/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Snyd stofanet
Fra : zazer


Dato : 20-07-04 22:41

Hej, Jeg kommer med en lille guide om hvordan du kan snyde stofanet... uden
router men med hub og en server kan du have flere på af gangen...
bare opset din server som getaway...



 
 
Bjarke Andersen (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 20-07-04 22:44

"zazer" <zazme@stofanet.dk> crashed Echelon writing
news:40fd9171$0$14512$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> Hej, Jeg kommer med en lille guide om hvordan du kan snyde stofanet...
> uden router men med hub og en server kan du have flere på af gangen...
> bare opset din server som getaway...

Det hedder gateway og er da ikke snyd, da du bare overlader jobbet som
router til din "servermaskine".

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Bertel Lund Hansen (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 21-07-04 00:08

Bjarke Andersen skrev:

>Det hedder gateway og er da ikke snyd

Jo. Stofanet tillader kun en computer hvis man ikke betaler et
familieabonnement. Så tillader de fem.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Bjarke Andersen (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 21-07-04 00:14

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> crashed Echelon writing
news:hd9rf0lacb8jttqeaaqkuus3c073v8vdjf@news.stofanet.dk:

> Jo. Stofanet tillader kun en computer hvis man ikke betaler et
> familieabonnement. Så tillader de fem.

Det tror jeg mere handler om IP-adresser end om noget andet.

TDC "tillader" jo også kun 2 computere medmindre du køber flere IP-adresser
eller køber en router.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Rea721 (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 21-07-04 00:18

I news:Xns952DC94484FAbjoegdk@130.225.247.90
skrev Bjarke Andersen følgende tekst:

> TDC "tillader" jo også kun 2 computere medmindre du køber flere
> IP-adresser eller køber en router.

Hvor står det ?

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod2[remove]@721.dk
Ikaros starter PPL teori hold tirsdag den 10. august 2004,
kl. 18:00 i Ikaros undervisningslokaler.Læs mere om
PPL uddannelsen http://www.ikaros.dk/s_ppl.htm


Bjarke Andersen (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 21-07-04 00:45

"Rea721" <skod2[remove]@721.dk> crashed Echelon writing
news:40fda87c$0$166$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hvor står det ?

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_priser_ekstra

Hvis du hentyder til ordet tillader i min post, så bemærk jeg skrev det i
klammer. Skrev det på den måde, fordi der er intet i betingelserne der
siger du ikke må have flere maskiner på, men std. abonnementet uden
tillægsydelser er kun inkl. 2 IP-adresser.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Rea721 (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 21-07-04 01:07

I news:Xns952D11BF8211Fbjoegdk@130.225.247.90
skrev Bjarke Andersen følgende tekst:

> Hvis du hentyder til ordet tillader i min post, så bemærk jeg skrev
> det i klammer. Skrev det på den måde, fordi der er intet i
> betingelserne der siger du ikke må have flere maskiner på, men std.
> abonnementet uden tillægsydelser er kun inkl. 2 IP-adresser.

Ja det var formuleringen jeg studsede over. Man kan ha 20 computerer sluttet
til hvis man vil.(egen hustand) _uden_ køb af ekstra IP adresser og uden køb
af ruter....man kan bruge en 21nde computer som gateway feks

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod2[remove]@721.dk
Ikaros starter PPL teori hold tirsdag den 10. august 2004,
kl. 18:00 i Ikaros undervisningslokaler.Læs mere om
PPL uddannelsen http://www.ikaros.dk/s_ppl.htm


Jesper Lund (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 21-07-04 00:44

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

> Det tror jeg mere handler om IP-adresser end om noget andet.
>
> TDC "tillader" jo også kun 2 computere medmindre du køber flere
> IP-adresser eller køber en router.

TDCs betingelse er at ADSL forbindelsen kun anvendes inden for
hustanden. Om du har en eller fire computere tilsluttet er ligegyldigt,
men hvis alle computere skal have deres egen offentlige IP (via switch),
skal du tilkøbe ekstra IP adresser. Brug af router giver ikke ekstra
betaling til TDC, men så har computene bag routeren private IP adresser.

