Pladsgebyr eller ej
Fra : Per H

Dato : 31-07-04 21:02

på næsten alle campingpladser skal man betale et pladsgebyr, oveni det
der skal betales for at ligge på pladsen.

men nogle enkelte steder er der ikke noget gebyr. Hvad skal det gebyr
dække?? det er jo ofte ret volsomt et extra gebyr.

er der ikke en database med priser på de forskellige pladser i dk,
hvor der kan sorteres efter priser ( alt incl)

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 31-07-04 21:48

Jo større hurlumhej i form af alskens slags gøgl, jo mere skal du betale i
pldsgebyr, gå du efter backtonature pladser, så sparer du ofte en del penge.

Fra : Per H

Dato : 31-07-04 22:12

On Sat, 31 Jul 2004 22:48:05 +0200, "Karl-Heinz Hansen"
<karlheinz@hansen.mail.dk> skrev:

>Jo større hurlumhej i form af alskens slags gøgl, jo mere skal du betale i
>pldsgebyr, gå du efter backtonature pladser, så sparer du ofte en del penge.
>

>"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

men det svinger jo lige fra 75 kr pr. døgn, og til 0 kr.

der er flere gode pladser med 0 kr i gebyr, og andre der ik er spor
bedre tager måske 20 kr pr dag.
--
Vh Per

icq 8212837

Fra : edob

Dato : 01-08-04 08:30

Pladsgebyr er blot endnu en "skjult" fortjeneste, ligesom bankerne med deres
gebyrer. Der ligger ikke nogen reel ydelse bag. I forvejen er udgifterne
for at ligge på campingpladserne "jobbet" godt op, og her forsøger man så at
vride skruen endnu en tak.

Så mit råd er: Fravælg i størst muligt omfang de pladser som opkræver et
pladsgebyr (for ingenting). Fænomenet er jo temmeligt nyt - uden at der er
"value for money".

Venlig hilsen, Frank.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-08-04 08:38

"edob" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> wrote in message
> [...]
> for at ligge på campingpladserne "jobbet" godt op, og her forsøger man så

ja på nogle pladser er prisen så høj at man kan bo på et hotel for den samme
pris. Underligt at campingfolket tilsyneladende ikke har opdaget det endnu

Peter

Fra : [BitSeN]

Dato : 01-08-04 16:39

On Sun, 1 Aug 2004 09:37:34 +0200, "Peter K. Nielsen"
<peter.n@jubiiposten.dk> wrote:

>ja på nogle pladser er prisen så høj at man kan bo på et hotel for den samme
>pris. Underligt at campingfolket tilsyneladende ikke har opdaget det endnu

Det er der da mange der har, vi vil bare hellere bo på en campingplads
!!!

BSN

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-04 16:53

"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> pris. Underligt at campingfolket tilsyneladende ikke har opdaget det endnu

Et hotel kan på ingen måde sammenlignes med en campingplads. Vi har prøvet
at holde ferie på hotel, lejlighed og på campingplads.
På en campingplads kommer man hinanden ved (for det meste da), her er det
nemt at lære andre at kende. Der er altid en som lige skal have et skub på vognen
når den skal på plads e.lgn. ting og straks er en kontakt etableret.
Hotellet er da nemmere, men det er dæleme også r... kedeligt.

Mvh Steen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-08-04 18:15

"Steen" <steenk(snabel a)post3.tele.dk> wrote in message

> [...]
vognen
> når den skal på plads e.lgn. ting og straks er en kontakt etableret.

ja sådan syntes jeg også det var tidligere (har holdt 10 års pause med
camping), men idag synes jeg ikke at jeg kan få øje på det billede. Der er
for det første - tilsyneladende - en vis "afstandtagen" mellem
"fastliggere" og så dem der flytter rundt. for det andet er der også gået
enorm meget status i "udstyret" campingvognen må helst ikke være mere end
højst 4 år gammel, og alt skal være sidste skrig. Dette er selvfølge lig
meget generaliseret og "sat på spidsen" men det er udviklingen som jeg ser
det.

Vi har 2 børn på 7 år. den ene har enormt let ved at komme i kontakt med
andre børn (den anden er handicappet) men pigen har da endnu ikke mødt nogen
at lege med på de 4 ture vi har været på i år - når man ser bort fra
sommerferien i Frankrig - da lykkedes det

> Hotellet er da nemmere, men det er dæleme også r... kedeligt.

