Sonofon FWA
Fra : Daywalker

Dato : 27-07-04 19:58

Er det noget der dur bor i Aalborg

er ved tiscali.dk men kan få højere hastighed hos dem til lavere pris

Er der nogen som kan hjælpe

Fra : Lars Christensen

Dato : 27-07-04 20:04

"Daywalker" <daywalker666@tiscali.dk> wrote in news:GBxNc.27703$Vf.1577833
@news000.worldonline.dk:

> Er det noget der dur bor i Aalborg
>
> er ved tiscali.dk men kan få højere hastighed hos dem til lavere pris
>
> Er der nogen som kan hjælpe

Du kan også prøve Danske Telecom, som også leverer i Ålborg.

mvh
Perseus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-07-04 21:51

"Lars Christensen" <lars@perseus.dk_maybe-for-you-to-know> skrev i en
meddelelse news:Xns9533D641E6B07larsperseusdkmaybefo@62.243.74.162...

> Du kan også prøve Danske Telecom, som også leverer i Ålborg.

Til 3125,- om måneden? tror ikke lige det var til den pris han søgte FWA.

Fra : Peter Lind

Dato : 28-07-04 07:32

"Daywalker" <daywalker666@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Er det noget der dur bor i Aalborg
>
> er ved tiscali.dk men kan få højere hastighed hos dem til lavere pris
>
> Er der nogen som kan hjælpe

En af mine bekendte har Sonofon FWA på deres arbejde, og de synes ikke det
kører ikke specielt imponerende.

Problemet med dem er vidst at sonofon FWA kører på en meget lav frekvens.
Hvilket efter signe ikke skulle være så godt.

butlernetworks virker 100%
Prøv at kigge på butlernetworks.dk under partnere kan du se hvem der
forhandler dem.

Fra : Lars Christensen

Dato : 28-07-04 16:02

"Peter Lind" <hotguy24@hotmail.com> wrote in

> [...]
>
> Problemet med dem er vidst at sonofon FWA kører på en meget lav
> frekvens. Hvilket efter signe ikke skulle være så godt.

I så fald, må jeg lige korigere dig lidt... FWA kører typisk på enten
3,5/3,6 GHZ eller 26 GHz. 26 GHz er mere modtagelig overfor forstyrrelser
i form af regn, tåge, sne osv, hvor 3,5/3,6 GHz er mere resistente.

mvh
Lars Christensen

Fra : Kevin Simpson

Dato : 28-07-04 12:09

Hejsa,

Jeg har haft FWA fra Sonofon i et par år og i starten var der mange
problemer.
Dem mærkede jeg til de første 6 måneder. Så skiftede Sonofon noget udstyr og
derefter virkede det bare 99%. De var iøvrigt flinke til at betale de første
6 mdr med problemer tilbage.

Jeg gik væk fra Sonofon fordi jeg nu kan nøjes med en 512/128 forbindelse
til kr. 295,-

Så overvej Sonofon.

Mvh. Kevin

Fra : Casper Bang

Dato : 28-07-04 16:09

> Er det noget der dur

Jeg har haft sonofon bredbånd i et par år, men har netop opsagt det.
De har ikke helt styr på deres priser; de ændrer sig konstant.
Mit forløb med dem:

På et tidspunkt i 2002 bestilte jeg sonofon brebånd; en 2/1 megabit
forbindelse.
Da de kom og installerede det, var det først det tredie modem der virkede.
Modemmet brugte tror det var omkring 200 watt, og afløste derfor uden
problemer min radiator. Den var mere end håndvarm.
Dette modem er blevet skiftet mange gange, pga. defekter.

Ved nytår mellem 2002 og 2003 havde de en prisstigning... prisen på mit
internet steg 330%! Ja, over tre gange så dyrt.
Jeg blev dog oplyst om dette nogle måneder i forvejen, med mulighed for at
opsige internettet inden.
Jeg ringede og spurgte dem HVORFOR de lavede en så radikal prisstigning - de
svarede simpelt hen at de var billigere end konkurrenterne...

Nå, de var stadig billigere end deres konkurrenter, så jeg beholdt dem.

De begyndte på et tidspunkt i år at køre meget ustabilt. De kom endnu engang
med en tekniker. Denne gang fik de skiftet (efter at have prøvet en del
forskellige modems) hele systemet, incl antennen. Denne gang var det med en
antenne, hvor modemmet sad oppe i antennen.
Efter denne ædring har jeg ikke haft nedetid af betydning.

