Hollændere contra tyskere og danskere.
Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 24-07-04 10:20

Når jeg efter et endt måltid, vaskede op i fælleskøkkenet, gør jeg som jeg
har læret hjemmefra, nemlig bordet bliver gjort rent og tørret af.

En morgen efter opvasken kommer der en hollænder ind, og tømmer kaffekanden
så det sprøjter ud over hele bordet, jeg tager så en ny oprydning/rengøring,
og gør damen opmærksom på, at hun havde griset køkkenet til, og om hun
gjorde sådan derhjemme også. Hun blev meget vred og forklarede at hun så
sandelig havde betalt for sit ophold og dermed kunne bruge de faceliteter
der var der, men næste dag gjorde hun dog rent efter sig.

Det samme har jeg oplevet på en campingplads, hvor ejeren af pladsen, er
hollænder, hun var også rimelig træt af de hollændere der lod hånt om den
svaber der var i badeværelset. Så min konstantering er, at hollænderne har
udviklet sig til et herrefolk. Jeg husker sidste år, på en campingplads i
Helmstedt, hvor jeg talte med en hollænder, han havde en LMC CV og en
Mercedes, og hans bemærkning var, at tyskland er et land hvor man helst
ville undgå, men var nødsaget til, at køre igennem, jeg smilte ved mig selv,
tysk CV og bil, og meget forargede på befolkningen, sikke en moral.

Danskerne med børn, ja jeg må da sige, at jeg har en del dårlige oplevelser
med børn af danske familier på campingpladsen, men det er vel den samme
mentalitet som hos hollænderne, danske børnefamilier mener også, at de bare
kan tromle der ud af.

Men helt klart, der findes også gode eksemplarer af både danske og
hollandske campister.

Tyskerne opfører sig nærmest eksemplarisk, men også i denne katagori findes
der dårlige campister, men generelt er tyskerne pæne mennesker.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 24-07-04 15:27

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> svaber der var i badeværelset. Så min konstantering er, at hollænderne har

så skal du lige have en frisk historie fra dette års ferie Vi lå på en
plads i frankrig (en elendig en i øvrigt) hvor der som markering mellem de
forskellige pladser var det sædvanlige træ. Vi hængte en tørre snor fra
træet og over til vores campingvogn. En dag vi kom hjem fra stranden havde
vi fået nye naboer (hollændere) Nå vi hilser pænt på konen og hænger vores
våde håndklæder og bade tøj op på snoren. 10 minutter efter kommer deres ca
18 årige søn hjem fra en cykeltur, og gudhjælpemig om ikke han kommer over
og beder os om omgående (i en aggressiv tone) at tage vores våde tøj ned da
det vil dryppe på hans cykkel!! Nå han får høfligt men bestemt bedsked på at
hvis nu han holdt hans cykkel på den del af pladsen som de har betalt for,
så er der ikke noget der drypper på hans fine cykkel (en oldsag) Næste dag
kommer så næste problem: pladserne var ret små (faktisk så små at vi
parkerede oppe i byen på en betalings parkeringsplads) men overfor boede en
ældre franskmand og han kone (de var begge 2 over 85) i deres campingvogn
som var så lille at de kunne have deres bil inde på deres plads. Der var
bare det lille problemat vores hollandske ven havde parkeret ude i
"køregangen" så ingen kunne komme forbi og det ældre franske ægtepar kunne
umuligt få deres bil ud. Franskmanden spugte pænt og høfligt hollænderen om
han dog ikke ville flytte sin bil så han kunne få sin bil ud (og tilbød
herefter at parkere oppe i byen, så den kun skulle flyttes 1
gang............men næeh nej gud hjælpemig om ikke den gamle mand fik det
svar at hvis han ville have sin bil ud så var det hans problem!!! heldigvis
var vi så mange tyskere og danskere at vi i små ryk kunne løfte
franskmandens bil ud - alt i mens vores hollandske ven sad på sin flade og
drak en bajer.

Det frydede os nu lidt da de gamle franskmænd senere om aftenen satte borde
og stole ud i "køregangen" (foran hollænderne) og diskede op med 15
forskellige franske oste og god fransk rødvin til alle dem der havde hjulpet
ham. Det blev sent inden DE holllændere fik lov at sove den nat - og vi
andre lærte det mest elskelige franske ægtepar at kende (de er ikke spor
arrogante de franskmænd - de har bare så svært ved det med sprog)

> Men helt klart, der findes også gode eksemplarer af både danske og
> hollandske campister.

sikkert - jeg synes bare som du at hollændere generelt er så dominerende at
jeg har præsteret at lade mit depositum gå til spilde og fundet mig en andne
plads blot fordi jeg ved ankomsten så at pladsen var fyldt op med hollændere

> Tyskerne opfører sig nærmest eksemplarisk,

ja når bare de må få lov at smide deres badehåndklæder på stranden kl. 5 om
morgenen
(et træk som selv tyskerne er klar over og selv kan grine ad)

>men også i denne katagori findes
> der dårlige campister, men generelt er tyskerne pæne mennesker.

