Outwell Colorado V er der nogen der kender~
Fra : Steen Graversen

Dato : 26-07-04 19:26

Hejsa
Vi (2v + 2 børn) tænker på at købe et Telt -Outwell Colorado V -er der
nogen af jer der har erfaringer med nævnte telt? -måske også med fif til
hvor det købes billigst?
Tak for hjælpen
S/

Fra : Edwin Elowsson

Dato : 27-07-04 08:27

Det bedste telt der fås i øjeblikket (efter min mening )
Outwell Colorado.

Har selv brugt det for 4 år. Colorado 5

Har camperet med telt siden 1975.

Kan rejses af 1 person på 14 ½ min.

Fronten kan flyttes ind så man har overdækket terrasse.

Og ikke mindst ståhøjde i hele teltet, hvis man ikke er over ca. 185 cm.

Husk at havde et stykke plast med til at lægge under hele teltet for at
undgå kondens.

Der medfølger "gulvtæppe" til afdelingen udenfor sovekabinerne, men det er
ikke nok til at modvirke kondens.

Sovekabinerne kan blive hængende når teltet pakkes.

Vi købte det ved Isabella Camping i Vejle, det var ikke det billigste sted
men ok, vi fik lov til at tage det med hjem til prøveopstilling med ret til
at levere det tilbage inden 8 dage hvis vi ikke syntes om det. Han havde det
ikke opstillet i udstillingen.

Jeg mener at huske at det billigste sted jeg har ser er Metro i Kolding, men
søg på nettet.

Jeg har en kollega som købte et forrige år og han er også vældig tilfreds
med det.

Jeg kan kun ønske jer god fornøjelse hvis i bestemmer jer for et Outwell
Colorado.

--
Edwin
Bor fast hele året i en Kabe, 56°00' North, 8°49' East,

Fra : Steen Graversen

Dato : 27-07-04 09:41

OK Tak for svar, det lyder til at det er et telt for os.
/S

Fra : Pro

Dato : 28-07-04 20:51

Til info så fåes alle outwell teltene i Bilka...har selv lige købt en
Outwell Hardford L...eneste minus er at sovekabinen taget er lidt
slattent....ellers også et fedt telt...

Mine ældre telte har været af bjergbestignings typen fra North Face...men nu
da vi har en lille pige, har vi brug for et familie telt...derfor valget på
Outwell....generelt syntes jeg udførelsen er af ok kvalitet ifht. pris.

Og teltet er let at stille op, da stængerne er farvekodede...men vi skal dog
være 2 voksne til at stille teltet op, da det er noget af et fortelt .

Der er lidt forskel på et 21kg telt og et 2½kg bjergbestigningstelt...men
hver ting til sin tid.

God fornøjelse med teltet.

Mvh. Kim

Fra : Ronny Bertelsen

Dato : 27-07-04 20:00

Vi er to voksne der har et Colorado 5, og er meget glade for det.
Der er meget plads i det, vi har kun den store kabine med, så har vi stillet
køkken op der hvor den lille kabine ellers hænger.
Det kan faktisk forlænges med et solsejl på 3x3 m,fra Jydsk, til 75 kr.Det
passer ikke helt men... Det er billige m2

http://www.outwell.dk/

Der kan du se det, hvis ikke du kender det..

Held & Lykke
--
Hilsen
Ronny Bertelsen

Fra : Steen Graversen

Dato : 30-07-04 07:57

Nu har vi søreme købt teltet i Bilka Kolding (1994,95 kr) og har prøveopsat
det, det ser fint ud, nu mangler vi bare at det bliver godt vejr i næste uge

L8r
/S

Fra : Pro

Dato : 09-08-04 09:43

Håber det går fint og du bliver glad for teltet...alt går jo planmæssigt med
vejret...har lige prøvekørt mit Outwell Hardford L i Schweiz med
succes....dog problems med Outwell stolene:

Reclining Chair Deluxe

http://www.outwell.dk/uk/asp/specifikationmoblerbody.asp?m=5&id=7

Som brækkede sammen...ellers en kanon lækker camping stol....men åbenbart
ikke holdbar nok...problemet opstod når man skal rejse sig fra stolen som er
svær at komme opad i ligge position.

Ellers kun positivt om Outwell produkterne...og jeg har måske blot været
uheldig og vil få byttet stolen til en ny.

Kim

Fra : Steen Larsen

Dato : 09-08-04 15:09

Pro wrote:
> [...]
>
> Ellers kun positivt om Outwell produkterne...og jeg har måske blot
> været uheldig og vil få byttet stolen til en ny.

Det er jo også kun en børnestol(max 100 kg) :)

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Pro

Dato : 09-08-04 18:53

Ja det har du ret i...men den så sku så fed ud....og var lækker at
sidde/ligge i på camping pladsen...mange misundelige blikke indtil den brast
sammen

Fra : Pro

Dato : 05-09-04 13:37

Hvordan gik turen med teltet, er du tilfreds med valget...Mvh. Kim