Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon SB-600?
Fra : Lars Troels

Dato : 16-06-04 17:18

Hej.

Er der nogle af jer Nikon D70 købere, der også har anskaffet en SB-600
Flash. Jeg overvejer at købe en, men kunne godt tænke mig at høre lidt
erfaringer.

Lars T.
www.sitecenter.dk/larstroels

Fra : Christian Grüner

Dato : 17-06-04 00:37

Lars Troels wrote:
> [...]
>
> Er der nogle af jer Nikon D70 købere, der også har anskaffet en SB-600
> Flash. Jeg overvejer at købe en, men kunne godt tænke mig at høre lidt

Har lige købt både d70 og en sb600, jeg er ganske tilfreds med den,
charger hurtigt, er præcis med lyset, massere af mulighder.. Kunne dog
godt tænke mig at prøve en SB-800 som sammenligning.
En lille ting, som jeg ikke ved om du skal bruge, er at SB-600 KUN kan
køre som slave, ikke master...

/Christian

Fra : ab

Dato : 17-06-04 06:26

"Christian Grüner" <wizprod@wizprodFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> En lille ting, som jeg ikke ved om du skal bruge, er at SB-600 KUN kan
> køre som slave, ikke master...

Jeg kender ikke Nikons Flash, men i erkendelse af, at en blitz affyret i
nærheden af kameraet givet et meget fladt lys, har jeg vurderet at en god
kraftig Multiblits i forbindelse med en slave-udløser giver flere muligheder
for at lægge et "naturligt" lys + man er dejlig fri af kabler og besvær med
ekstra blitz på kameraet.

ab

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-06-04 15:06

"Christian Grüner" <wizprod@wizprodFJERN.dk> wrote in message

> En lille ting, som jeg ikke ved om du skal bruge, er at SB-600 KUN kan
> køre som slave

Det lyder da helt urimeligt.
Kan den ikke bruges alene?
Enten i kameraets blitz-fod eller med et SC-17?

vh
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Peter Rongsted

Dato : 17-06-04 15:31

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote:

>"Christian Grüner" <wizprod@wizprodFJERN.dk> wrote in message

>Det lyder da helt urimeligt.
>Kan den ikke bruges alene?
>Enten i kameraets blitz-fod eller med et SC-17?

Naturligvis kan den det. Men til wirreless flash kan den kun bruges som
remote unit.
http://www.nikon-image.com/eng/speedlights/sb600.htm

Peter

Fra : Lars Troels

Dato : 17-06-04 15:54

Peter. Der står jo at den kan wireless flash med D70 og D2H.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 17-06-04 20:57

"Lars Troels" <fam.troelsVAEK@mail.dk> wrote:

>Peter. Der står jo at den kan wireless flash med D70 og D2H.

Ja, men husk den sidste del af setningen: "...when used as a remote
unit"
Den kan ikke bruges som master, til at styre andre flash enheder. Der
skal man bruge en SB-800.

Peter

Fra : khs

Dato : 18-06-04 08:22

> Den kan ikke bruges som master, til at styre andre flash enheder. Der
> skal man bruge en SB-800.

Eller benytte den indbyggede lille flash på huset. Den kan være master for
en håndholdt SB-600.

--
Karsten Hartmann Sørensen

khsblåbærgrødazlandk
(fjern det spiselige og indsæt
punktum før land)

Fra : Lars Troels

Dato : 18-06-04 13:49

OK nu har jeg fået den og testet den af også på wireless. Det fungerer ved
at den indbyggede flash sender et par lynhurtige småglimt, der ingen
betydning har for eksponeringen, men de starter altså SB-600 der således
tænder indtil TTL styringen melder at der nu er kommet lys nok, hvorefter
den slukker igen. Altsammen inden for mellem 1/1600 og 1/20000 sec.
Tilsyneladende med perfekt belyste billeder som resultat.