http://www.telelet.dk ?
Fra : Kim

Dato : 23-07-04 16:03

Først havde vi kabelnettet.dk til 49,-kr/mdl.
Så røg vi på Broadcom.dk til samme pris.

Nu har beboerbestyrelsen gennem en såkaldt
projecktleder fra FSB bestemt at vi nu skal have
www.telelet.dk til 99,-kr/mdl, men...

Ekstra betaling for:
Fast IP-adresse = 20,-kr
Øvrige ( hvad det så end betyder )
Oprettelse af Fast IP-adresse = 75,-kr
Ændring af mailadresse = 75,-kr
Fakturagebyr hvis ikke tilmeldt PBS = 10,-kr

Hvis man ikke vælger Fast IP-adresse hvad
får man så ?
Og hvad er forskellen/fordelen ?

Så får vi et tilbud vedr. mail-adresser da vi
åbenbart ikke ikke kan beholde vores gamle
der hed XXXX@kabelnettet.dk og det er at
vi får tilbudt 4 stk ialt:
1. Fornavn_efternavn@fsbXX.telelet.dk
2. XXXX@fsbXX.telelet.dk
3.XXXX@fsbXX.telelet.dk
4.XXXX@fsbXX.telelet.dk

De 2 XX efter FSB betyder hvilken adf. i FSB
vi bor i, og jeg vil under ingen omstændigheder
ud med hvor jeg bor henne på internettet...

Sq for dårlig at man ikke kan vælge nogle andre
navne som f.eks XXX@telelet.dk ell. andet og
også for dårligt at man skal betale 75,-kr for
at få ændret en mailadresse. Den ene adresse er
jo spildt da jeg kan forstå at den første skal
hedde Fornavn_efternavn@fsbXX.telelet.dk

Og oven i hatten bliver der intet nævnt om
de af os brugere der har et privat website som vi
bruger hver dag, om vi kan få den rykket den med
over i samme navn ( XXXX.kabelnettet.dk ) eller
den skal til at hedde noget andet måske:
XXXX.fsbXX.telelet.dk.
Ligeledes på deres site www.telelet.dk står der intet
om opsætning af ens ftp når man evt vil uploade/opdatere
sin hjemmeside....

Hvad mener I andre og er der nogen her der har erfaring
med www.telelet.dk ?

Mvh Kim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-07-04 20:48

Kim skrev:

>Hvis man ikke vælger Fast IP-adresse hvad
>får man så ?

Dynamisk som kan være forskellig fra gang til gang.

>Og hvad er forskellen/fordelen ?

Hvis du ikke ved det, er det helt ligegyldigt for dig når man ser
bort fra at opsætningen er lidt anderledes - meget lettere med
dynamisk.

Hvis man har en netserver kørende på sin egen computer, er det en
fordel med fast IP selv om der findes fiduser til at klare det
med dynamisk IP.

--
Bertel