interesseret i at skabe kunst, men at han har
en mere pragmatisk indstilling til tingene, og det er cool med
mig. At han ind imellem optræder som Spike Jones er han
jo ikke ene om.. -max-

Fra : khs

Dato : 22-06-04 21:41

> [...]
> en mere pragmatisk indstilling til tingene, og det er cool med
> mig. At han ind imellem optræder som Spike Jones er han

Den udmelding kan jeg godt støtte.

Jeg blev faktisk lidt misundelig på Nils over hans karnevalsbilleder fra
pinsen. Alle de søde piger kiggede lige i kameraet og var "på" over for
kameraet. Den kontakt har jeg selv lidt svært ved at skabe og har en tendes
til at skjule mig bag en lang brændvidde.

Der ud over er det nu ganske underholdene at læse indlæggende fra deltagerne
i mudderkastningen. Længere nede i diskutionen kammer det helt over for
flere af dem i selvros og selvhævdelse. Det er en helt utrolig flok
kamphaner der stiller op i "se mig" kampen.

--
Karsten Hartmann Sørensen

khsblåbærgrødazlandk
(fjern det spiselige og indsæt
punktum før land)

Fra : Henning

Dato : 22-06-04 22:05

"khs" <khs@spam.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> flere af dem i selvros og selvhævdelse. Det er en helt utrolig flok
> kamphaner der stiller op i "se mig" kampen.

Ja det er som en børnehave, de missundelige unger kommer frem hver gang
Niels annocere nye billeder.

mvh Henning

Fra : Henri Gath

Dato : 22-06-04 22:15

"Henning" <Joh@nsen.dk> skrev i en meddelelse
> "khs" <khs@spam.spam> skrev i en meddelelse
> deltagerne
> >
> Ja det er som en børnehave, de missundelige unger kommer frem hver gang
> Niels annocere nye billeder.

"misundelige" *LOOOOL!

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-06-04 22:46

> Ja det er som en børnehave, de missundelige unger kommer frem hver
> gang Niels annocere nye billeder.

Hvem skulle dog være misundelig på en mand, der med 30 års "erfaring"
ikke engang kan leve af sit arbejde eller formår at drive en
virksomhed?

Claus

Fra : Henning

Dato : 22-06-04 23:01

> Hvem skulle dog være misundelig på en mand, der med 30 års "erfaring"
> ikke engang kan leve af sit arbejde eller formår at drive en
> virksomhed?

Dig og de andre der hvergang skal komme med oplysninger som ovenstående. I
er usmagelige og viser kun jeres egen utilstrækkelighed.

Du har ikke gjort det som fotograf selv og kan derefter kun skaffe
selvhævdelse ved at nedgøre andre på det personlige plan.

Kan du ikke lide Niels' billeder så kom konstruktiv kritik, det i gør nu
høre hjemme i mudderkast.

Henning

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-06-04 00:16

> Dig og de andre der hvergang skal komme med oplysninger som
> ovenstående. I er usmagelige og viser kun jeres egen
> utilstrækkelighed.

Akkurat ligesom dig selv?

> Du har ikke gjort det som fotograf selv og kan derefter kun skaffe
> selvhævdelse ved at nedgøre andre på det personlige plan.

Hold da helt op, klaphat! Jeg er *IKKE* fotograf. Jeg kalder mig
*IKKE* fotograf. Jeg bliver *ALDRIG* fotograf. Jeg har *INGEN*
ambitioner om at være fotograf!

Jeg er *FOTOFORBRUGER* og det er jeg sgu stolt af!

> Kan du ikke lide Niels' billeder så kom konstruktiv kritik, det i
gør
> nu høre hjemme i mudderkast.

Ebbesen beder selv om det. Hver eneste gang! Konstruktiv kritik dur
ikke i Ebbesens tilfælde. Det er umuligt at føre en konstruktiv dialog
med Ebbesen, det burde du vide, hvis ellers du har fulgt ham længe
nok.

Claus

Fra : Henning

Dato : 23-06-04 00:36

> Akkurat ligesom dig selv?

Næppe, dårlig opførsel er ikke en af mine dicipliner.

> Hold da helt op, klaphat! Jeg er *IKKE* fotograf. Jeg kalder mig
> *IKKE* fotograf. Jeg bliver *ALDRIG* fotograf. Jeg har *INGEN*
> ambitioner om at være fotograf!
>
> Jeg er *FOTOFORBRUGER* og det er jeg sgu stolt af!

det er da godt for dig du erkender din begrænsning og er stolt af den.

> [...]
> ikke i Ebbesens tilfælde. Det er umuligt at føre en konstruktiv dialog
> med Ebbesen, det burde du vide, hvis ellers du har fulgt ham længe

At Niels opføre sig dårligt burde højst få dig til at gøre opmærksom på det
og derefter ignorere ham.

