Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitizier til billedbehandling
Fra : Peter

Dato : 21-06-04 09:42

Hejsa

Skulle der være nogen, der har erfaringer med "Trust PenPointer Tegnebræt -
model 1200", gode som dårlige, vil jeg være meget taknemlig for lidt
respons, før jeg smider små kr. 800 i sådan en monstrum.

Skulle der være en eller anden, der har gode erfaringer med et andet mærke,
evt. mindre og billigere, modtager jeg meget gerne gode råd.

Skal fortrinsvis bruges til billedbehandling.

Peter B

Fra : Peter T.

Dato : 21-06-04 10:30

Peter leverede følgende historie fra de varme lande:

> [...]
> Tegnebræt - model 1200", gode som dårlige, vil jeg være meget
> taknemlig for lidt respons, før jeg smider små kr. 800 i sådan en

Jeg har selv denne model er godt tilfreds. Og jvf. en digitizertest i et
pcblad for et stykke tid siden, så faldt denne model altså igennem i
forhold til feks. Wacom. Men jeg har et par grafiker- og arkitektvenner,
som til daglig selv arbejder på et Wacom og de siger, at forskellen er
temmelig minimal på de to mærker.

> Skulle der være en eller anden, der har gode erfaringer med et andet
> mærke, evt. mindre og billigere, modtager jeg meget gerne gode råd.

Medion har købt et parti af samme model af Trust og kalder det for Medion
(surprise). :) Det var til salg i Aldi i efteråret for 300 kr, så med lidt
held kan du finde et brugt medion tegnebrædt til salg.

--
Salg af googlesøgninger: en femmer pr. søgning.
**** Ugens tilbud: 10 søgninger til kun 40 kr ****

Jeg sælger også friseringer til 25 kr.

Fra : Jens Christensen

Dato : 21-06-04 10:57

> [...]
mærke,
> evt. mindre og billigere, modtager jeg meget gerne gode råd.
>
> Skal fortrinsvis bruges til billedbehandling.

Hej!
Jeg har et Medion-tegnepad (kan ikke huske modellen), der eftersigende er
det samme som Trust 1200... (mit kostede dog kun 299,- :) )
Jeg synes det fungerer fint, dog synes jeg det er en anelse for stort. Man
skal lave for store arm-bevægelser når man benytter det. Man kan dog sætte
det op til ikke at bruge hele pladens areal. Musen, der medfølger, fungerer
af h. til. Den er virkelig dårlig og kan knuses hvis man klemmer hårdt nok.
Billigt l**t.
Når man tænker på at pladen kun kostede 299,- kan jeg dog ikke tillade mig
at være utrilfreds med dette.
Pennen fungerer fint og er ret præcis. Driveren der medfølger er OK, dog har
jeg ikke kunne få møbleret om på knappernes funktion endnu.
Jeg ville ikke give 800,- for det hvis jeg skal være ærlig. Så ville jeg
hellere købe et mindre Wacom til samme pris.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-06-04 11:11

> [...]
> Tegnebræt - model 1200", gode som dårlige, vil jeg være meget
> taknemlig for lidt respons, før jeg smider små kr. 800 i sådan en

Jeg har også den omtalte Aldi model og prisen taget i betragtning, så
er den ok. Musen er elendig, ud med den. Men brædtet er ok, omend jeg
også synes, at det er for stort.

Det eneste ankepunkt er, at jeg med den medfølgende driver ikke kan
bruge pennen på begge mine skærme. Hvis jeg derimod bruger windows
egen driver, så virker det fint på begge skærme. Det er lidt
irriterende, når man arbejder i et billeprogram og har de flydende
paletter på skærm to.

Den er rigeligt 300,- værd, men om jeg ville give 800 tvivler jeg på.

Jeg sætter FUT til dk.edb.hardware hvor spørgsmåler egentlig hører
hjemme.

Claus

Fra : Peter T.

Dato : 21-06-04 13:55

Claus Tersgov leverede følgende historie fra de varme lande:

> [...]
> egen driver, så virker det fint på begge skærme. Det er lidt
> irriterende, når man arbejder i et billeprogram og har de flydende

Sært. Jeg bruger også to skærme og det fungerer fint hos mig. Hvad er det
du nøjagtigt oplever?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-06-04 22:12

> Sært. Jeg bruger også to skærme og det fungerer fint hos mig. Hvad
> er det du nøjagtigt oplever?

