Udbyder med avanceret webmail søges
Fra : Mads Gildberg

Dato : 19-07-04 22:38

Jeg har gennem længere tid brugt Cliche.dk til både mail- og webhosting. Det
har fungeret upåklageligt, men desværre er deres webmail løsning temmelig
skrabet.

Kan nogen anbefale en udbyder med en mere avanceret webmail?

Den må gerne indeholde følgende funktioner:

- gemme e-mails i mapper
- oprette og slette mapper
- oprette e-mail adresser i personlig adressebog
- mulighed for at gemme kopi af en sendt e-mail
- markering af nye/ulæste e-mails

På forhånd tak

Mads Gildberg
mgildberg[AT]hotmail[DOT]com

Fra : David Holm

Dato : 20-07-04 06:35

> Kan nogen anbefale en udbyder med en mere avanceret webmail?
Hvorfor ikke bare selv installere en webmail? Eks.
http://www.squirrelmail.org/ synes jeg er rigtig god og har alle de
funktioner du efterspørger.

mvh

David

Fra : Mads Gildberg

Dato : 20-07-04 09:40

Ja, det ville jeg også meget gerne, men alle dem som jeg har fundet, kræver
at man har adgang til at installere ekstra komponenter på serveren.

JMailbox (www.jmailbox.org) er gratis og ser rigtig god ud. Problemet er
bare at den kræver JMail Professional (www.dimac.net), men Cliche.dk har kun
den gratis version.

Jeg har ikke så meget forstand på Linux og PHP, men der er en del krav for
at kunne køre SquirrelMail, og jeg ved ikke om Cliche.dk opfylder dem.

Der står at den kræver en IMAP server, men jeg har kun adgang til POP3.

Kan du forklare mig, på et lidt mindre teknisk niveau, hvad der kræves for
at kunne køre SquirrelMail?

Mvh. Mads

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 20-07-04 10:11

http://www.squirrelmail.org/wiki/SquirrelMailRequirements

--
vh
Thomas Jensen,

Fra : Mads Gildberg

Dato : 20-07-04 17:42

Tak. Jeg har godt set den side. Mit problem er, at det der står, ikke siger
mig særlig meget. Kan det ikke forklares på en mere simpel måde?

Jeg har ikke administrator adgang til webserveren. Det er bare et ganske
almindeligt webhotel, hvor det eneste jeg kan er at overføre filer via FTP
og så se dem via HTTP i min browser (og alle andres selvfølgelig).

Er det nok? Eller skal man have administrator adgang til serveren?

Når SquirrelMail skal installeres, er det så bare at upload'e nogle filer,
ændre lidt i konfigurationen og så kører man?

Mvh. Mads

Fra : David Holm

Dato : 21-07-04 07:43

> [...]
> almindeligt webhotel, hvor det eneste jeg kan er at overføre filer via FTP
> og så se dem via HTTP i min browser (og alle andres selvfølgelig).

Ja det er rigeligt. Cliche understøtter også IMAP...

>Eller skal man have administrator adgang til serveren?
Nej

Der findes også en dansk squirrelmail side : http://www.squirrelmail.dk/

> Når SquirrelMail skal installeres, er det så bare at upload'e nogle filer,
> ændre lidt i konfigurationen og så kører man?
Yep

/David

Fra : Mads Gildberg

Dato : 22-07-04 13:49

FTP

> Ja det er rigeligt. Cliche understøtter også IMAP...

Cliche understøtter ikke IMAP. Hvad gør jeg så?

Mvh. Mads

Fra : David Holm

Dato : 23-07-04 06:59

> Cliche understøtter ikke IMAP. Hvad gør jeg så?
Så skifter du udbyder eller kigger på andre webmail programmer... Der
findes et hav og nogle af dem kører via POP3 eks. http://www.uebimiau.org/
eller
http://www.needscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Email_Systems/Web-based_Email/index.html

Men jeg kender da en der for nylig oprettede cliche hvor vedkommende
havde adgang via IMAP... Prøv evt at spørge deres support

mvh

David

Fra : Mads Gildberg

Dato : 23-07-04 18:46

> Så skifter du udbyder eller kigger på andre webmail programmer... Der
> [...]

Mange tak for hjælpen David - og alle I andre.

Jeg har nu installeret UebiMiau og det virker perfekt! Den kræver kun PHP og
POP3.

Endnu en gang tak.

Mvh. Mads

Fra : Jakob Houkjær

Dato : 20-07-04 16:50

"Mads Gildberg" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> - oprette og slette mapper
> - oprette e-mail adresser i personlig adressebog
> - mulighed for at gemme kopi af en sendt e-mail

TDC har alle ovennævnte løsninger i alle internetløsninger. For at få en en
mailadresse kan du f.eks. købe et NetPuls-abonnement, så behøver du ikke at
bruge det til internet, men kan nøjes med at bruge det til mail hvis du vil,
og uden du risikerer at abn. lukkes pga. manglende internetforbrug. Det
koster kr. 29,- om måneden.
(http://onlinereg.tdconline.dk/nej.html?nej=%A0Nej%A0)

Fra : Jakob Houkjær

Dato : 20-07-04 16:52

"Jakob Houkjær" <jaho@QQQmail.dk> skrev i en meddelelse

NetPuls --->>> NetPlus

Fra : Martin Schultz

Dato : 20-07-04 17:36

"Mads Gildberg" <spam@spam.spam> writes:

> [...]
> - oprette og slette mapper
> - oprette e-mail adresser i personlig adressebog
> - mulighed for at gemme kopi af en sendt e-mail

www.cotse.net har en meget advanceret webmail. Om det er noget for dig
kommer an på hvad du ellers søger.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Mads Gildberg

Dato : 20-07-04 17:46

Det ser rigtig godt ud. Mange tak for tippet.

Mads

Fra : Flemming Joensson

Dato : 20-07-04 21:33

"Mads Gildberg" <spam@spam.spam> wrote in

> [...]
> - oprette og slette mapper
> - oprette e-mail adresser i personlig adressebog
> - mulighed for at gemme kopi af en sendt e-mail

www.fastmail.fm - du kan oprette en free account og se om det er noget du
bryder dig om.

Jeg har været enhanced member i 2 år og det har kørt uden problemer hos
mig. Jeg bruger deres webmail fra arbejde og den er rigtig lækker.
Herhjemme bruger jeg Mozilla Firebird.

Man skal så vidt jeg husker være enhanced member for at kunne bruge sit
eget domæne hos dem.

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Peter Lind

Dato : 23-07-04 06:44

> [...]
> - oprette og slette mapper
> - oprette e-mail adresser i personlig adressebog
> - mulighed for at gemme kopi af en sendt e-mail

Prøv dot-domain.dk. De kan alt det du spørger om.

mvh.Peter L