StofaNets betingelse er decideret rettet mod brug af flere computere,
hvadenten det er via switch eller router, så vidt jeg har forstået.

--
Jesper Lund



Bertel Lund Hansen (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 21-07-04 07:56

Jesper Lund skrev:

>StofaNets betingelse er decideret rettet mod brug af flere computere,
>hvadenten det er via switch eller router, så vidt jeg har forstået.

Det står helt specifikt at man kun må tilslutte én computer. Der
står intet om hvordan.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Bjarke Andersen (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 21-07-04 11:28

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> crashed Echelon writing
news:up4sf0d2kd1b1h6k3oql4ik141a6qd94ec@news.stofanet.dk:

> Det står helt specifikt at man kun må tilslutte én computer. Der
> står intet om hvordan.

Hvad gør man så hvis man har en Xbox eller PS2? Det er jo ikke en computer,
men en spillekonsol.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Bertel Lund Hansen (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 21-07-04 14:25

Bjarke Andersen skrev:

>Hvad gør man så hvis man har en Xbox eller PS2? Det er jo ikke en computer,
>men en spillekonsol.

Sælger dem og køber en 8086'er.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Bertel Lund Hansen (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 21-07-04 07:55

Bjarke Andersen skrev:

>Det tror jeg mere handler om IP-adresser end om noget andet.

Så må du tro om igen. Det står udtrykkeligt i deres
kundebetingelser.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Kim Fritze Sillasen ~ (20-07-2004)
Kommentar
Fra : Kim Fritze Sillasen ~


Dato : 20-07-04 23:01

> Hej, Jeg kommer med en lille guide om hvordan du kan snyde
> stofanet... uden router men med hub og en server kan du have flere på
> af gangen...
> bare opset din server som getaway...


Så er det da vist nemmere at købe en billig router og lade den gøre router
arbejdet, som den er beregnet til.

--
Mvh. Kim Fritze Sillasen, Aalborg
Forget 911, I dial .357
Fjern JEGHADERSPAM for at maile mig direkte



Thomas S. Iversen (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas S. Iversen


Dato : 21-07-04 00:05

On 2004-07-20, zazer <zazme@stofanet.dk> wrote:
> Hej, Jeg kommer med en lille guide om hvordan du kan snyde stofanet... uden
> router men med hub og en server kan du have flere på af gangen...
> bare opset din server som getaway...

Så leger din server jo router for de andre maskiner. Grin, du har lige
genopfundet hjulet min ven.

Thomas

Mikkel Gottlieb (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Gottlieb


Dato : 21-07-04 00:16


"zazer" <zazme@stofanet.dk> wrote in message
news:40fd9171$0$14512$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej, Jeg kommer med en lille guide om hvordan du kan snyde stofanet...
uden
> router men med hub og en server kan du have flere på af gangen...
> bare opset din server som getaway...

Kunne aldrig drømme om at vælge stofanet alligevel

Mikkel


Flemming Joensson (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 21-07-04 20:10

"zazer" <zazme@stofanet.dk> wrote in
news:40fd9171$0$14512$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> Hej, Jeg kommer med en lille guide om hvordan du kan snyde stofanet...
> uden router men med hub og en server kan du have flere på af gangen...
> bare opset din server som getaway...

Hvis du nøjes med at indkøbe en almindelig ethernet router til et par
hundrede så får du følgende fordele
   - meget lavt strømforbrug sammenlignet med at have en pc kørende.
   - central administration, som alle klienterne kan tilgå
   - uafhængig af diskcrash/reinstall af os
   - lave anskaffelsesomkostninger
   - routeren dublerer som hub, så sådan en sparer du også med mindre du
har mere end 4 enheder.
   - du sparer et netkort i serveren, da den ikke skal lege gateway.

Jeg kan ikke rigtig komme på nogen ulemper, anyone?
   - Det skulle da lige være hvis kabelmodemet kun virker med usb-
tilslutning, så kan det godt være man skal have en pc kørende. Men da jeg
var kunde var det ikke tilfældet, jeg ved ikke om det stadigvæk holder?


Jeg var selv stofanetkunde i 3 år sammenlagt, og havde en router på i de
ca. 2 år. Der var ingen der brokkede sig over det fra Stofanets side. Men i
starten af mit bekendtskab med Stofanet var det heller ikke en betingelse
at man kun måtte koble en maskine på.

