erfaringer med tele2
Fra : ar

Dato : 21-07-04 15:34

Overvejer kraftigt 2048/512 kbit/s hos Tele2 til at dele nogle stykker i en
opgang.
Nu er det ved at være et stykke tid siden der er skrevet noget om tele2. Er
de for useriøse eller hvad?

På forhånd tak!
Aron

Fra : Jesper Lund

Dato : 21-07-04 17:24

ar <arvidnuggNOSPAM@stofanet.dk> wrote:

> Overvejer kraftigt 2048/512 kbit/s hos Tele2 til at dele nogle
> stykker i en opgang.

Må du det ifølge licensbetingelserne?

--
Jesper Lund

Fra : Hans

Dato : 21-07-04 17:46

ar wrote:
> Overvejer kraftigt 2048/512 kbit/s hos Tele2 til at dele nogle
> stykker i en opgang.

<Morale on>
Det må du ikke. Det fremgår med al tydelighed i punkt 3.1 i vilkårene for
opkoblingen.
<Morale off>

Er du sikker på at du har lyst til at være ansvarlig for, hvad andre laver
på jeres fælles opkobling?

> Nu er det ved at være et stykke tid siden der er skrevet noget om
> tele2. Er de for useriøse eller hvad?

Til prisen findes der IMHO ingen alternativer hvis der kun er mulighed for
ADSL.

Hans

Fra : Peter Anskjær

Dato : 21-07-04 18:54

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> <Morale on>
> Det må du ikke. Det fremgår med al tydelighed i punkt 3.1 i vilkårene for
> opkoblingen.
> <Morale off>

Jeg ringede for noget tid siden og snakkede med deres support for at høre om
helt samme ting, hun sagde straks at det måtte jeg godt. Jeg spurgte
derefter om man godt måtte i forhold til deres betingelser, det sagde hun
nej til, men reelt var de ligeglade med om folk gjorde det.

> Er du sikker på at du har lyst til at være ansvarlig for, hvad andre laver
> på jeres fælles opkobling?

Jeg er selv ansvarlig for min opgang, jeg har ingen problemer med det, det
er jo stadigvæk politiet der skal bevise hvem der har begået ulovligheden,
ellers kan jeg jo også blive dømt for hvad min kæreste laver på vores
forbindelse som står i mit navn. Man er dog ansvarlig for at betale
regningerne, men der kan man jo dele ansvaret ud på alle i opgangen og
simpelthen sige at man deler skaden i tilfælde af dårlige betalere.
Skal lige nævnes at jeg ikke er kunde hos Tele2 men et andet selskab som
heller ikke tillader at jeg deler forbindelsen ud til resten i opgangen, de
eneste jeg kunne finde der tilladte det var Tiscali og TDC proaccess,
sidstnævnte ville ikke lade blive kunde som privatperson, førstnævnte havde
jeg ikke meget lyst til at blive kunde hos for 12 måneder siden pga rod i
regnskaberne.

> Til prisen findes der IMHO ingen alternativer hvis der kun er mulighed for
> ADSL.

Jeg overvejer også at skifte til Tele2 eftersom der er mange penge at spare
pr måned i forhold til de andre, men hvis nettet ikke kører ordentligt er
det ikke det værd efter min mening, vi er 9 til at dele regningen, så det er
ikke mere end 10-15 kr der kan spares pr måned, det er for lidt til at leve
med et ustabilt net, men jeg ved ikke hvordan de kører for tiden, så måske
er det værd at tage med.

Mvh
Peter

Fra : Morten Davidsen

Dato : 21-07-04 21:33

"Peter Anskjær" <peter@_fjern_dette_nskjaer.dk> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> [...]
havde
> jeg ikke meget lyst til at blive kunde hos for 12 måneder siden pga rod i
Med mindre at du skriver fra en anden forbindelse, er det - bare lige til
din info, ret nemt at se på din NNTP-posting-Host, hvilken udbyder du har
valgt.
Du har ret i at ADSL-udbyderne i princippet er ligeglad, indtil der f.eks.
begynder at komme abuse klager over f.eks. at en af jer har virus. Så er det
netop dit ansvar at virus bliver fjernet, men hvordan kan du sikre dig det
hvis der er 10 i opgangen som deler forbindelsen?
Og hvis der kommer for mange af disse abuse-klager, og du hver gang skal
sige at du "lige må tjekke alle "dine" computere", så er der nok nogle der
undrer sig.