Enig - og i modsætning til hvad de fleste danskere tor - så har de en fin
humor

Peter

Fra : Henrik Madsen

Dato : 24-07-04 23:08

On Sat, 24 Jul 2004 16:26:32 +0200, "Peter K. Nielsen"
<peter.n@jubiiposten.dk> wrote:

> [...]
>var vi så mange tyskere og danskere at vi i små ryk kunne løfte
>franskmandens bil ud - alt i mens vores hollandske ven sad på sin flade og

Hvis i var en stak folk hvorfor så ikke enten forklare ham hollænderen
at i ALLE ville gå ned og klage over ham og bede pladsen om at hytte
ham ud eller alternativt begynde at rykke i hans bil istedetfor
franskmandens..

Tror nok under alle omstændigheder ham Hollænderen ville finde sin bil
med 4 løsskruede ventiler og dermed 4 flade hjul næste dag hvis jeg
havde været det..

Henrik

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 25-07-04 00:24

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> at i ALLE ville gå ned og klage over ham og bede pladsen om at hytte
> ham ud eller alternativt begynde at rykke i hans bil istedetfor

fordi Franskmanden gerne skulle have sin bil ud OG nå at handle inden
butikkerne lukkede kl 12 (bastilliedag) og hvorfor ikke bare løse
problemerne med et smil og mon ikke hollænderen inderst inde fik lidt
anskuelighedsundervisning i at han var et dumt svin (på en høflig måde
Samtidig undgik vi jo at optrappe en konflikt

> Tror nok under alle omstændigheder ham Hollænderen ville finde sin bil
> med 4 løsskruede ventiler og dermed 4 flade hjul næste dag hvis jeg
> havde været det..

jamen hvorfor synke ned under hans niveau, når man kunne løse problemet på
en elegant måde?

Peter

Fra : Ib

Dato : 26-07-04 16:05

Hejsa.

Vi er lige vent hjem fra 12 dages ophold Holland.

Jeg troede det var mig det var galt med, men efter at have læst jeres
indslag om hollændere er jeg nu overbevist om det ikke er min familie det er
galt med.

Vi drog spændte af sted til Camping Minjden uden for Amsterdam. En plads
vi havde reserveret i en uge.
egentlig en ok plads - men de fastliggende hollændere opfører sig mildest
talt dårligt.
De opfører sig som rene overmennesker. Løsgående store hunde - trods der
på skilte står de skalvære i snor.
JEg bad en mand kalde sin Mastiff til sig - men nej da, "den gør ikke
noget" sagde han. Men jeg var så nødsaget til at tage min hund - en Dansk
Svensk Gårdhund- op til mig. JEg bad ham så yderligere om at få den i snor
jf reglement,men det behøvede han ikke da han boede iHolland og ikkebehøvede
atrette sig efter reglerne ?
Senere da jeg gik kom han kørende og rullede vinduet ned for at høre om
jeg havde problemer, hvorefter jeg fortalte at det mente jeg nok hanhavde
med han mentalitet.
Den sidste aften blev vi udsat for en gruppe drenge på 10 - 12 år der
drønede rundt på el-scoottere.
De fandt det fornøjeligt at kører rundt på asfalten hvor vi lagde.
De var selvfølgelig fastliggere i denanden ende af pladsen hvor de
naturligvis ikke kørte.
Da klokken var næsten midnat blev det for meget for nogle af os der boede
å vejenblandt andet vores nabo der havde mindre børn.
Så jeg stoppede dem, men de forsatte og senere tog jeg fat i denene af dem
og sagde at nu var det stop.
Så gik der 5 minutter og så kom hele flokken med en fader til den dreng
jeg havde taget i armen.
Også han spurgte om jeg havde problemer og så måtte jeg jo lige fortælle
hamat han umulige knægt og de andre var vi meget trætte af og at vi egentlig
var på vej op til ejeren af pladsen fo rat få dett evanvid stoppet.
så hjalp det.
På¨en anden plade ved Den Helder spillede nogle 15 - 17 bold.
Fint nok.
De spillede med en læderbold som de ikke just trillede med sparkede hårdt
til.
Naturligvis ramte de også vores vogn og telt flere gange.
Nu skal man jo heller ike hidse sig op over alting, så da det havde gjort
det flere gange bad jeg dem være lidt forsigtige.
Det hjalp selvfølgelig - ikke.
Nu var de jo "flinke" og når bolden lå op af telte så ulejligede de sig
ikk emed at trille bolden ud - næ mansparkede da af livets kraft.
så var det stop.
Så må jeg erkende mit tålmod var opbrugt.
Så bad jeg dem på engelsk stoppe nu og bruge boldbanen - men det "forstod"
de ikke.
De var jo hollændere og viste godt jeg bare var en udlænding.
Så måtte jeg spørge på tysk hvor deres forældre var- så fik det stop.

Jeg kunne som fortælle mere - men det er der som ingen grund til.

Skuffet - ja absolut.

JEg troede ikke hollændere var sådan, men de er meget værre en tyskerne.
De tyskere vi har mødt har været søde og rare.

Retfærdigt skal også siges at vi selvfølgelig også mødte flinke
hollændere - bare ikkepå campingpladen - her regeerer dig!

Pyhaaa så fik jeg lidt luft

forsat god sommer og sensommer til jer alle