/Flemming

   

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Ukendt (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-07-04 17:20

"zazer" <zazme@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:40fd9171$0$14512$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej, Jeg kommer med en lille guide om hvordan du kan snyde stofanet...
uden
> router men med hub og en server kan du have flere på af gangen...
> bare opset din server som getaway...

Det var der da ikke meget guide over

Lars B
Ansat hos Telia Stofa A/S, men udtaler sig på Usenet kun på egne vejne...



Rea721 (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 22-07-04 20:31

I news:40ffe8f0$0$170$ba624c82@nntp04.dk.telia.net
skrev Lars Jensen følgende tekst:

> Det var der da ikke meget guide over

Den var også kun til lidt snyd :)

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod2[remove]@721.dk
Ikaros starter PPL teori hold tirsdag den 10. august 2004,
kl. 18:00 i Ikaros undervisningslokaler.Læs mere om
PPL uddannelsen http://www.ikaros.dk/s_ppl.htm


Ukendt (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-07-04 20:52

"Rea721" <skod2[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
news:41001665$0$168$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> I news:40ffe8f0$0$170$ba624c82@nntp04.dk.telia.net
> skrev Lars Jensen følgende tekst:
>
> > Det var der da ikke meget guide over
>
> Den var også kun til lidt snyd :)

He - det vil sige at hvis det havde været til meget snyd, så havde det været
"meget guide"?

Men som andre har skrevet, så er det vist ikke meget nyt i det "trick", men
en masse ulemper...

> --
> Rea721 AKA Leon Andrea skod2[remove]@721.dk

Lars B



Thunderbird [7100] (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 22-07-04 22:00

On Thu, 22 Jul 2004 21:51:43 +0200, "Lars Jensen" <lars [snabela] zulfo
[punktum] dk> wrote:

>"Rea721" <skod2[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
>news:41001665$0$168$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> I news:40ffe8f0$0$170$ba624c82@nntp04.dk.telia.net
>> skrev Lars Jensen følgende tekst:
>>
>> > Det var der da ikke meget guide over
>>
>> Den var også kun til lidt snyd :)
>
>He - det vil sige at hvis det havde været til meget snyd, så havde det været
>"meget guide"?
>
>Men som andre har skrevet, så er det vist ikke meget nyt i det "trick", men
>en masse ulemper...

Ikke flere ulemper end stofanet allerede giver :D
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Mikkel Gottlieb (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Gottlieb


Dato : 22-07-04 23:39


"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message
news:rma0g0pgs62pb5h6ogs8beh064s0vmv559@4ax.com...

> Ikke flere ulemper end stofanet allerede giver :D

Og så skal man ovenikøbet betale for disse ulemper ...

Mikkel


Ukendt (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-07-04 16:59

"Mikkel Gottlieb" <slupper@slupper.dkX> skrev i en meddelelse
news:YfXLc.26762$Vf.1460175@news000.worldonline.dk...
>
> "Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message
> news:rma0g0pgs62pb5h6ogs8beh064s0vmv559@4ax.com...
>
> > Ikke flere ulemper end stofanet allerede giver :D
>
> Og så skal man ovenikøbet betale for disse ulemper ...

Er det ikke den eneste "ulempe"? Jeg kan ikke se andre... (og jeg vil ikke
engang kalde det en ulempe)

> Mikkel

Lars B



Mikkel Gottlieb (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Gottlieb


Dato : 23-07-04 17:10


"Lars Jensen" <lars [snabela] zulfo [punktum] dk> wrote in message
news:410135a8$0$205$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Er det ikke den eneste "ulempe"? Jeg kan ikke se andre... (og jeg vil
ikke
> engang kalde det en ulempe)

Nej det kan du nok ikke

Mikkel


Ukendt (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-07-04 19:01

"Mikkel Gottlieb" <slupper@slupper.dkX> skrev i en meddelelse
news:lFaMc.27077$Vf.1480708@news000.worldonline.dk...
>
> "Lars Jensen" <lars [snabela] zulfo [punktum] dk> wrote in message
> news:410135a8$0$205$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> > Er det ikke den eneste "ulempe"? Jeg kan ikke se andre... (og jeg vil
> ikke
> > engang kalde det en ulempe)
>
> Nej det kan du nok ikke

Nej, men måske du kunne nævne nogle? (enlighten me, men kan altid blive
klogere!!!)

