Italien vs. Spanien
Fra : Gismo

Dato : 25-07-04 13:02

Hej.

Er der nogen der har prøvet at camperer ved lido'en (cavallino kysten)
og Costa brava kysten, jeg vil gerne vide lidt om fordele/ ulemper.

Jeg syntes at myggene er en plage, og vil gerne vide om det er lige
så slemt i Spanien?
Det undre mig også at man lukker poolen i den varmeste tid, siestaen,
gør man også det i S? og så lige de der badehatte;-((

Pris niveauet i S på dagligvare er det samme som i I?

Kan i fortælle om andre forskelle så skriv endelig.

Gismo.

Fra : Lars Andersen

Dato : 25-07-04 19:23

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> wrote in message
> Hej.

> Kan i fortælle om andre forskelle så skriv endelig.
>
> Gismo.

Kan ikke fortælle om Lidoen - har kun været på den anden side - samt på
Costa Brava.

Genrelt synes jeg bedst om Spanien. Jeg synes prisniveauet er lidt lavere -
og pladser og pools de steder vi har været har været helt i top. Ofte taler
de også godt engelsk i Spanien - hvilket jeg ikke altid har mødt i Italien.
Køreturen er noget længere - men kan absolut anbefales.

//Lars

Fra : Henrik Madsen

Dato : 28-07-04 22:58

On Sun, 25 Jul 2004 14:01:57 +0200, "Gismo" <baatnakkedummy
@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Pris niveauet i S på dagligvare er det samme som i I?
>
>Kan i fortælle om andre forskelle så skriv endelig.

Hej

Har været på Costa Durado 80 kilometer syd for Madrid og ved Lido Di
Jesolo i Italien og kan klart anbefale SPanien, vejret er varmere og
vandet er renere og varmere self. Vi var i vandet i Spanien klokken
22 og der var det ikke koldt og selvom man stod i vand til under
armene kunne man se sine fødder i vandet så rent var det...

Eneste problem er at der er EKSTREMT mange Hollændere i Spanien, det
var næsten ikke til at holde ud som de førte sig frem, vi så
ihvertfald ikke helt så mange af dem på Lidoen men det kan have været
et tilfælde for det ros er sgu alle steder efterhånden..

Henrik Madsen

Fra : B.Munch

Dato : 29-07-04 18:43

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Pris niveauet i S på dagligvare er det samme som i I?
>
> Kan i fortælle om andre forskelle så skriv endelig.

jeg har ikke været været nogle af de steder som du spørg til, men kan
anbefale dig at tage på en camping plads i spanien. den hedder park playa
bara og ligger 20 km syd for taragona.
på den plads er poolen åben fra 8-20 og lukker ikke midt på dagen. der er
supermarked, souvenir butik, strand 200m væk, under holdning hver aften kl.
22.00 for unge, voksne, og gamle. og for børn tidligere på dagen. sports
baner og meget smuk natur.
vi så slet ikke nogle myg, det var sidst i juni og først i juli.
badehatten???? nej, de går ikke med badehat i spanien hvis det er det.

Fra : Anette

Dato : 02-08-04 00:56

Hej Gismo

Er just hjemvendt fra Costa brava - og har også tidligere besøgt i Italien.

I Spanien er myg kun en plage i bjergene- vi var omkring Andorra et par dage
på vej hjem, og myggene tog for sig af retterne efter ca kl 21 .
Uanset hvor du kører hen langs kysten i Spanien er der et hav af
campingpladser, også flere end dem du kan se på de kort du køber enten her i
landet eller i Spanien. Der er alle slags pladser fra de dyre med direkte
adgang til stranden, indendørs pool, restauranter med underholdning hver
aften, supermarkeder, legepladser, legetog, tivoli og jeg-skal-gi-dig, til
de helt billige "municipal"-pladser med kun toiletter og - med lidt held -
et opvaskerum.

Sammenlignet er det vores oplevelse at Spanien er 100 gange mere gæstfrit.
Smilende, hjælpsomme mennesker alle vegne vi har været på de 10-12 ferier vi
har holdt der, forskellige steder i det utroligt smukke store land. Siestaen
er dog et must de fleste steder - dog er det de færreste campingpladser der
lukker kontoret mellem 13 og 16.

Prismæssigt er der alle muligheder i Spanien. Jo flere stjerner en plads
har, jo dyrere er den, uden nødvendigvis at være bedre. Vi var i bl.a. i
Platja del Aro hvor den ene plads forlangte 29 euro pr overnatning og 1000
meter længere fremme forlangte en anden plads 19 euro pr overnatning ( for
vores autocamper) De to pladser havde nogenlunde samme faciliteter , men
den første havde en stjerne mere

Dagligvare priserne er noget nær ens i Spanien og Italien. I Spanien kan man
med fordel handle på markederne, som enhver by har tirsdage og lørdage,
ellers er supermarkeder som Carrefour eller Champion, glimrende og rimeligt
billige.

Tager I til Costa Brava, så husk at besøge Girona. En utroligt smuk by, som
ikke helt er opdaget af turisterne endnu.

/ Anette

Fra : stopling

Dato : 03-08-04 13:33

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> wrote in message news:<4103a157$0$12555$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
> Hej.
>

> Er der nogen der har prøvet at camperer ved lido'en (cavallino kysten)
> og Costa brava kysten, jeg vil gerne vide lidt om fordele/ ulemper.

Ja, Vi har prøvet at campere begge steder.Det er jo den samme vare der
udbydes. Her er vores besyv over det vi synes
Lido: Fordele. Der er ikke så langt at køre.
Ikke så mange hollændere.
Ulemper: Ikke rigtigt noget.
Costa brava: Fordele.
Der er mere smukt i området.
Vandet er klarere.
Ulemper: Der er længere derned. Ellers ikke noget.
> Jeg syntes at myggene er en plage, og vil gerne vide om det er lige
> så slemt i Spanien?

Der er mindst lige så mange myg i Spanien. I hvert tilfælde der hvor
vi var.

Poolen blev også lukket i siestaen. De gamle skal jo sove middagssøvn.

> Pris niveauet i S på dagligvare er det samme som i I?

Prisniveauet er ca. det samme. Også på overnatningerne.

> Kan i fortælle om andre forskelle så skriv endelig.

Andre fordele. Det er jo altid spændende at prøve noget nyt og få
udviddet sin horisont. På den plads vi var på i Italien var der nogen
der havde været der for 25. gang. Det ville for os være lidt kedeligt,
det er ikke ment som en negativ bemærkning, for det er jo det de har
lyst til , og vi synes det er alletiders for dem.

Venlig hilsen
Stopling