Nå, her for et par måneder siden besluttede jeg at der skulle hurtigere
internet til. Sonofon var for dyre, så de skulle skiftes ud - betale 3K
kroner for en 2/1 mb forbindelse.
Jeg beder dem om at nedlægge mit abbonement, og da de spørger HVORFOR,
svarer jeg simpelt hen at det er fordi de er for dyre i forhold til
konkurrenterne.
Fint nok. De kommer og piller det ned om en måned.
Ca. to uger før de skal komme og pille det ned (jeg har fået en anden
forbindelse) kigger jeg tilfældigvis på deres hjemmeside - og ser at de har
sat priserne ned! Dette var jeg ikke blevet informeret om... jeg kunne have
beholdt det samme net, billigere.
Hvorfor fortalte deres supportmedarbejder mig ikke at de ville sætte
priserne ned i forvejen?

Nå, alt i alt er det jeg prøver at sige, at de har (haft?) en del problemer
med deres modems, samt at de bruger det værste skodhardware man kan komme i
nærheden af (et modem der bruger 200 watt betyder at der ikke er brugt mange
ører på produktudvikling).
De er meget ustabile med priser - man ved ikke om de om et halvt år sætter
priserne op, så man skal ud at lede efter en ny udbyder.

Det skal samtidig nævnes at deres pingtider er extreme... en gennemsnitlig
ping til krak lå på 30 ms. Med min nye linie er dette 17 ms.
Jeg har aldrig kunnet bruge linien til at spille på - en ping på 200 i CS
var ikke unormalt for mig - selv ikke da linien var fuldkommen ubelastet.

Alt i alt vil jeg ikke foreslå dem... de er ustabile på alle tænkelige
måder.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 28-07-04 18:27

Casper Bang skrev:

> Hvorfor fortalte deres supportmedarbejder mig ikke at de ville
> sætte priserne ned i forvejen?

Muligvis fordi supportmedarbejderen ikke er sikkerhedsgodkendt
til at kende markedsføringsplanen i detaljer.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 28-07-04 21:18

Hej

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> wrote:

[Klip en masse om Sonofon FWA]

>Alt i alt vil jeg ikke foreslå dem... de er ustabile på alle tænkelige
>måder.

Nærmest som lidt modvægt til dit indlæg:

Sonofons FWA priser har været uændret i ca. 1 år nu !

Hvordan deres ældre FWA udstyr fungerede, eller måske ikke fungerede, er
vel egentlig temmelig urelevant da det jo ikke længere installeres hos
nye kunder.

Jeg har en 1024/512 FWA forbindelse, nu på 5 måned uden eet eneste
minuts nedetid (Ihvertfald som jeg har opdaget)

Udstyret jeg har fået monteret bruger ifølge specs. på strømforsyningen
12 - 15 watt, og er den nyeste type hvor det hele sidder oppe i antenne,
leveret og opsat af Siemens.

Jeg er godt tilfreds, og kan kun anbefale det.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Casper Bang

Dato : 29-07-04 09:44

> Sonofons FWA priser har været uændret i ca. 1 år nu !

Det er ikke korrekt. Tjek priserne på deres hjemmeside - de er blevet ændret
inden for de sidste 2 måneder.

> Hvordan deres ældre FWA udstyr fungerede, eller måske ikke fungerede, er
> vel egentlig temmelig urelevant da det jo ikke længere installeres hos
> nye kunder.

Det er ikke korrekt. Da siemens sidste gang var ude og repere min
forbindelse (hvor jeg fik den nye type opsat) spurgte jeg ham om det; han
sagde at de hos nogle kunder stadig brugte den gamle type modem... vist
hovedsageligt for at få dem brugt, i stedet for at udskifte dem.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 30-07-04 08:37

Hej

>Det er ikke korrekt. Tjek priserne på deres hjemmeside - de er blevet ændret
>inden for de sidste 2 måneder.

Prislisten er blevet ændret, ja, men ikke priserne ! - Årsagen er at
Sonofon idag også tilbyder ADSL, og de skelner ikke prismæssigt mellem
FWA og ADSL. - F.eks. kan du se at en 512/512 forbindelse koster kr.
349,- + Moms. og det er uanset om det er en FWA eller ADSL forbindelse,
samme gør sig gældende for øvrige produktet. - Der er kommet en hel del
mere med på prislisten, derfor ser den 'ændret' ud.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Casper Bang

Dato : 30-07-04 09:40

> Prislisten er blevet ændret, ja, men ikke priserne !

Nop... den 2/1 megabit jeg havde før, betalte jeg 2400 ex moms for førhen -
nu har de den til 1800 ex moms.

> [...]
> samme gør sig gældende for øvrige produktet. - Der er kommet en hel del
> mere med på prislisten, derfor ser den 'ændret' ud.

Vidste faktisk ikke at de var begyndt at udbyde ADSL... men det ændrer ikke
ved at den FWA jeg havde, er faldet i pris :)