> Mikkel

Lars B



Mikkel Gottlieb (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Gottlieb


Dato : 23-07-04 20:25


"Lars Jensen" <lars [snabela] zulfo [punktum] dk> wrote in message
news:41015239$0$205$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Nej, men måske du kunne nævne nogle? (enlighten me, men kan altid
blive
> klogere!!!)

Alt andet ville være synd - men nuvel

- 599 i oprettelse - hvad skal der oprettes ? - mig bekendt er der
allerede kabel tv stik her - og så vidt jeg ved kan man få en omformer
man sætter uden på det eksisterende stik
- 5 måneders bindings periode - kan forstå det med ADSL men ikke med
Kabel
- At man skal have en familie opkobling (som iøvrigt også koster
oprettelse) for at få flere computere på legalt
- en jeg kender har store problemer med at der er sat en timeout værdi
som logger ham af nettet jævnligt
- At Flatrate linien kun går op til 768/128 til den iøvrigt horrible
pris af 425 kr.

Mikkel


Søren Jensen\(9800\) (30-07-2004)
Kommentar
Fra : Søren Jensen\(9800\)


Dato : 30-07-04 19:09


" - en jeg kender har store problemer med at der er sat en timeout værdi

den time out værdi kan man bare sætte til 0 så slår man den fra ( idel 0) på
http://www.stofanet.dk/bruger/login.html

sådan har jeg kørt i 2 år, og skal kun en sjældent gang ind på signon siden
for at logge på ( når servern har været ned, ca 2 gange i år)
jeg har pt 4 maskiner på gennem en router med swits i .

Hilsen Søren Jensen
9800 Hjørring



Mikkel Gottlieb (30-07-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Gottlieb


Dato : 30-07-04 19:37


"Søren Jensen(9800)" <yessa@jubiimail.dk> wrote in message
news:410a8e60$0$25969$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> den time out værdi kan man bare sætte til 0 så slår man den fra ( idel
0) på
> http://www.stofanet.dk/bruger/login.html

Okay - det er lang tid siden så det kan naturligvis være blevet ændret.

> sådan har jeg kørt i 2 år, og skal kun en sjældent gang ind på signon
siden
> for at logge på ( når servern har været ned, ca 2 gange i år)
> jeg har pt 4 maskiner på gennem en router med swits i .

Okay - bare det at der er en signon side fortæller mig at det ikke er et
produkt jeg kan bruge...

Mikkel


Søren Jensen\(9800\) (30-07-2004)
Kommentar
Fra : Søren Jensen\(9800\)


Dato : 30-07-04 20:31


> Okay - bare det at der er en signon side fortæller mig at det ikke er et
> produkt jeg kan bruge...

Jeg er aldrig inde på signon siden. Det er kun for at se mit forbrug sidst
på månden
mine maskiner er på 24 timer i døgnet

Søren



Mikkel Gottlieb (30-07-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Gottlieb


Dato : 30-07-04 20:40


"Søren Jensen(9800)" <yessa@jubiimail.dk> wrote in message
news:410aa1bb$0$13809$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> Jeg er aldrig inde på signon siden. Det er kun for at se mit forbrug
sidst
> på månden
> mine maskiner er på 24 timer i døgnet

Okay

Mikkel


Martin Moller Peders~ (30-07-2004)
Kommentar
Fra : Martin Moller Peders~


Dato : 30-07-04 22:57

In <xtwOc.28530$Vf.1642288@news000.worldonline.dk> "Mikkel Gottlieb" <slupper@slupper.dkX> writes:


>"Søren Jensen(9800)" <yessa@jubiimail.dk> wrote in message
>news:410a8e60$0$25969$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

>> den time out værdi kan man bare sætte til 0 så slår man den fra ( idel
>0) på
>> http://www.stofanet.dk/bruger/login.html

>Okay - det er lang tid siden så det kan naturligvis være blevet ændret.

