Ændre rækkefølgen
Fra : Peter S

Dato : 22-07-04 12:02

Hej allesammen

Jeg har et problem! Jeg skal give bruger mulighed for at ændre på
rækkefølgen af nogle slides i et billedgalleri jeg har lavet. Hvad gør jeg?

Mine slidesshows er gemt i to tabeller: en for mine billedeserier og en til
billederne med medfølgende tekster.

Indtil videre hentes billederne efter en eller anden sorting-order, men hvis
jeg lade bruger bestemme har jeg tænkt mig at indføje et felt med rangfølge
i billedtabellen.

Så er mit problem bare hvordan updaterer jeg rangfølgen i overensstemmelse
med evt. delete, 'op' eller 'ned' og indsæt instrukser fra bruger. Skal
tilføje at der er mulighed for mange slidesshows.

Hva gør jeg?

vmh Peter

Fra : Christian Joergensen

Dato : 24-07-04 13:59

On Thu, 22 Jul 2004 13:02:18 +0200, Peter S wrote:

> Indtil videre hentes billederne efter en eller anden sorting-order, men hvis
> jeg lade bruger bestemme har jeg tænkt mig at indføje et felt med rangfølge
> i billedtabellen.

Det lyder som en fin løsning.

> Så er mit problem bare hvordan updaterer jeg rangfølgen i overensstemmelse
> med evt. delete, 'op' eller 'ned' og indsæt instrukser fra bruger. Skal
> tilføje at der er mulighed for mange slidesshows.

Indsæt instrukser fra bruger? Hvad er det?

Hvis man lader rang være et fortløbende tal fra 1..[antal billeder], kan
du kan du snildt lave op/ned ved at finde billedet hhv. foran og bagved
det aktuelle billede og ombytte rangeringsnumre.

Hvis du vil slette et billede finde du alle billeder med lavere rang end
det aktive og trækker en fra deres rang.

Det bør være lige til.

--
Christian Jørgensen | If ignorance is bliss
http://www.razor.dk | - then knock the smile off my face ;)