DET kommer selvfølgelig an på hvilket hotel og hvor.
Hotellet kan nemt være både billigere og lige så fornøjeligt

Peter

Fra : Per H

Dato : 01-08-04 09:50

On Sun, 1 Aug 2004 09:30:00 +0200, "edob"
<frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> skrev:

>Så mit råd er: Fravælg i størst muligt omfang de pladser som opkræver et
>pladsgebyr (for ingenting). Fænomenet er jo temmeligt nyt - uden at der er
>"value for money".

Præsis. Mon ikke der er en der på et tidspunkt laver en hjemmeside,
hvor overnatningsprisen alt incl er noteret.
det bliver jo hurtigt til en del penge efterhånden..

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Cyberlion

Dato : 01-08-04 12:33

Vi har faktisk lige sat vores vogn til salg, da vi syntes at det er blevet
alt for dyrt at Campere her i Danmark!!!

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-08-04 16:44

"Cyberlion" <ikkegyldig40@mail.tdcadsl.dk(fjern40)> wrote in message
> Vi har faktisk lige sat vores vogn til salg, da vi syntes at det er blevet
> alt for dyrt at Campere her i Danmark!!!

he he - vi overvejer faktisk det samme - af samme årsager

gud ved hvormange vi er

Peter

Fra : Steen Larsen

Dato : 02-08-04 19:39

Per H wrote:

> Præsis. Mon ikke der er en der på et tidspunkt laver en hjemmeside,
> hvor overnatningsprisen alt incl er noteret.
> det bliver jo hurtigt til en del penge efterhånden..

Det er mugligt at søge på personpris eller familiepris på denne
hjemmeside
http://www.danskecampingpladser.dk/camping/camping.nsf/WebSearch?openform

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Tonni H. Nørgaard

Dato : 01-08-04 17:13

Hvad med at sige nejtak til pladsgebyr. og køre videre til næste pladsgebyr,
O.S.V. på et tidspunkt må de s:: da fatte at rigtige penge er OK. og det
andet ( pladsgebyr min bare r..) er en måde at tjene camuflerede penge på.
FORTSAT GO FERI... THN

Fra : Gismo

Dato : 01-08-04 17:20

Tonni H. Nørgaard wrote:
> [...]
> penge er OK. og det andet ( pladsgebyr min bare r..) er en måde at
> tjene camuflerede penge på. FORTSAT GO FERI... THN

Det er da ligegyldigt hvad de kalder det, det er beløbet på bundlinjen der
betyder noget.

Gismo.

Fra : Per H

Dato : 01-08-04 17:51

On Sun, 1 Aug 2004 18:19:45 +0200, "Gismo" <baatnakkedummy
@hotmail.com> skrev:

>Det er da ligegyldigt hvad de kalder det, det er beløbet på bundlinjen der
>betyder noget.

Men man bliver næsten altid overrasket med de forskellige former for
betaling der kommer på.

jeg tror jeg herefter vil søge på pladser der er billigere, og med god
udsigt, gode toiletforhold. og så må vandlandet komme andre til gode.

men heldigvis er tiden inde til at bruge campingcheck.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Per H

Dato : 01-08-04 17:53

@hotmail.com> skrev:

> [...]

forøvrigt sætter vi cv på fedet, der er gratis i efterårssessonnen,
betal kun når du er der ( tom til hverdag)

pragtfulde gåture ved 4-5 tiden om morgenen...

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Steen ?bel?e

Dato : 01-08-04 13:07

> men det svinger jo lige fra 75 kr pr. døgn, og til 0 kr.
>
> der er flere gode pladser med 0 kr i gebyr, og andre der ik er spor
> bedre tager måske 20 kr pr dag.

Jeg ser det som et skjult overnatningsgebyr, der dog tilgodeser
børnefamilier, ved at være det samme, uanset hvor mange der bor på
parcellen.
Nogle steder, f.eks Hvidbjerg Strand er det helt oppe på 90 kr i
højsæson. Derudover er det også blevet in at opkræve, grøn /
miljøafgift pr person, selvom at der ikke opkræves miljøafgift af
staten.
Hundene går heller ikke fri, på ovennævnte plads koster en medbragt
hund 23 kr i døgnet.