>> sådan har jeg kørt i 2 år, og skal kun en sjældent gang ind på signon
>siden
>> for at logge på ( når servern har været ned, ca 2 gange i år)
>> jeg har pt 4 maskiner på gennem en router med swits i .

>Okay - bare det at der er en signon side fortæller mig at det ikke er et
>produkt jeg kan bruge...

Stofa har ogsaa always-on eller du kan lave et simpelt telnet-script til
logon.

/Martin


Ukendt (31-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-07-04 09:52

"Mikkel Gottlieb" <slupper@slupper.dkX> skrev i en meddelelse
news:xtwOc.28530$Vf.1642288@news000.worldonline.dk...
>
> "Søren Jensen(9800)" <yessa@jubiimail.dk> wrote in message
> news:410a8e60$0$25969$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> > den time out værdi kan man bare sætte til 0 så slår man den fra ( idel
> 0) på
> > http://www.stofanet.dk/bruger/login.html
>
> Okay - det er lang tid siden så det kan naturligvis være blevet ændret.
>
> > sådan har jeg kørt i 2 år, og skal kun en sjældent gang ind på signon
> siden
> > for at logge på ( når servern har været ned, ca 2 gange i år)
> > jeg har pt 4 maskiner på gennem en router med swits i .
>
> Okay - bare det at der er en signon side fortæller mig at det ikke er et
> produkt jeg kan bruge...

Du er ikke tvunget til at anvende en signon-side, men kan tilmelde din MAC
adresse til en "always on" - så logges du automagisk på....

> Mikkel

Lars B



Martin Moller Peders~ (30-07-2004)
Kommentar
Fra : Martin Moller Peders~


Dato : 30-07-04 22:56

In <410a8e60$0$25969$ba624c82@nntp03.dk.telia.net> "Søren Jensen\(9800\)" <yessa@jubiimail.dk> writes:


>" - en jeg kender har store problemer med at der er sat en timeout værdi

>den time out værdi kan man bare sætte til 0 så slår man den fra ( idel 0) på
>http://www.stofanet.dk/bruger/login.html

>sådan har jeg kørt i 2 år, og skal kun en sjældent gang ind på signon siden
>for at logge på ( når servern har været ned, ca 2 gange i år)
>jeg har pt 4 maskiner på gennem en router med swits i .

Og saa var der lige den gang, hvor alle oplysninger om brugerne blev
slettet og der ikke blev laest en backup ind

Saa manglende alt om MAC-adresser ved always-on, beloebsgraense etc.

/Martin



Ukendt (31-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-07-04 09:48

"Mikkel Gottlieb" <slupper@slupper.dkX> skrev i en meddelelse
news:gwdMc.27099$Vf.1482337@news000.worldonline.dk...
>
> "Lars Jensen" <lars [snabela] zulfo [punktum] dk> wrote in message
> news:41015239$0$205$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> > Nej, men måske du kunne nævne nogle? (enlighten me, men kan altid
> blive
> > klogere!!!)
>
> Alt andet ville være synd - men nuvel
>
> - 599 i oprettelse - hvad skal der oprettes ? - mig bekendt er der
> allerede kabel tv stik her - og så vidt jeg ved kan man få en omformer
> man sætter uden på det eksisterende stik

Dig bekendt - ja - men hvad så når der skal tekniker ud på adressen og
foretage filtrering/fjerne filtre? (det skal der i de fleste tilfælde).

Og så bad jeg faktisk om nogle _ikke økonomiske_ grunde, mener jeg da?

> - 5 måneders bindings periode - kan forstå det med ADSL men ikke med
> Kabel

Og hvorfor så ikke? Hvorfor skal bindingsperioden være anderledes?

> - At man skal have en familie opkobling (som iøvrigt også koster
> oprettelse) for at få flere computere på legalt

Det har sine fordele at have familieopkoblingen, og jeg leder stadig efter
ulemperne (det var faktisk dem jeg spurgte til), som ikke er økonomiske...

