PHPmyAdmin og Mysql Error 1251
Fra : Joel Koch Hansen

Dato : 06-08-04 22:49

Jeg har inst. følgende på WXP Pro.

PHP 5.0
Mysql 4.1
PHPAdmin 2.6.0beta2
MYODBC 3.51

og alligevel får jeg fejlen:

#1251 - Client does not support authentication protocol requested
by server; consider upgrading MySQL client

Jeg søgt mange steder efter svar men endnu ikke fundet dem!
(Mit system er lige efter Webcafe.dk's anvisning! - næsten da!)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tom Sommer

Dato : 06-08-04 23:07

Joel Koch Hansen wrote:

> Mysql 4.1
> PHPAdmin 2.6.0beta2
>
> #1251 - Client does not support authentication protocol requested
> by server; consider upgrading MySQL client

Prøv at start med at læse config.inc.php:
----------------------
$cfg['Servers'][$i]['extension'] = 'mysql'; // The php MySQL
extension to use ('mysql' or 'mysqli')
----------------------

Siden du bruger MYSQL 4.1, skal du sætte ovennævnte til 'mysqli'

--
Tom Sommer
http://blog.dreamcoder.dk

Fra : Joel Koch Hansen

Dato : 09-08-04 16:33

Tom Sommer wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> extension to use ('mysql' or 'mysqli')
>
> Siden du bruger MYSQL 4.1, skal du sætte ovennævnte til 'mysqli'

Jeps! - Det var lige det der skulle til - mange tak for hjælpen!
Nu vil jeg opgrader til 2.6.0rc !!!