Hvilken udbyder af bredbånd skal der vælge~
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-07-04 07:58

Jeg skal til at flytte i lejlighed (Valby, Kbh) og jeg skal have noget
bredbånd - men hvad skal jeg vælge?

Vi har følgende krav/ønsker:

1.
Vi skal have en offentlig tilgængelig emailadresse, så vores computere kan
nåes udefra fx til fjernstyring

2.
På lidt længere sigt skal forbindelsen være så "bred", at IP-telefoni er
muligt - dvs mindst 100kbs (hver vej?) [1].

3.
Vi skal også have noget fastnet-telefoni, så hvis det kan kombineres med
ovenstående, så vil det være fint.

Vi skal have (mindste) tre computere sluttet til internettet, men jeg kan
vel ordne det med en NAT-router og via port-mapping gøre det muligt at få
kontakt til fx vores server.

.... problemet er blot, at det er noget af en jungle at finde ud af. Jeg har
kigget på tdc, tele2, tiscali, cybercity og telia, men det er møgsvært at
sammenligne priserne.

Har I derfor nogle erfaringer at øse ud af - dvs stabilitet, kundeservice
etc?

[1] Så vidt som jeg har kunnet finde ud af.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-07-04 09:29

Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> writes:

> Jeg skal til at flytte i lejlighed (Valby, Kbh) og jeg skal have noget
> bredbånd - men hvad skal jeg vælge?

Undersøg om der er nogen form for bolignet der hvor du flytter hen.
Det er normalt det billigste. Måske er det ikke etableret endnu, men
er bare på vej.

> Vi skal have en offentlig tilgængelig emailadresse, så vores computere kan
> nåes udefra fx til fjernstyring

Mon ikke du mener en IP-adresse?

> På lidt længere sigt skal forbindelsen være så "bred", at IP-telefoni er
> muligt - dvs mindst 100kbs (hver vej?) [1].

De fleste ADSL-forbindelser kan opgraderes med relativt kort varsel.

Jeg talte i IP-telefon med en ven her forleden. Han sagde at den
brugte ca. 15 kbps båndbredde. Det virkede også fint selv om han
downloadede for fuld skrue på sin 2048/512 kbps ADSL. Desværre var der
så (efter han havde stoppet sin download osv.) nogle udfald på lyden,
men det tror jeg snarere skyldes alt muligt andet. Han ringede til min
fastnettelefon fra en almindelig SIP-telefon.

> Vi skal også have noget fastnet-telefoni, så hvis det kan kombineres med
> ovenstående, så vil det være fint.

Det burde ikke være noget problem med ADSL. Er der ikke nok ledigt
kobber leveres det på delt kobber. Jeg har ADSL fra Cybercity på delt
kobber.

> Vi skal have (mindste) tre computere sluttet til internettet, men jeg kan
> vel ordne det med en NAT-router og via port-mapping gøre det muligt at få
> kontakt til fx vores server.

Jeps. Enten får du en med (afhængigt af hvilket produkt og hvilken
udbyder du vælger), eller også kan de købes billigt.

> Har I derfor nogle erfaringer at øse ud af - dvs stabilitet, kundeservice
> etc?

Jeg har været DSL-kunde hos Cybercity i 4 år (først på G.lite (1meg
modem) og senere på ADSL), og må indrømme at jeg er godt tilfreds med
deres oppetid, service osv. Det eneste jeg kan brokke mig over er
deres meget langsomme newsserver, men den bruger jeg ikke ret meget.
De påstår også at der er noget nyt på vej.

--
Jacob - www.bunk.cc
War doesn't prove who's right, just who's left.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-07-04 09:47

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Undersøg om der er nogen form for bolignet der hvor du flytter hen.
> Det er normalt det billigste. Måske er det ikke etableret endnu, men
> er bare på vej.

Ja, vi har ikke kunnet få en fis at vide fra sælgers ejendomsmægler om,
hvad der er i bygningen - udover at "de har en masse kanaler".

> Mon ikke du mener en IP-adresse?

Ja :)

> De fleste ADSL-forbindelser kan opgraderes med relativt kort varsel.

ok

> [...]
> men det tror jeg snarere skyldes alt muligt andet. Han ringede til min
> fastnettelefon fra en almindelig SIP-telefon.

Ok - kvaliteten af samtalerne er jo en væsentlig parameter - specielt for
min bedre halvdel, der nok vil stå for størstedelen af vores
telefonsamtaler derhjemme :)

> Det burde ikke være noget problem med ADSL. Er der ikke nok ledigt
> kobber leveres det på delt kobber. Jeg har ADSL fra Cybercity på delt
> kobber.