> - en jeg kender har store problemer med at der er sat en timeout værdi
> som logger ham af nettet jævnligt

Jeg kender en hvis hund engang spiste er garnnøgle - og næste dag kom der
tråde ud af hunden... du tror ikke problemet kunne ligge hos "ham du
kender"? Ind til videre har man kunne løse de fleste af sådanne problemer,
enten ved at ændre sin opsætning af sin firewall, eller opdatere firmware i
den router man har ønsket at benytte...

> - At Flatrate linien kun går op til 768/128 til den iøvrigt horrible
> pris af 425 kr.

Igen : hvor blev de ikke økonomiske argumenter af?!

> Mikkel

Lars B



Mikkel Gottlieb (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Gottlieb


Dato : 07-08-04 18:55


"Lars Jensen" <lars [snabela] zulfo [punktum] dk> wrote in message
news:410b5c99$0$25973$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Dig bekendt - ja - men hvad så når der skal tekniker ud på adressen og
> foretage filtrering/fjerne filtre? (det skal der i de fleste
tilfælde).

Hvilke filtre ? Alle dem jeg kender der har stofa (eller lignende) fik
udstyret de skulle bruge og var klar til at gå på nettet - så den giver
jeg sgu ikke så meget for ...

> Og så bad jeg faktisk om nogle _ikke økonomiske_ grunde, mener jeg da?

Tror jeg ikke - og hvorfor dog sætte en sådan begrænsning? Fordi
økonomien i det stinker ?

> Og hvorfor så ikke? Hvorfor skal bindingsperioden være anderledes?

Fordi det er eksisterende udstyr der er og derved ingen omkostninger
forbundet med tilkobling

> Det har sine fordele at have familieopkoblingen, og jeg leder stadig
efter
> ulemperne (det var faktisk dem jeg spurgte til), som ikke er
økonomiske...

Hvilke fordele ? Hvorfor skal det koste ekstra? Har jeg ikke nævnt nok?

> Jeg kender en hvis hund engang spiste er garnnøgle - og næste dag kom
der
> tråde ud af hunden... du tror ikke problemet kunne ligge hos "ham du
> kender"? Ind til videre har man kunne løse de fleste af sådanne
problemer,
> enten ved at ændre sin opsætning af sin firewall, eller opdatere
firmware i
> den router man har ønsket at benytte...

Hvad insinuerer du? Det er desuden blevet forklaret at sådan er det ikke
mere

> Igen : hvor blev de ikke økonomiske argumenter af?!

Hvorfor skal de ikke være økonomiske spørger jeg igen ? Er det fordi du
inderst inde godt ved at det er ALT for dyrt i forhold til ADSL ?

Mikkel


Martin Moller Peders~ (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Moller Peders~


Dato : 08-08-04 14:09

In <hB8Rc.29731$Vf.1817977@news000.worldonline.dk> "Mikkel Gottlieb" <slupper@slupper.dkX> writes:



>Hvorfor skal de ikke være økonomiske spørger jeg igen ? Er det fordi du
>inderst inde godt ved at det er ALT for dyrt i forhold til ADSL ?

Jeg har stofanet og har ikke brug for downloade mere end de 5GB.
Saa jeg har en 1024/256 Kbit/sec fobindelse til kun 300 kroner om maaneden.
ADSL er dyrere end det.

/Martin

Mikkel Gottlieb (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Gottlieb


Dato : 08-08-04 14:33


"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> wrote in message
news:cf58lq$n1t$1@news.net.uni-c.dk...

> Jeg har stofanet og har ikke brug for downloade mere end de 5GB.
> Saa jeg har en 1024/256 Kbit/sec fobindelse til kun 300 kroner om
maaneden.
> ADSL er dyrere end det.

Det er jo så et spørgsmål om forbrug - stofa ville blive meget dyrt for
mig.

Mikkel


Mikkel Gottlieb (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Gottlieb


Dato : 08-08-04 14:36


"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> wrote in message
news:cf58lq$n1t$1@news.net.uni-c.dk...

> Jeg har stofanet og har ikke brug for downloade mere end de 5GB.
> Saa jeg har en 1024/256 Kbit/sec fobindelse til kun 300 kroner om
maaneden.
> ADSL er dyrere end det.

Man kan få ADSL til 295 for en 256/256 så hvis man downloader mere endf
5 GB er det lige pludselig billigere...

