Hvilken opkobling kan jeg få?
Fra : er

Dato : 21-07-04 23:12

Jeg bor ude på landet på Als (Sønderjylland) og vil gerne vide hvilke
internetmuligheder jeg har. Pt har jeg et 33.6 forbundet til mit tlf stik,
men kunne godt tænke mig noget hvor man betaler en fast pris i måneden (max
100-150) med ubegrænset forbrug, samtidig med at man kan bruge sin telefon.
Jeg har ikke brug for noget vildt, bare en smule hurtigere end det jeg har
nu.

Håber nogle kan hjælpe!

Mvh
Johs

Fra : Allan Soerensen

Dato : 22-07-04 10:59

"er" <dfg@sdf.com> skrev i en meddelelse

--- KLIP ---
> [...]
(max
> 100-150) med ubegrænset forbrug, samtidig med at man kan bruge sin

Det kunne jeg også godt tænke mig, men du får ikke "ubegrænset forbrug" til
"max 100-150 Kr." nogen steder. Det koster det dobbelte for de billigste
ADSL-løsninger. Når dit behov ikke er ret stort, kunne ISDN være en
mulighed, men det er ikke med "ubegrænset forbrug" til en fast pris.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 22-07-04 11:04

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Når dit behov ikke er ret stort, kunne ISDN være en
> mulighed, men det er ikke med "ubegrænset forbrug" til en fast pris.

Prøv evt. også at kikke på TDC´s nye "Forbrugsafregnet Bredbånd" til 139Kr.
pr. mdr. + 50 øre pr. MByte.
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre&tdcforsiden

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-07-04 11:19

Allan Soerensen skrev:

>Det kunne jeg også godt tænke mig, men du får ikke "ubegrænset forbrug" til
>"max 100-150 Kr." nogen steder.

Jo, Webspeed hos TDC med 64 kbps kan klare det krav.

--
Bertel

Fra : Allan Soerensen

Dato : 22-07-04 11:44

> Jo, Webspeed hos TDC med 64 kbps kan klare det krav.

Ja, prisen er 149 Kr. / Mdr. men man kan KUN få Webspeed, hvis man samtidig
køber Kabel-TV hos TDC som koster 144-262 Kr. / Mdr. oveni.
Se http://tdckabeltv.dk/?UniversID=8

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-07-04 13:37

Allan Soerensen skrev:

>Ja, prisen er 149 Kr. / Mdr. men man kan KUN få Webspeed, hvis man samtidig
>køber Kabel-TV hos TDC som koster 144-262 Kr. / Mdr. oveni.

Du har ret, det glemte jeg lige.

--
Bertel

Fra : Niels Callesøe

Dato : 22-07-04 11:47

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jo, Webspeed hos TDC med 64 kbps kan klare det krav.

.... I det specifikke tilfælde hvor køberen allerede har TDC kabel TV
med fuldpakken.

--
Niels Callesøe - dk pfy
496620796F752063616E207265616420746869732C00

Fra : Niels Callesøe

Dato : 22-07-04 11:49

Niels Callesøe wrote:

> ... I det specifikke tilfælde hvor køberen allerede har TDC kabel TV
> med fuldpakken.

Hmm. Og dog. Jeg huskede det som om det var nødvendigt at have
fuldpakken, men det kan jeg faktisk ikke lige finde. Måske er det nok
at have basispakken.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 22-07-04 12:42

"Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm. Og dog. Jeg huskede det som om det var nødvendigt at have
> fuldpakken, men det kan jeg faktisk ikke lige finde.

Du husker rigtig. Da jeg for et par år siden forhørte mig, var det et krav
at man købte den fulde pakke for at kunne på Webspeed.
Jeg har heller ikke kunnet finde kravet nu, så måske er det lavet om. Under
alle omstændigheder kan man ikke få Webspeed, hvis man ikke samtidig er
kunde hos TDC Kabel-TV, det står klart og tydeligt i bunden af
http://tdckabeltv.dk/?UniversID=8

Fra : Niels Callesøe

Dato : 22-07-04 15:49

Allan Soerensen wrote:

> [...]
> et krav at man købte den fulde pakke for at kunne på Webspeed.
> Jeg har heller ikke kunnet finde kravet nu, så måske er det lavet

Ok, tak. Så jeg i det mindste ikke helt senil endnu.

Fra : Søren Petersen

Dato : 22-07-04 16:45

I dag er det faktisk nok kun at have basispakken - det er i hvert fald den
pakke jeg har - og webspeed fungerer fint

Mvh.
Søren Petersen

Fra : Jakob Houkjær

Dato : 22-07-04 20:46

> [...]
telefon.
> Jeg har ikke brug for noget vildt, bare en smule hurtigere end det jeg har

Jeg vil anbefale ISDN (det koster 10 kr. mere om måneden for selve
ISDN-forbindelsen) Herved kan du tale i tlf. samtidig med at du er på nettet
med 64kb/s. Du kan også vælge at bruge begge linier på nettet på én gang. Så
opnår du 128 kb/s. Så kan du dog ikke tale i telefonen samtidigt.

Som internetabonnement kan NetTid anbefales. Se mere på
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_modem_tid . Herved betaler
du forud for f.eks. 30 timer, du kan følge med i dit forbrug, og skulle du
overskride timerne, betaler du en minuttakst. Ubrugte timer overføres til
næste måned.

___________
Med venlig hilsen
Jakob Houkjær

Fra : reno

Dato : 23-07-04 07:28

Dansk kabeltv levere en forbindelse på 252/64 til 149,00 om måneden, jeg ved
ikke om dansk kabeltv er i jeres område.
mvh. reno

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 23-07-04 10:30

reno skrev i en meddelelse:
> Dansk kabeltv levere en forbindelse på 252/64 til 149,00 om måneden, jeg
ved
> ikke om dansk kabeltv er i jeres område.
> mvh. reno

Og det er nok til det meste (har lige den forbindelse), med mindre man vil
downloade alle mulige programmer. Det lader dog ikke til at dette er et
krav. Dog skal man være medlem af en antenneforening, der har en aftale med
Dansk Kabel-tv. Derudover kan der komme ekstra omkostninger (f.eks. hvis
antenneforeningens net er nedslidt smo det var i vores udgave). Hvis du vil
læse nærmere er det på www.dk-tv.dk.

Malthe Sunesen