Det ærgre mig, det ser ud til jeg forsvare Niels. Det er han selv i stand
til. Mit formål er kun at angribe den barnagtige og særdeles mobbende tone
du og andre ubehagelige personer bruger i gruppen.

Når Niels og andre bliver for irriterende at læse så får de normalt en
periode i KillFiltret, men dig og slænget er for grove til at stå
uimodsagte.

Henning

Fra : Thomas Kjær

Dato : 23-06-04 21:27

On 2004-06-22, khs <khs@spam.spam> wrote:

> Den udmelding kan jeg godt støtte.

Samme her.

> [...]
> kameraet. Den kontakt har jeg selv lidt svært ved at skabe og har en tendes
> til at skjule mig bag en lang brændvidde.

Niels lader til at have en god evne til at få folk "med" på
billederne, ja. Jeg er dog ganske enig I hans "daglige" kritik af
folks billeder ikke passer til en dk.fritid.* gruppe. Niels har,
gruppen taget i betragtning, nok lidt for høje forventninger andre
folks billeder.

> [...]
> flere af dem i selvros og selvhævdelse. Det er en helt utrolig flok
> kamphaner der stiller op i "se mig" kampen.

Måske det er tid til en dk.fritid.foto.mudderkastning?

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Thomas Corell

Dato : 22-06-04 15:17

Henri Gath wrote:

> Så lad dog for helvede være med at læse lortet, ikke?

Man fristes til at sige "i lige måde" ;)

--
Don't waste space

Fra : Henri Gath

Dato : 22-06-04 15:27

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i en meddelelse

> Man fristes til at sige "i lige måde" ;)

nU VAR DET IKKE MIG, DER BEKLAGEDE MIG OVER LORTET, VEL?

Fra : Thomas Corell

Dato : 22-06-04 16:09

Henri Gath wrote:

> nU VAR DET IKKE MIG, DER BEKLAGEDE MIG OVER LORTET, VEL?

Nej, men du beklagede dig også. Hvorfor lader du ikke selv "være med at
læse lortet" ?

FUT: dk.snak.mudderkastning

--
Don't waste space

Fra : C.Stensgaard

Dato : 22-06-04 14:28

KLAPHAT

At søge at få en fornemmelse for at du er en eftertragtet fotograf er sgu
intet at gøre med at du står højt på listen. Det er noget man kan købe sig
til kære Niels.

Statistik er måske et fag du bør kigge lidt på - du snyder ikke mig eller
andre.

Og Fjotte, må jeg kalde dig det her også, du er en pinsel for mange. Meget
mere end du aner - og en dag kommer regningen nok til dig.....alt den galde
du kan præsentere os for resulterer i mavesår og dét der er værre.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-06-04 15:57

"Ole C" wrote:

> Den dag hans site og billeder er repræsenteret på denne side
> http://www.pressefotografforbundet.dk/links/billedbureauer.php den dag tager
> jeg "hatten" af for ham...

Så er det jo synd for Henri Gath, at det billebureau
www.stockbox.dk/henrigath som hans billeder ligger på, heller ikke
er med på listen...

Jeg har iøvrigt set hele hans portfolio, og jeg ka' da godt forstå,
at han ikke bryder sig om mit site, det er jo aldrig rart med
konkurenter der er bedre end en selv.

Og dit eget portfolio på www.condrup.dk er da nogenlunde, når man
tager i betragtning, at du nybegynder, og at du har fotograferet med
et Medion digicam...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole C

Dato : 22-06-04 16:35

> Og dit eget portfolio på www.condrup.dk er da nogenlunde, når man
> tager i betragtning, at du nybegynder, og at du har fotograferet med
> et Medion digicam...!
>
> --
Haha, et Medion Digicam.. Du burde gå til optikker..

Iøvrigt kan du roligt holde dig helt fra at kommenterer mine billeder, jeg
kommenterer hellere ikke dine. Eneste jeg kommenterer er din mangel på
respekt overfor andre mennesker og din umodne opførsel!

Du ved ikke hvilket kamera jeg bruger. Om jeg er "nybegynder" eller ej, se
det ved du hellere intet om. Jeg har hellere ingen "portfolio" på mit site.
Men ok, nu kan det jo være du kalder et billede for portfolio, lol.. Se,det
er hele 3 ting du ikke ved noget om, hvordan synes du selv det går? Men,
rolig nu, en mand i din alder kan stadigt få lov til at tage folkeskolen og
med lidt held kan det være der er plads til lidt HF.. men det er nok at
"skyde over målet"

Og mht din "statistik" hvis du er så vild med at ligge "nummer 1" i diverse
søge index - Så lav et p0rn site - Så skal du nok få styret din
eksponeringsliderlighed...

