Skærm 80 tegn?
Fra : Martin

Dato : 26-07-04 21:30

TurboC++

Mit program skal have flueben i egenskaber ud for Fuld skærm for at vise det
korrekt. Kan kode noget ind i programmet istedetfor?
Der er i øjeblikket autodetect på skærmdriver.

Mvh.
Martin

Fra : Bertel Brander

Dato : 26-07-04 22:23

Martin wrote:
> TurboC++
>
> Mit program skal have flueben i egenskaber ud for Fuld skærm for at vise det
> korrekt. Kan kode noget ind i programmet istedetfor?
> Der er i øjeblikket autodetect på skærmdriver.

Lidt mere information er nok krævet for at kunne give et
ordentligt svar.

Kører programmet i text eller grafik mode?
Hvad er det der ikke virker hvis ikke det ikke kører i fuld skærm?
Hvilken version af TurboC++ ?
Hvorfor er der nogen der programmerer i TurboC++ i år 2004?

/b

Fra : Martin

Dato : 26-07-04 23:19

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Lidt mere information er nok krævet for at kunne give et
> ordentligt svar.
>
> Kører programmet i text eller grafik mode?

Progammet kører med grafikskærm og flytter tekst ud i højre så det ombrydes
trods xy koordinaterne.

> Hvad er det der ikke virker hvis ikke det ikke kører i fuld skærm?
> Hvilken version af TurboC++ ?
Turbo C++ Version 3.00
> Hvorfor er der nogen der programmerer i TurboC++ i år 2004?
Fordi at det har jeg lært, er det godt nok?
> /b
Mvh.
Martin

Fra : Bertel Brander

Dato : 26-07-04 23:42

Martin wrote:

> Progammet kører med grafikskærm og flytter tekst ud i højre så det ombrydes
> trods xy koordinaterne.

BGI ?
Hvad mener du med at den flytter teksten ud til højre?
Du skal tage højde for skærm størrelsen, så vidt jeg
ved med getmaxx() og getmaxy().

> Turbo C++ Version 3.00

> Fordi at det har jeg lært, er det godt nok?

Jeg har ikke brugt TurboC++ siden version ca. 2.0 i ca 94, jeg
kender ikke version 3.0, men jeg tvivler lidt på at den er
AnsiC++. Det er sikkert godt nok, men hvis du vil arbejde
seriøst med C++ bør du overveje at skifte til noget mere moderne.
Det undrer mig at man stadig underviser i det.

/b

Fra : Martin

Dato : 27-07-04 00:49

> BGI ?
> Hvad mener du med at den flytter teksten ud til højre?
> Du skal tage højde for skærm størrelsen, så vidt jeg
> ved med getmaxx() og getmaxy().

Det er noget alm tekst på grafikskærmens 4 sidste linier det går galt. Der
bruges cprintf.

Fra : Bertel Brander

Dato : 27-07-04 18:18

Martin wrote:

> Det er noget alm tekst på grafikskærmens 4 sidste linier det går galt. Der
> bruges cprintf.

cprintf() bruges så vidt jeg ved med en tekst mode skærm...

Hvad er det der går galt med de sidste fire linier?

/b

Fra : Martin

Dato : 26-07-04 23:23

> Lidt mere information er nok krævet for at kunne give et
> ordentligt svar.

Det skal vel lige siges at det er den eksekverbare fil der laver kludder og
ikke kompileren.

Mvh.
Martin