Man skal selvfølgelig ta de pladser der opfylder ens behov, m hensyn
til aktiviteter, legepladser, badeland m.m. og så betale hvad det
koster, men da vi kun er to personer og hunden går vi efter de pladser
med mindst mulige gebyrer og afgifter, da de kan være lige så gode /
hyggelige som de dyre.

I år lå vi på Knarreborg Mølle Camping ved Lundeborg, hvor prisen incl
strøm var på ca 130 pr døgn, sammenlignet med f.eks overnævnte plads,
hvor prisen havde været 280 kr.
Forskellen bliver til en del penge på 3 uger

Fra : Sten Bo

Dato : 01-08-04 10:41

Per H wrote:
> [...]
>
> er der ikke en database med priser på de forskellige pladser i dk,
> hvor der kan sorteres efter priser ( alt incl)

Det findes skam også andre steder - Det vigtigste må være totalen -

Vi betalte 1½ Euro for bilen på overnatningspladsen syd for Berlin -
Durings´s CampingPladz AM Tonnsee Am Hang 15 15746 Klein Køris ( ¨ )
t/f033766/41595 - og den stod endda uden for pladsen på
parkeringspladsen
Det er et dejligt skovområde - godt indkøbscenter lige ved - og med en
pragtfuld sø med sandbund og krystalklart vand til afstresning. Kik
efter Schwerin på kortet.(side 77 ADAC rejseatlas, fås på tanken og
viser også campingpladser - 8.50 E

I får nogle Euro priser voksne 5 E, børn til 6år 2 E , til 16 3.5 E,
telt 5 E, caravan VW 6.5 E, parkering 1.5E, Mc 1E, Strøm 1,5E, Bad 1 E.
Nydelige fasseliteter. plads en masse grimme campingvogne på rad og
række i mellem fyrretræer. GRIM -

kik også på http://www.drusus.com/index6_dan.htm

udmærket plads - men f. f. hvor er Prags motorveje trælse --. Masser af
vejarbejde 5000 osende lastbiler og 45 gr i solen. Vi snakkede med
flere der som os var faret vild nogle gange i alle udflætningerne -
Ingen havde dog som os prøvet at køre vild i et parkeringshus - og være
10 min um at finde den rigtige udkørsel igen -

forhistorien er, at vi skulle til en bestemt forstad - kørte ad en
mtrafikvej uden "sideveje" - ser pludselig et stort skilt med byens
navn over en afkørselsbane - følger an hollænder i autocamper rundt om
hus hjørnet - Han får lov (af os som stopklods ) at bakke ud, mod
trafikken, (!!!) for høj, men vi blev presset ned i et "hul" i jorden -
turde ikke bakke om et hjørne ud på en motortrafikvej og brugte så
en del tid - og flere etager på at finde en exit med samme tjekkiske
benævnelse - Vi griner endnu.

Omtalte plads er egentlig nem at finde - vi kom over Dresden - E 55 og
kørte ind på en tank i Prag og købte et Prag kort - og opdagede, at man
i vores tilfælde bare skulle følge Motor veje og nrr gennem byen. næsten
ret efter næsen næsen. Det svære er at ramme den rigtige afkørsel .-))
Her 23A og kommer man ind udefra er det 17 og et par småveje mere. Et
godt tip til udfletninger er at lære navnene på de store byer
forskellige steder i landet - så man inde i huvedet straks har retningen
af motorvejen for sig. Skiltningen har ikke opdaget, at der er noget
der hedder øst og vest på E vejnr. og glemmer også ofte, ud af f. eks 3
E vejnr. på ens vej, pludselig det vejnr. vi aktuelt fulgte - så man
tror ved at se de 2 andre solo - at ha overset en afkørsel og misset
eget spor. Rolig, der er den jo med igen - ingen panik.

Så udførligt omtalt, da alle på pladsen tilsyneladende var startet med
at køre forkert. Timebillet til bus og metro kostede 12 kc - Kendt tøj
indkøbssted er det gule marked - og vi oplevede at 90 % denne formiddag
var Danske og at næsten alle boderne var med fjernøstlig betjening.

Gud tur - til de rigtige priser (???) Var ved at blive rullet i
Metroen! Men der er sku flot i byen og meget at se på.

