luftpumpe
Fra : Ukendt

Dato : 17-07-04 21:19

Hej NG.

Det er skønt at være doven.
Vi har efterhånden erhvervet os en større samling badedyr, luftmadrasser og
en gummibåd. Ungerne vil selvfølgelig have det hele pumpet op (også selvom
de måske slet ikke får brugt det...) og vi pumper og pumper. Når det er
pakke-ned-tid, fordi vi skal rejse videre eller ferien er slut, så har vi
ligeså meget fornøjelse af at få mast luften ud af alle krapylerne igen.
Men i år så jeg noget smart. En fyr havde en lille (vistnok 230 V.) pumpe
der kunne blæse det hele op og endda suge alt luften ud af dem igen
bagefter. Jeg blev en smule misundelig og tænkte at sådan en kunne jeg slet
ikke undvære

Men hvor skaffer man sådan en, hvad hedder den og hvad koster den ?

Den skal kunne levere noget luft, d.v.s. den skal ikke være 14 dage og 20
minutter om en badering og så skal den helst ikke larme for meget.

Mvh. Per Olsen.

Fra : Finn Bornhuus

Dato : 17-07-04 21:49

"Per Olsen" <per.olsen snabel-a post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den skal kunne levere noget luft, d.v.s. den skal ikke være 14 dage og 20
> minutter om en badering og så skal den helst ikke larme for meget.

Hej Per

Du kan hos Harald-Nyborg købe en pumpe der giver høj ydelse, den fås med
både 230 og 12 voltadapter, prisen er ca. 70 kr., den eneste ulempe er at
den kun må bruges i 30 min. af gangen.

Mvh

Finn Bornhuus

Fra : Lars

Dato : 18-07-04 15:39

> [...]
>
> Den skal kunne levere noget luft, d.v.s. den skal ikke være 14 dage og 20
> minutter om en badering og så skal den helst ikke larme for meget.

Jeg har købt en elektrisk pumpe hos Harald Nyborg. Den kører både på 12 v.
fra bilen og 230 v. fra nettet. Kan både puste og suge (Det sidste er lidt
smart når der skal pakkes sammmen.) Der følger adaptere med til alle mulige
størrelser ventiler. Pumper en almindelig luftmadras op på mindre end 90
sekunder. Prisen husker jeg iikke, den var på tilbud, og i hvert fald under
en hund. Den larmer lidt, men ikke uhyrligt. Jeg kan kun anbefale den, er
meget tilfreds med min.
venlig hilsen Lars

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-04 22:28

Jeg takker for svarene. Jeg har set pumpen men var bange for at den var for
"billig"
Jeg tror jeg vover forsøget, går det godt må jeg se at få købt nogle flere
ting der skal pumpes....

Mvh. Per.

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-04 18:17

> [...]
> "billig"
> Jeg tror jeg vover forsøget, går det godt må jeg se at få købt nogle flere

Har købt. Virker fint, larmer mindre end en støvsuger (men samme lyd...)

Mvh. Per.