At man har evnen til at tale og skrive gør ikke en intelligent, Niels..

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-06-04 18:10

> At man har evnen til at tale og skrive gør ikke en intelligent,
> Niels..

Hvis Ebbesen er i besiddelse af evnen til at tale, så forstår jeg
ikke, hvorfor han lukkede sin virksomhed efter få år?

Claus

Fra : Henri Gath

Dato : 22-06-04 18:41

> Hvis Ebbesen er i besiddelse af evnen til at tale, så forstår jeg
> ikke, hvorfor han lukkede sin virksomhed efter få år?

Du er en hård mand*G*

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 22-06-04 18:58

Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis Ebbesen er i besiddelse af evnen til at tale, så forstår jeg
> ikke, hvorfor han lukkede sin virksomhed efter få år?

Hej

Nils har da en virksomhed, han sælger da billeder fra Skandinaviens største
billede arkiv, så det må han da leve af.
Det er da ikke sjovt at være tilknyttet AF som selvstændig erhvervsdrivende.
Og så med et firma hvor kunderne bare skal sætte pengene ind på en konto,
uden at få en kvittering, det vil jo være umuligt for dem at styre, så det
vil de aldrig gå med til!

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-06-04 22:43

> [...]
> pengene ind på en konto, uden at få en kvittering, det vil jo være
> umuligt for dem at styre, så det vil de aldrig gå med til!

I følge CVR har han lukket sin virksomhed pr 31. december 2002

http://www.cvr.dk/soeg_i_cvr/cvrsoegdetail.asp?cvrnr=21109444

Han kan naturligvis drive uregistreret hobbyfirma, man så er han også
begrænset af en maksimal omsætning på kr 50.000 om året, eller det der
svarer til 500 billeder. Og så er der ikke regnet nogle indtægter fra
hans fotograf, grafiker og webdesigner virke..(hvis det overhovedet
findes)

Men selv Niels Ebbesen kan næppe leve for 4166,- om måneden *før*
skat, så det er da godt, at han har understøttelsen. Så er der jo også
masser af tid til at fotografere

Claus

Fra : John

Dato : 22-06-04 22:52

> [...]
>
> Og dit eget portfolio på www.condrup.dk er da nogenlunde, når man
> tager i betragtning, at du nybegynder, og at du har fotograferet med

Skrevet af en mand der kalder sig webdesigner og grafiker - og nok har den
mest kedelige hjemmeside, rent layoutmæssigt, jeg længe har set...

Mvh

John

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 22-06-04 23:10

"John" <jk7410@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Skrevet af en mand der kalder sig webdesigner og grafiker - og nok har den
> mest kedelige hjemmeside, rent layoutmæssigt, jeg længe har set...

Hej

Det er ingen ting se bare : http://www.byggekramboden.dk/

Den har han også lavet

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Henri Gath

Dato : 22-06-04 23:14

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:cbaaka$838$1@news.dansketelecom.com...
> "John" <jk7410@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Det er ingen ting se bare : http://www.byggekramboden.dk/
>
> Den har han også lavet

*LOOOOOOOOOOL*

Fra : Henning

Dato : 22-06-04 23:15

> [...]
> Køb og salg af brugt fotoudstyr: www.analogfoto.dk
> Jeg samler på kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

Hvem tør købet et brugt instamatic af en mand med en så anløben moral?

henning

Fra : Henri Gath

Dato : 22-06-04 23:29

> Hvem tør købet et brugt instamatic af en mand med en så anløben moral?

Åh...neeejjj...*LLOOOOOLLL*.............kan ikke ikke
*ROTF*.............................

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 23-06-04 09:55

"Henning" <Joh@nsen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem tør købet et brugt instamatic af en mand med en så anløben moral?

Hej Henning

Jeg har desværre ikke noget instamatic-kamera til salg, men du skal da også
til at videre, ikke
Hvis du havde fulgt gruppen i de år jeg har deltaget, så vi du se at der er
en overordentlig god tone i gruppen.
Denne gode tone bliver dog afbrudt når Niels proklamerer at han lige har
lagt billeder på den kommercielle hjemmeside, en side der er lavet med salg
af billeder for øje, indeholdende både prisliste og kontonummer.
Hvis Niels selv havde en god tone, og ikke åbenlyst nedgør nye brugere af
gruppen, konstant kritiserer/devaluerer/nedgør stort set alle andres
billeder i
ubehagelige vendinger, så ville tonen nok være en anden. Det er kun Niels
der
evner at få de store ord frem på skærmen, og jeg har aldrig hørt/set
problemer i andre tråde, end dem der er startet af Niels. (der var lige den
med René).