Hilsen Sten Bo

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 01-08-04 11:25

Når man vælger campingpladser, der ligger i Berlin og omegn, ja så er
priserne høj, men når du nu var på de kanter, og skulle til Prag, hvorfor
tager du så ikke pladser der ligger udenfor storbyerne.

Vi var på de samme kanter, og vi valgte http://www.thorwaldblick.de/niederl/
denne dejlige plads den kostede med det hele for to voksne under 13 Euro,
det vil sige under 100 kr. pr nat, med bad og el bil campingvogn og en
underskøn natur, og når man så kører over Scmilka/hrensko grænsen, så sparer
man den træsle vej over det snoede bjerg, samtidig med, at vi har en flot
tur langs Elben.

Fra : Sten Bo

Dato : 01-08-04 20:52

Karl-Heinz Hansen wrote:
> [...]
> man så kører over Scmilka/hrensko grænsen, så sparer man den træsle
> vej over det snoede bjerg, samtidig med, at vi har en flot tur langs

Tak for linket. Det var nu ikke planlagt at stoppe på den plads - men
der vi af forskellige årsager nåede den dag Supermarkedet og søen
ved pladsen gør, at vi temmelig sikkert vil stoppe der en anden gang.
Men......

Vi burde ha fortsat nordpå - for næste dag - i går, begyndte ferien i
tre delstater - Der var også en masser småkøer omkring Berlin.og da vi
ikke kunne komme med Rostok før til midnat, valgte vi Putgartenen og
måtte udsætte bestillingen 4 gange fordi vi ikke kunne komme ud på
Femern fordi der var kø. ikke til færgen, men til øen. Klogere til næste
gang

Har lige fundet "ny" campingtrækker Camry 3.0 6 cyl årg 93 _meget_
flot 170 000 km alle servis overholdt, , alle narrestreger automagear
fartpilot ac klima startsp. elr. osv osv og selvfølgelig krog. Læge s
store ´ bil. solgt pensioneret - privat handel kr. 43 000 Lokal Toyota
har passet den fra ny. Nye bremser og alt overholdt til prikken. Lige
fået lavet servis for 9000 -

Tja - mon ikke der er et par år mere i den? eneste minus - 10 km/l, men
fin til en klapkasse.

Fra : Gismo

Dato : 01-08-04 10:51

Per H wrote:
> [...]
>
> men nogle enkelte steder er der ikke noget gebyr. Hvad skal det gebyr
> dække?? det er jo ofte ret volsomt et extra gebyr.

Vi må nok se i øjenene at campingpladser er en forretning ligesom så meget
andet og at de også vil tjene penge, hvad de kalder udgifterne på pladsen
er i princippet lige gyldigt, den rette pris på en overnatnning er den som
kan
tilvejebringes, er den for høj bliver kunderne væk, og er der kunder er den
vel passende.

> er der ikke en database med priser på de forskellige pladser i dk,
> hvor der kan sorteres efter priser ( alt incl)

Det ved jeg ikke, men der er lidt her.
http://www.hanses-campingsider.dk/campingpladser/btn.htm

Gismo

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-04 11:07

Pladsgebyret har også den funktion at få folk til at bo flere på
samme plads.

Eks:
2 voksne + 2 børn på samme plads:

2 voksne á 60 kr. 120,-
2 børn á 30 kr 60,-
1 x pladsgebyr 50,-
Ialt 230,-

2 voksne + 2 børn hvor børnene sover i telt på naboplads:

2 voksne á 60 kr. 120,-
2 børn á 30 kr 60,-
2 x pladsgebyr 100,-
Ialt 280,-

Hvilket jo er i indehaverens interesse. Han har én plads mindre
at gøre godt med.

Mvh
Steen

Fra : Robert

Dato : 01-08-04 11:22

> [...]
>
> er der ikke en database med priser på de forskellige pladser i dk,
> hvor der kan sorteres efter priser ( alt incl)

Som det er de fleste bekendt er det dyrere at tage på charterrejse, leje et
sommerhus m.v. i højsæsonperioderne. Det er jo f.eks. også dyrere at tage på
skiferie i uge 7. Prisen stiger i højsæsonen efter ganske almindelige
principper om udbud og efterspørgsel.

Sådan er det også med campingpladserne. Nogle bruger pladsgebyr til at
differentiere høj- og lavsæsonpriserne, medens andre campingpladser har
forskelige persontakster i høj- og lavsæsonen.

Robert

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-04 21:51

> [...]
> differentiere høj- og lavsæsonpriserne, medens andre campingpladser har
> forskelige persontakster i høj- og lavsæsonen.

Ja og nogle steder er der store legepladser, hoppeborge og svømmepøl. Andre
steder er der grønne marker og brægende får. Noget er billigt og andet er
dyrt, eller rettere, noget koster mere end andet.
Men en af de store fordele ved at campere, er jo netop at man kan køre
derhen hvor man vil og vælge en plads med de faciliteter og priser man
efterspørger.
Desværre er der åbenbart nogle der ikke helt har forstået fidusen, de vælger
de dyreste pladser med alverdens ting og sager de ikke har brug for, og når
de kommer hjem brokker de sig over alle de overflødige ting de har betalt i
dyre domme for ikke at bruge.

Mvh. Per Olsen.

Fra : Hans T

Dato : 04-08-04 12:19

> [...]
>
> men nogle enkelte steder er der ikke noget gebyr. Hvad skal det gebyr
> dække?? det er jo ofte ret volsomt et extra gebyr.

Hej
Kan det tænkes at pladsgebyret er en betaling for at få tildelt "en plads"
omkranset af buske, hæk, eller lign. Hvor der ikke er andre campister der
kommer en alt for nær??
Prøv en anden gang blot at bede om at campere ude i friarealet uden strøm og
hæk. Sammen med teltcampisterne der ikke har behov for strøm og egen
p-plads. Herude betales der ikke "pladsgebyr". Og hvis du så har din egen
lille, godt isolerede, generator med så laver du selv din strøm og oplever
lidt af den gode gammeldags form for camping hvor man kommer hinanden lidt
mere ved.
Det er dog ikke alle der har et sådan friareal men de der ikke har kan man
jo bare vælge fra.

Hilsen Hans, der elsker campinglivet men også er ved at være lidt træt af
den evige kævl og brok.

Fra : Per H

Dato : 04-08-04 13:58

On Wed, 4 Aug 2004 13:18:34 +0200, "Hans T" <hanstyrrell@tiscali.dk>
skrev:

> [...]
>
>Hilsen Hans, der elsker campinglivet men også er ved at være lidt træt af

Det er jo ikke kævl og brok, at spørge hvad gebyret går til, når det
nu ikke er alle pladser der der benytter sig at opkræve det..

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Hans T

Dato : 04-08-04 16:45

> Det er jo ikke kævl og brok, at spørge hvad gebyret går til, når det
> nu ikke er alle pladser der der benytter sig at opkræve det..
>
> --
> Vh Per

Jamen så har du nu fået mit forslag til hvad dette "ret voldsomme" gebyr går
til. Og når du så lægger sammen og trækker fra er prisen så ikke nogenlunde
ens. Hvis du tager en standard familie på en campingplads med gebyr og
sammenligner med en uden gebyr.
Udbud og efterspørgsel har jo sikkert også en effekt.

Venlig Hilsen
Hans

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 04-08-04 21:24

> [...]
> sammenligner med en uden gebyr.
> Udbud og efterspørgsel har jo sikkert også en effekt.

Sludder, pladsgebyret burde så vel vær det samme i høj og lavsæson. Vi var
på alle tiders campingplads i pinsen, kr. 110 for to voksne med gratis bad
og eltilslutning, men klart det var ikke alt det tivoli og badeland, men
græsset ville selv en parcelhisejer blive misundelig over, og vi skulle ikke
være nervøs for, at vi skulle ud og putte eksttra mønter i når vi stod sæbet
ind fra top til tå, det var bare at trykke igen, og så kom vandet igen.

Her vil jeg give dem ret i, at man vælger selv, hvilken plads man vil ind
på, og jeg vil ikke betale for tivoli og hoppepuder og alt andet pjat. Jeg
vil have min CV stående, jeg vil have el tilslutning, og gode sanitære
forhold, og det er hvad jeg skal bruge, samt fred og ro. Jeg har hverken
brug for kiosk, eller noget andet.

Fra : Steen Larsen

Dato : 05-08-04 19:07

Karl-Heinz Hansen wrote:
> [...]
> og putte eksttra mønter i når vi stod sæbet ind fra top til tå, det
> var bare at trykke igen, og så kom vandet igen.