Mikkel


Gevaldi (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Gevaldi


Dato : 08-08-04 15:23


Mikkel Gottlieb skriblede:

> Man kan få ADSL til 295 for en 256/256 så hvis man
> downloader mere endf 5 GB er det lige pludselig
> billigere...

Så er spørgsmålet bare, kan man nå at
DL 5 GB med så lav en hastighed :)



--
/Gevaldi


Ukendt (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-08-04 16:43

"Mikkel Gottlieb" <slupper@slupper.dkX> skrev i en meddelelse
news:hB8Rc.29731$Vf.1817977@news000.worldonline.dk...
>
> "Lars Jensen" <lars [snabela] zulfo [punktum] dk> wrote in message
> news:410b5c99$0$25973$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > Dig bekendt - ja - men hvad så når der skal tekniker ud på adressen og
> > foretage filtrering/fjerne filtre? (det skal der i de fleste
> tilfælde).
>
> Hvilke filtre ? Alle dem jeg kender der har stofa (eller lignende) fik
> udstyret de skulle bruge og var klar til at gå på nettet - så den giver
> jeg sgu ikke så meget for ...

"Alle dem du kender".... du har sikkert en del mere viden om det, ud fra din
mængde venner, end jeg har ud fra en samlet kundemasse....

> > Og så bad jeg faktisk om nogle _ikke økonomiske_ grunde, mener jeg da?
>
> Tror jeg ikke - og hvorfor dog sætte en sådan begrænsning? Fordi
> økonomien i det stinker ?

Jo, jeg spurgte faktisk til andre grunde end prisen... Du sagde at der var
mange ulemper, og så nævner du prisen...

> > Og hvorfor så ikke? Hvorfor skal bindingsperioden være anderledes?
>
> Fordi det er eksisterende udstyr der er og derved ingen omkostninger
> forbundet med tilkobling

Du mener altså at Telia Stofa får deres kabelmodems gratis? Og hvad du end
mener at have hørt, så skal der ofte laves ændringer af filtre....

> > Det har sine fordele at have familieopkoblingen, og jeg leder stadig
> efter
> > ulemperne (det var faktisk dem jeg spurgte til), som ikke er
> økonomiske...
>
> Hvilke fordele ? Hvorfor skal det koste ekstra? Har jeg ikke nævnt nok?

Fordelen er f.eks. 5 IP adresser tildelt via DHCP, således at du ikke skal
lave NAT...

> > kender"? Ind til videre har man kunne løse de fleste af sådanne
> problemer,
> > enten ved at ændre sin opsætning af sin firewall, eller opdatere
> firmware i
> > den router man har ønsket at benytte...
>
> Hvad insinuerer du?

Jeg insinuere, at et enkelt tilfælde, eller nogle få tilfælde, ikke siger
noget om at et problem er generelt...

> Det er desuden blevet forklaret at sådan er det ikke
> mere

"Forklaret"... hvor?

> > Igen : hvor blev de ikke økonomiske argumenter af?!
>
> Hvorfor skal de ikke være økonomiske spørger jeg igen ? Er det fordi du
> inderst inde godt ved at det er ALT for dyrt i forhold til ADSL ?

Det var dig der startede med at skrive at der er en masse ulemper, og når
jeg spørger hvilke, skriver du prisen... den er der absolut ingen mening i
at diskutere, da den ikke bliver anderledes af det...

Der ud over, så er det EOD fra min side....

> Mikkel

Lars B



Mikkel Gottlieb (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Gottlieb


Dato : 08-08-04 20:00


"Lars Jensen" <lars [snabela] zulfo [punktum] dk> wrote in message
news:411649d7$0$13805$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> "Alle dem du kender".... du har sikkert en del mere viden om det, ud
fra din
> mængde venner, end jeg har ud fra en samlet kundemasse....

Okay hvor mange skal statistisk set have ændret filtre ? Den info må du
jo ligge inde med.

> Jo, jeg spurgte faktisk til andre grunde end prisen... Du sagde at der
var
> mange ulemper, og så nævner du prisen...