Anyway .. just my 2 cents.

/MD

<KLIP>

Fra : Peter Anskjær

Dato : 21-07-04 21:50

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> skrev i en meddelelse
> [...]
> din info, ret nemt at se på din NNTP-posting-Host, hvilken udbyder du har

Og jeg har ligeledes nævnt to selskaber jeg ikke er kunde hos ud af ret få
der leverer adsl, så hvis man virkeligt gerne vil vide hvem min udbyder er,
så er det til at finde ud af.

> [...]
> sige at du "lige må tjekke alle "dine" computere", så er der nok nogle der

Måske, men spørgsmålet er lige hvor stor sandsynligheden er for at nogle i
opgangen får en abuseklage, hvis der kommer en vil jeg sørge for at få
installeret antivirus på de computere der ikke har, så skulle det være
utroligt hvis problemet fortsatte, så det er jeg nu ikke så nervøs for.

> Anyway .. just my 2 cents.

Jeg havde også selv mange overvejelser omkring det at dele forbindelsen, men
det er nogle meget stille og rolige mennekser jeg bor i opgang med som
opfører sig ordentligt og der var ikke rigtigt nogle alternativer for at
dele en internetforbindelse imellem så få lejligheder til en rimelig pris
uden at bøje reglerne en smule. I dag ville jeg nok overveje Tiscali nærmere
da det, så vidt jeg ved, er det eneste selskab der lader en dele en normal
adsl.
Jeg har ligeledes været i kontakt med mange mindre selskaber som laver
netværk til boligforeninger og tilbyder dem en adsl for at høre hvilken
udbyder de bruger, ingen kunne svare på hvorvidt man bare kunne købe en
normal forbindelse, men det var hvad de gjorde.

Mvh
Peter

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 21-07-04 22:03

Peter Anskjær skrev:

> [...]
> der ikke har, så skulle det være utroligt hvis problemet
> fortsatte, så det er jeg nu ikke så nervøs for.

Anti-virus virker ikke ret godt som beskyttelse, da der altid
vil være en hvis reaktionstid fra anti-virus-leverandøren (pt.
ser det ud til at den er omkring 48 timer, vurderet ud fra di-
verse sikkerhedswebsites som f.eks. isc.sans.org) og det ser ud
til at virus/ orme spredes hurtigere og hurtigere.

Det eneste som virker er "sikkerhed gennem brugeropførsel":

http://sikkerhed-faq.dk/brugere

Fra : Peter Anskjær

Dato : 21-07-04 23:00

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> til at virus/ orme spredes hurtigere og hurtigere.
>
> Det eneste som virker er "sikkerhed gennem brugeropførsel":

Ahh, vil nu mene det må være en kombination af et opdateret antivirusprogram
og "sikkerhed gennem brugeropførsel". Men i hvert tilfælde har vi været
koblet på i snart et år og har indtil videre modtaget lige præcist 0 abuse
klager, så jeg anser det ikke for et synderligt stort problem. Hvis der mod
alt forventning skulle indtræffe mange klager i en periode vil jeg udover at
sørge for at alle computere på nettet kører med en form for antivirus og
henvise til linket ovenfor. Så skulle jeg mene alle forholdsregler er taget,
men da problemet er meget lille i øjeblikket, faktisk ikke eksisterende vil
jeg vente til det bliver større inden jeg griber ind.

Mvh
Peter

Fra : Ballepresseren

Dato : 22-07-04 10:57

On Wed, 21 Jul 2004 16:34:07 +0200, "ar" <arvidnuggNOSPAM@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>opgang.
>Nu er det ved at være et stykke tid siden der er skrevet noget om tele2. Er

Hos mig virker det perfekt. Jeg får den hastighed, jeg betaler for, og
linien har kun været nede 1 gang på 8 måneder. Jeg kan kun anbefale
Tele2.

Mvh Ulrich