Hvis jeg vælger adsl fra cybercity, vil det så være muligt at få alm
fastnet fra fx Telia - eller skal disse ting normalt være fra samme
telefonselskab?

> Jeps. Enten får du en med (afhængigt af hvilket produkt og hvilken
> udbyder du vælger), eller også kan de købes billigt.

ja,

> [...]
> deres meget langsomme newsserver, men den bruger jeg ikke ret meget.
> De påstår også at der er noget nyt på vej.

Ok - jeg har kigget på deres priser, og umiddelbart virker deres 1024/128
mest tiltalende til 395/md, men Tele2 har en 512/512 til lidt mindre
(340/md) - spørgsmålet er jo blot, om jeg reelt vil mærke forskellen i
det daglige. Vores forbrugs_mønster_ er vel relativt "normalt", omend
selve tids_forbruget_ nok er relativt højt.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk
Prioritetslånsindehaver

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 07-07-04 10:43

> [...]
> det daglige. Vores forbrugs_mønster_ er vel relativt "normalt", omend
> selve tids_forbruget_ nok er relativt højt.

Hvis du læser lidt i dk.edb.internet.udbydere.xdsl beslutter du dig nok for
at gå i en stor bue udenom Tele2.

--
Mvh. Jesper

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-07-04 09:57

Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> writes:

> Ja, vi har ikke kunnet få en fis at vide fra sælgers ejendomsmægler om,
> hvad der er i bygningen - udover at "de har en masse kanaler".

Øv - spørg evt. selv sælger eller nogen i ejendommen. Hvis du skal
have ADSL er det nemlig ofte en god idé at bestille lidt i forvejen,
da der godt kan være nogen leveringstid.

> Ok - kvaliteten af samtalerne er jo en væsentlig parameter - specielt for
> min bedre halvdel, der nok vil stå for størstedelen af vores
> telefonsamtaler derhjemme :)

Det er jeg sådan set heller ikke i tvivl om at det nok skal blive i
nær fremtid. I mellemtiden lancerer Cybercity VoDSL (telefoni over
DSL) fra 1. september. Dog ikke til ekstremt lave priser, men hvis man
snakker meget tror jeg godt det kan betale sig.

> Hvis jeg vælger adsl fra cybercity, vil det så være muligt at få alm
> fastnet fra fx Telia - eller skal disse ting normalt være fra samme
> telefonselskab?

Ja. Jeg har ADSL fra Cybercity og fastnet fra TDC på samme
kobberlinje. Hvis du er heldig og der er kobber nok kan det køre på
hver sin ledning, og så skulle det ikke engang være muligt for dem at
lave rod i det i forbindelse med flytning af det ene eller det andet

> [...]
> det daglige. Vores forbrugs_mønster_ er vel relativt "normalt", omend
> selve tids_forbruget_ nok er relativt højt.

Jeg har for nyligt haft en meget negativ oplevelse med Tele2, så dem
kommer jeg ikke til at bruge igen lige foreløbig. Det samme er der
sikkert folk der kan berette om med andre selskaber, men for mit
vedkommende er Tele2 udelukket for en tid.

Hvis du keder dig kan du læse om min oplevelse på
<http://tele2-inkasso.flof.dk/>.

--
Jacob - www.bunk.cc
Don't get even -- get odd!

Fra : Stenberg

Dato : 08-07-04 21:38

>Hvis du keder dig kan du læse om min oplevelse på
><http://tele2-inkasso.flof.dk/>.

Har været igennem noget lignende med CC/Intrum Justitica, som du
beskriver.
Tro mig, CC er ikke et hak bedre end Tele2/andre når det kommer
dertil...

Stenberg

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 08-07-04 22:50

"Stenberg" <x@x.x> wrote in message

> Tro mig, CC er ikke et hak bedre end Tele2/andre når det kommer
> dertil...

My point - alle selskaber har på et eller andet tidspunkt behandlet en
kunde tvivlsomt. Det kan nok ikke undgås i store virksomheder med en
stor kunde database. Fejl sker - vi er kun mennesker og det er de også
dem der besvarer opkald de forskellige steder (kundeservice centre).
Nogen mere interessant, synes jeg, er hvordan en sådan uheldig episode
behandles når den opstår og den pågældende virksomhed bliver klar over
det. Sådan rent principielt har Jacob jo formentlig ikke krav på noget
og den pågældende virksomhed har efter min bedste overbevisning ikke
brudt nogen love - men de kunne have tacklet det meget bedre
efterfølgende så både Jacob blev tilfreds og at Tele2 fik deres penge.
Jeg tror det er vigtigt at få sådan en kunden ud af biksen (når han nu
opsagde) på en god måde så Jacob stadigvæk har oplevet noget positivt
til trods for en kedelig oplevelse. Hvis dette var sket ville der nok
heller ikke have været en internet side om det.