Jeg har driver version 2.22 og kører w2k. Pennen er simpelthen låst
til min "hovedskærm" og vil ikke gå med over på den anden skærm.

Men i min win XP hvor jeg ikke har installeret de originale drivere,
men XP egne, der er ingen problemer...

Claus

Fra : Peter T.

Dato : 21-06-04 22:25

Claus Tersgov leverede følgende historie fra de varme lande:

> Jeg har driver version 2.22 og kører w2k. Pennen er simpelthen låst
> til min "hovedskærm" og vil ikke gå med over på den anden skærm.

Ah ok. Jeg bruger version 2.25, som fulgte med på cd. Skal vi gætte på,
at der er rettet på dit problem i min version?

Hvis Trust ikke har v2.25 eller nyere på deres website, vil jeg gerne maile
dig min driver (3.21 MB så vidt jeg kan se) eller sende dig en kopi af cden
(73 MB). Kontakt mig på min mail.

Fra : Peter T.

Dato : 21-06-04 22:31

Peter T. leverede følgende historie fra de varme lande:

> Hvis Trust ikke har v2.25 eller nyere på deres website,

Jeg hentede deres driver ned, rodede lidt i ini-filerne og jeg *tror* det
er seneste v2.25, der ligger til download på
<http://www.trust.com/products/service/productservice.htm?artnr=13022>.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-06-04 23:19

> Jeg hentede deres driver ned, rodede lidt i ini-filerne og jeg
*tror*
> det er seneste v2.25, der ligger til download på

<http://www.trust.com/products/service/productservice.htm?artnr=13022>
..

Fedt. Mange tak. Det virker..

Så mangler jeg bare at finde ud af, hvordan man får lidt mere fart på
pennen. Jeg synes den bevæger sig meget langsomt. Jeg har sat musen
til fast, men det har tilsyneladende ikke indflydelse på pennen, og
jeg bruger en anden mus.

Mon ikke, der er en måde til at få pennen til at bevæger sig hurtigere
på?

Claus

Fra : Peter T.

Dato : 22-06-04 00:06

Claus Tersgov leverede følgende historie fra de varme lande:

> Mon ikke, der er en måde til at få pennen til at bevæger sig hurtigere
> på?

Jeg er ikke 100% med på hvad du mener. Men mener du, at pointeren/pilen på
skærmen skal køre længere/hurtigere på en kortere strækning, som du bevæger
pennen på? Så skal du jo blot formindske tegnearealet i driverprogrammet.

Fra : Ole C

Dato : 21-06-04 11:19

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
mærke,
> evt. mindre og billigere, modtager jeg meget gerne gode råd.
>
> Skal fortrinsvis bruges til billedbehandling.

Jeg bruger en Wacom Graphire 3 Basic - Kostede 750,- incl. fragt. Den virker
perfekt til billedbehandling og kan varmt anbefales.

Mvh Ole C. Boesen
www.condrup.dk

Fra : Tommy Jensen

Dato : 21-06-04 15:40

On Mon, 21 Jun 2004 12:18:31 +0200, "Ole C"
<contact@REMOVETHIScondrup.dk> wrote:

>Jeg bruger en Wacom Graphire 3 Basic - Kostede 750,- incl. fragt. Den virker
>perfekt til billedbehandling og kan varmt anbefales.

Jeg har også lige købt denne og er ved at lære at bruge den.

MVH Tommy

Fra : Esben

Dato : 21-06-04 13:40

Jeg købte et hos Goecker på Hejrevej i københavn (www.goecker.dk) for et par
måneder siden, til brug i photoshop. Jeg mener det hedder waccom 3 XL, selve
tegnefladen er i A5 størrelse hvilket er meget passende til en 17" skærm.
Jeg gav 1800 kr for den.
Jeg er blevet riktig glad for den, da det er meget mere hurtigt og
afslappende at arbejde med end en mus + den trykfølsomme penspids kan bruget
til at reguler størrelse og/eller opasitet på penselværktøjerne.
Pas på med ikke at købe pladen for lille (de laves fra A6 - A3) med en A6
kommer du let til at side og fedte på 2x2 cm, da venstre side af
tegnebrædtet er v.side af skærmen & h. på brædt = h. på skærm, ikke som en
mus der ikke binder sig til noget bestemt.

mvh Esben