ipod klikhjul, er det ikke en genganger?
Fra : Peter Ursin

Dato : 29-07-04 20:55

Hej,
hvorfor siger Apple i deres infomateriale omkring de nye ipods at de er
med det nye klikhjul som først blev introduceret på ipod mini.
Er hjulet ikke inæsten dentisk med det som fandtes på 1.generations
ipod'erne?
Et hjul som de efter min mening heller aldrig skulle have droppet i
første omgang til fordel for de separate knapper.

mvh
Peter

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-07-04 21:31

Peter Ursin wrote:

> [...]
> ipod'erne? Et hjul som de efter min mening heller aldrig skulle have
> droppet i første omgang til fordel for de separate knapper.

Nej, for der sad knapperne i kanten af hjulet og ikke i selve hjulet,
der i øvrigt var mekanisk og drejede rundt. Det var lidt ligesom B&O's
trådløse telefon.
   Jeg fik i øvrigt den tanke forleden, at hver ny iPod-model bare er
videreudvikling af den eksisterende model og ikke en ny model. Der var
en, der i et forum spurgte, hvorfor vi skal have alle de her nye
iPod-modeller. Hvor mange havde vi da brug for? Og så tænkte jeg, at der
jo egentlig ikke er tale om nye modeller, der kan noget mere. Apple
udvikler dem bare stille og roligt i takt med teknologiens udvikling.
Harddiske bliver jo større og større til samme pris. Og efterhånden fås
de små slet ikke mere. Apple er derfor nødt til at følge med og sætte
nyere hardware i iPods, efterhånden som det udvikles. Så man behøver
ikke købe en ny iPod, bare fordi der er en ny. De gamle er sådan set
lige så gode og kan stort set det samme. Der er blot tale om stille og
rolig teknologisk udvikling.
   Først når Apple laver en video-iPod med kamera eller sådan noget, er
der tale om en egentlig ny model med nye funktioner. Indtil da kan man
være glad for den, man har, hvis ellers den fungerer.

Venlig hilsen
Henrik Münster