Kan ikke få min MySQL til at fungere orden~
Fra : Frank Mortensen

Dato : 16-07-04 16:09

Hej NG.

Jeg ville lige høre om der er nogen der kan hjælpe mig med min
MySQL database.
Jeg kan starte med at skrive at jeg har webhotel hos B-one, hvor
man har phpmyadmin til at oprette tabeller i sin MySQL, men jeg
kan ikke få det til at virke. PHPMyAdmin er version: 2.5.6-rc1.

Jeg har siddet med min kammerat, som også er rimelig ny i PHP og
MySQL, men dog en del stærkere end jeg er. Vi prøvede en masse
muligheder, men det fungerede bare ikke, derefter prøvede vi med
en version han havde liggende, og der fungerede det, så det tyder
ikke på at det er min database der er problemer med. Jeg er igang
med en gæstebog, dog kun lige en prøve indtil videre, indtil jeg
for det lært.
Siden "virker" hvis man går ind på den, men når man skriver i
gæstebogen, og trykker send, så loader den siden ind igen, men
der er ikke kommet noget på siden, andet end at man kan skrive en
ny besked, og der er heller ikke lagt noget ind i databasen.

Hvis der er nogen der kender til det problem, må i meget gerne
kontakte mig enten via NG eller på min mail, for jeg er ved at
blive rimelig frustreret over at det ikke virker, har siddet i 3
dage nu, og det virker bare ikke en skid.

Måske skulle jeg lige nævne at jeg har siddet og lavet gæstebogen
med et hæfte der hedder START PÅ PHP, og da jeg havde skrevet det
hele ind, og ville afprøve den, virkede lortet ikke. Så pls hjælp
mig, så bliver jeg sq en glad mand.

Hilsen

Frank Mortensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ole Olsen

Dato : 16-07-04 22:53

On 16 Jul 2004 15:09:06 GMT, Frank Mortensen <frank@fam-roland.dk>
wrote:

[...]
> [...]
>med et hæfte der hedder START PÅ PHP, og da jeg havde skrevet det
>hele ind, og ville afprøve den, virkede lortet ikke. Så pls hjælp

Du kan hente alle programmer fra hæftet her:
http://www.idgforlag.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-408-4

Hvis registerglobals er sat til off på dit webhotel skal du i stedet
for $PHP_SELF skrive $_SERVER['PHP_SELF'] og i stedet for if($skriv)
skrive if($_GET['skriv']).

OO

Fra : Ole Olsen

Dato : 17-07-04 04:19

On Fri, 16 Jul 2004 23:52:39 +0200, Ole Olsen <nospamto@mailme.dk>
wrote:

[...]
> og i stedet for if($skriv)
>skrive if($_GET['skriv']).

Her tog jeg fejl. Der er brugt POST i indtastningsformularen. Desuden
er der flere variabler som skal overføres. Sæt dette ind i begyndelsen
af scriptet:
$skriv=$_POST['skriv'];
$dato=$_POST['dato'];
$navn=$_POST['navn'];
$email=$_POST['email'];
$besked=$_POST['besked'];

Desuden skal 'gbog' erstattes af navnet på din database fra din
udbyder.

OO

Fra : Frank Mortensen

Dato : 17-07-04 08:54

Ole Olsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
>
> Her tog jeg fejl. Der er brugt POST i indtastningsformularen. Desuden
> er der flere variabler som skal overføres. Sæt dette ind i begyndelsen

Jeg har sat det ind nu, og det virker, så jeg vil lige sige mange tak
for hjælpen det var rart at få det til at virke, så vil jeg prøve og
udbygge den lidt, og lave den lidt mere pæn.

> Desuden skal 'gbog' erstattes af navnet på din database fra din
> udbyder.

Det havde jeg fundet ud af, har siddet og rodet med en warning, he he.
Så det ligger i baghovedet fra nu af... he he