Nils må for mig gerne tro at han er verdens bedste fotograf, bare han holder
det lidt for sig selv.

PS: Udstyret på min side er ikke mit, jeg formidler bare salget, helt
gratis!

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 23-06-04 10:34

www.analogfoto.dk / L Langgaard wrote:

> Denne gode tone bliver dog afbrudt når Niels proklamerer at han lige har
> lagt billeder på den kommercielle hjemmeside, en side der er lavet med salg
> af billeder for øje, indeholdende både prisliste og kontonummer.

Jeg synes du skulle lette din store bredde bagdel, og smutte over i
news:dk.admin og poste et OTD, hvor du foreslår, at denne gruppes
fundats bliver ændret, så der ikke må postes henvisninger til fotos
på egen hjemmeside.

For så længe der i gruppens fundats står flg.:

Billeder kan udstilles/udveksles ved henvisninger til billeder
på ens egen hjemmeside.

- så er mine henvisninger til billeder på photo-gallery.dk on-topic.

Men du ved jo godt, at du næppe kan skaffe flertal for en sådan
fundatsændring, for det er kun et meget lille fåtal, der er lige så
ubegavet som dig, det store flertal kan nemlig godt se, at en
fotogruppe, hvor der ikke må henvises til billeder, er temmelig
værdiløs og ubruglig.

Og du har jo deltaget i de to debatter, der tidligere har været
omkring en opdeling af fotogruppen, og styregruppen har jo givet
nogle ret klare udmeldinger om, at den ikke ønsker gruppen opdelt
mellem proff. og private, så dine udfald er lige så overbevisende og
troværdige, som det vinkeri der kommer, når man trækker i snoren på
en sprællemand...

Det finurlige er iøvrigt, at du gennem årene har kaglet løs i denne
gruppe, og vi har endnu ikke se et eneste eksemplel på, at du
overhovedet ka' ta' et billede, men der har været utalige tråde og i
hundredevis af indlæg, der har handlet om din neben-gescehæft med

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-06-04 23:02

Niels Ebbesen wrote:
> FUT

Er det ikke et yderst fjollet sted du futter hen ?

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 26-06-04 16:20

> Er det ikke et yderst fjollet sted du futter hen ?

Åhhhhh.... nej, start nu ikke en diskussion med Ebbesen, tråden er endelig
død !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 26-06-04 18:51

www.analogfoto.dk / L Langgaard wrote:

> Åhhhhh.... nej, start nu ikke en diskussion med Ebbesen, tråden er endelig
> død !

Min deltagelse er jo slet ikke nødvendig, du og Hans holder jo liv i
tråden...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 27-06-04 10:09

> Min deltagelse er jo slet ikke nødvendig, du og Hans holder jo liv i
> tråden...

Ja, men du kan jo alligevel ikke holde kæ..

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : John

Dato : 23-06-04 00:54

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
> [...]

Han reklamerer oven i købet med "webdesign" - LOL

Mvh

John

Fra : Henning

Dato : 23-06-04 00:56

> [...]
> meddelelse news:cbaaka$838$1@news.dansketelecom.com...

> den

> Han reklamerer oven i købet med "webdesign" - LOL

Endnu et barn er vågnet

Fra : Thomas Kjær

Dato : 23-06-04 21:12

On 2004-06-22, www.analogfoto.dk / L Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:
> Det er ingen ting se bare : http://www.byggekramboden.dk/
>
> Den har han også lavet

Er det så slemt når man tænker på der står ©1999?

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Henri Gath

Dato : 22-06-04 23:36

"John" <jk7410@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

*ROTFL*........................ohohohohohoo.........ahahahh........

Fra : Anders

Dato : 23-06-04 00:06

"Henri Gath" <gath@invalid.mail.dk> wrote in news:40d8b421$0$236
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> "John" <jk7410@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> *ROTFL*........................ohohohohohoo.........ahahahh........

Du er da bare for plat

PLONK

Fra : Mikael

Dato : 22-06-04 23:16

Det kunne være rart hvis alle i tosser futter til brokkassen på fotokritk.
Der er jo flere af jer der fylder det forum med ligegyldigt personævl, og
hellere der end i denne ng.

Jeg synes efterhånden det er skidetræls med de samme personer der skriger
æv-bæv af hinanden. Lad dog for helvede denne ng være i fred for ævl.

Mikael

Fra : Henning

Dato : 22-06-04 23:17

"Mikael" <m.kristensen_fjern_@grafisk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg synes efterhånden det er skidetræls med de samme personer der skriger
> æv-bæv af hinanden. Lad dog for helvede denne ng være i fred for ævl.

Hørt!

mvh Henning