Hej Karl-Heinz

Hvilken plads var det, det lyder da intresandt.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 05-08-04 21:31

Gyvelborg camping

Fra : Hans T

Dato : 05-08-04 21:37

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vil have min CV stående, jeg vil have el tilslutning, og gode sanitære
> forhold, og det er hvad jeg skal bruge, samt fred og ro. Jeg har hverken

Sludder er nok et hårdt udtryk!
Nu ville det nok være svært at gøre alle tilfreds. Nogle er til tivoli og
andre til fred og ro. Nogen har børn og andre har ingen børn.
Sammenligningen skal nok gøres af sammenlignelige pladser. Det nytter vel
ikke at sammenligne en plads, oftest i det indre land, der henvender sig
mest til barnløse og så dem der henvender sig til storfamilierne med børn i
flere aldre. Og forskellen på prisen i April og Juli, her er det jo nok i
høj grad søgningen på pladsen der gør sig gældende.
Ville du sælge en vare til fem kroner hvis du kunne få 10 kr for den uden
nævneværdig anstrengelse?

Hilsen Hans

Fra : Torbenth

Dato : 10-08-04 23:20

"Hans T" <hanstyrrell@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Ville du sælge en vare til fem kroner hvis du kunne få 10 kr for den uden
> nævneværdig anstrengelse?

Frimærker.*GG*

Torben

Fra : Hans T

Dato : 11-08-04 13:46

"Torbenth" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse

> "Hans T" <hanstyrrell@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Frimærker.*GG*
>
> Torben

Ikke forstået

Hans

Fra : Søren

Dato : 12-08-04 12:08

> [...]
> lidt af den gode gammeldags form for camping hvor man kommer hinanden lidt

Generator ?? Hmm du har da vist også glemt hvordan man camperede i gamle
dage

Fra : Hans T

Dato : 12-08-04 16:54

.. Herude betales der ikke "pladsgebyr". Og hvis du så har din egen

> Generator ?? Hmm du har da vist også glemt hvordan man camperede i gamle
> dage

Ups den havde jeg ikke lige gennemtænkt. Men det virker.

Hilsen Hans

Fra : Søren

Dato : 12-08-04 12:05

> [...]
>
> er der ikke en database med priser på de forskellige pladser i dk,
> hvor der kan sorteres efter priser ( alt incl)

Det er vel rimeligt nok at vi betaler for den plads vi optager på
campingpladsen, samt de personer der bruger faciliteterne. Nogle pladser har
bare glemt at sætte personprisen ned da de indførte pladsgebyr.

Fra : Harry

Dato : 18-08-04 01:08

> er der ikke en database med priser på de forskellige pladser i dk,
> hvor der kan sorteres efter priser ( alt incl)

Det er forsøgt med en sådan database - bl.a. også en med de 10
billigste pladser i ver landsdel. Men siderne måtte stoppes, fordi de
var umulige at vedligeholde uden at pådrage sig et ansvar.

Der findes masser af campingpladser, der ikke går på rovdrift hos
forbrugernes pengepunge, campingklubben Back To Nature
(www.backtonature.dk) gør et stort arbejde for at finde frem til
naturnære og billige pladser og i prisoplysningerne oplyses der om
forskellige gebyrer, hvis de da overhovedet findes. Foreningens
betydelige succes i disse tider vidner om, at der er mange der ikke
vil lade sig tage ved næsen af gebyrer og andre krumspring.

Fra : Per H

Dato : 18-08-04 18:54

On 17 Aug 2004 17:08:09 -0700, hansduggen@direkte.org (Harry) skrev:

>Der findes masser af campingpladser, der ikke går på rovdrift hos
>forbrugernes pengepunge, campingklubben Back To Nature
>(www.backtonature.dk) gør et stort arbejde for at finde frem til

jegs. jeg har netop meldt mig ind.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Verner

Dato : 20-08-04 21:56

On Sat, 31 Jul 2004 22:01:55 +0200, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

> [...]
>
> men nogle enkelte steder er der ikke noget gebyr. Hvad skal det gebyr
>dække?? det er jo ofte ret volsomt et extra gebyr.

Pladsgebyr er simpelthen et latterligt forsøg på at virke lige så
billig som "de andre" pladser.

Fuldstændig på linie med de høje priser for el.

Verner