Ja prisen er en ulempe -det bliver heller ikke anderledes

> Du mener altså at Telia Stofa får deres kabelmodems gratis? Og hvad du
end
> mener at have hørt, så skal der ofte laves ændringer af filtre....

Okay okay så koster det en 50'er at sende modemet ....

> Fordelen er f.eks. 5 IP adresser tildelt via DHCP, således at du ikke
skal
> lave NAT...

Hvad er der galt i NAT ? Man er da mere sikker bag NAT end hvis du får
ip'en direkte ind på netkortet.

> Jeg insinuere, at et enkelt tilfælde, eller nogle få tilfælde, ikke
siger
> noget om at et problem er generelt...

Nej det er da klart at det ikke gør det, men så må du jo udøse at din
kolosale viden tak!

> "Forklaret"... hvor?

I et tidligere indlæg (kan ikke finde det)

> Det var dig der startede med at skrive at der er en masse ulemper, og
når
> jeg spørger hvilke, skriver du prisen... den er der absolut ingen
mening i
> at diskutere, da den ikke bliver anderledes af det...

Du kan da ikke gå hen og sætte grænser op for hvilke ulemper man må
nævne. Hvad bliver det næste så ? at man ikke må nævne noget om
hastigheder eller max trafik ? Det er jo dybt latterligt !

> Der ud over, så er det EOD fra min side....

Så du rendte tør for krudt?

Mikkel


Ukendt (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-08-04 22:25

"Mikkel Gottlieb" <slupper@slupper.dkX> skrev i en meddelelse
news:eFuRc.29862$Vf.1864897@news000.worldonline.dk...
>
> "Lars Jensen" <lars [snabela] zulfo [punktum] dk> wrote in message
> news:411649d7$0$13805$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> > Der ud over, så er det EOD fra min side....
>
> Så du rendte tør for krudt?

Nej, slet ikke, jeg gider bare ikke argumentere i ring - hvilket jeg
fornemmer jeg kommer til

Du mener at det er en ulepme at en service koster penge - det har du i og
for sig ret i, det er en ulempe, men jeg spurgte om du havde flere ulemper
end prisen, og det har du endnu ikke skrevet (jo, noget med at NAT ikke er
et problem, og det har du for så vidt også ret i, for det meste)

Du mener at udbyderen kun har den udgift ved oprettelsen som hedder at
"sende modem til kunden", som skulle koste 50,- og derfor skulle
opsigelsesperioden ikke være så lang som den er - det kan jeg slet ikke
argumentere imod, hvis du virkelig mener det forholder sig sådan.

Og nej, jeg har ikke noget statistik på hvor mange installationer der skal
ændres på filtreringen i... de findes simpelthen ikke...

> Mikkel

Lars B



Ukendt (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-07-04 16:58

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news:rma0g0pgs62pb5h6ogs8beh064s0vmv559@4ax.com...
> On Thu, 22 Jul 2004 21:51:43 +0200, "Lars Jensen" <lars [snabela] zulfo
> [punktum] dk> wrote:
>
> >"Rea721" <skod2[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
> >news:41001665$0$168$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >> I news:40ffe8f0$0$170$ba624c82@nntp04.dk.telia.net
> >> skrev Lars Jensen følgende tekst:
> >>
> >> > Det var der da ikke meget guide over
> >>
> >> Den var også kun til lidt snyd :)
> >
> >He - det vil sige at hvis det havde været til meget snyd, så havde det
været
> >"meget guide"?
> >
> >Men som andre har skrevet, så er det vist ikke meget nyt i det "trick",
men
> >en masse ulemper...
>
> Ikke flere ulemper end stofanet allerede giver :D

Arh, det ved jeg nu ikke... jeg ville være træt af at skulle have tændt
begge maskiner, hvis kun den ene skulle på nettet...

> --
> Mvh
> Flemming Jacobsen

Lars B



Mikkel Gottlieb (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Gottlieb


Dato : 22-07-04 23:38


"Lars Jensen" <lars [snabela] zulfo [punktum] dk> wrote in message
news:41001aad$0$170$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Men som andre har skrevet, så er det vist ikke meget nyt i det
"trick", men
> en masse ulemper...

Ved ikke om jeg ligefrem vil kalde det et trick

Mikkel


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste