array_push og arrays i flere lag
Fra : Frank Nørvig

Dato : 10-07-04 15:53

Hejsa,

Jeg sidder og roder lidt med arrays og har lidt problemer med at tilføje
til et array.

Mit nuværende array ser således ud:
Array
(
[test1] => Array
(
[comment] => Test nr. 1
[path] => /opt/share/test1
)

[test3] => Array
(
[comment] => Test data 3
[path] => /opt/share/test3
)
}

Jeg vil gerne tilføje noget til mit array, men jeg kan ikke få lov til
selv at bestemme mit "key-name" når jeg benytter array_push, så jeg får
bare:

[0] => Array
{
... etc
}

istedet for f.eks. som jeg gerne vil have det:

[test2] => Array
{
}

Hvad kan jeg gøre for at løse dette?

Mvh Frank

Fra : Frank Nørvig

Dato : 10-07-04 15:59

> Jeg sidder og roder lidt med arrays og har lidt problemer med at tilføje
> til et array.

Nevermind, fandt ud af at array_merge løste problemet.

Mvh Frank

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 11-07-04 00:14

On Sat, 10 Jul 2004 16:58:39 +0200, Frank Nørvig wrote:

> Nevermind, fandt ud af at array_merge løste problemet.

Hvis dit array hedder $array så vil

$array['test2'] = array(...);

give dig

Array