Men for nu at komme tilbage til spørgeren (for overstående er vel lidt
OT)

Mig bekendt lever følgende udbydere op til dine krav:

TDC
Tiscali
Cybercity
Tele2

- Det eneste du skal sikre dig er hvilket produkt du får. Mig bekendt er
der en del af overstående der gensælger TDC linier hvilket vil sige at
du vil kunne opleve at få et ADSL modem istedet for en router og der
skal man så påregne udgifter til en router samt switch ( Ved ikke om det
varierer mht. det med ADSL modem men tjek når du bestiller for en
sikkerheds skyld)

Nu er spørgsmålet så bare hvad der er billigst og det kommer jo an på
hvor meget linie kapacitet du ønsker. Du skriver noget om 100 Kb/s er
det det linien skal køre ? Er det hvad den max må være på?, eller skal
du bare have det hurtigste. Jeg mindes at du oplyser at du er 'standard
bruger' og der vil jeg anbefale en linie med downstream hastighed på
512 - upload hastigheden ville jeg personligt ikke have på under 256.

Så du må nok lige overveje hvilken hastighed du skal have og så tjekke
udbyderne eller skrive det her.

Mikkel

Eneste af de overnævnte hvor jeg kender folk personligt der har haft
rigtig kedelige oplevelser er Tele2

Fra : Thor

Dato : 07-07-04 19:58

Ikke Tiscali.
De sender inkassorykkere ud, også selv om man på alle måder har
prøvet at fortælle dem, at der var tale om en fejl.
Cybercity er OK.

mvh Thomas Riedel

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 07-07-04 20:24

"Thor" <thor@thor.thor> wrote in message

> Ikke Tiscali.
> De sender inkassorykkere ud, også selv om man på alle måder har
> prøvet at fortælle dem, at der var tale om en fejl.

Sådan noget vås. Måske har du været uheldig. Jeg er ganske sikker på at
der er kunder hos CC, TDC, Telia osv der har prøvet præcis det samme ...

> Cybercity er OK.

Ja CC er ok lige som jeg vil anbefale Tiscali som også er ok - har haft
begge. Tiscali kan så ovenikøbet pryde sig af at have Danmarks bedste
kundeservice - det kan CC ikke.

Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-04 21:24

On Wed, 7 Jul 2004 21:24:25 +0200 skrev "Mikkel Gottlieb" <mikkel@energuitar.dk>
..

>Ja CC er ok lige som jeg vil anbefale Tiscali som også er ok - har haft
>begge. Tiscali kan så ovenikøbet pryde sig af at have Danmarks bedste
>kundeservice - det kan CC ikke.

Bulls***

Tiscali er ikke alene....det er der masser andre der også har fået....altså
noget flot glitterstads fra CRM....

http://ecaustria.at/?id=1700182
http://www.danicapension.dk/link/Danicamainflash
http://www.teleperformance.dk/shownews5.htm
http://www.statoildetailhandel.dk/FrontServlet?s=sdh&state=article&articlename=article.271699

Det ændrer ikke en tøddel ved at regnskabsafdelingen har et NOTORISK dårligt ry.
Har selv været møllen igennem, både med en NOTORISK falsk opkrævning fra
samarbejdspartnerne i 'Fair Pay' (er det også dem der hoster Tiscalis
kundeservice ?) og med en mindre dubiøs trussel om at komme i deres selskab
igen, trods en forsikring om at jeg intet havde i mellemværende med Tiscali.

Jeg forstår godt dem der mener at Tiscali skal omgås med forsigtighed, jeg er
selv NOTORISK nervøs ved den måde kunder kan blive behandlet der.

VH Martin Østerberg

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 12-07-04 12:18

<Martin Østerberg> wrote in message
> [...]
<mikkel@energuitar.dk>

> Bulls***
>
> Tiscali er ikke alene....det er der masser andre der også har

I år mener jeg.

> [...]
selskab
> igen, trods en forsikring om at jeg intet havde i mellemværende med

Men er det ikke lidt det samme som hvis der er en der kun har ekstra
gode erfaringer med samme afdeling gør udtryk herfor ? Men jeg kan godt
følge dig - det er korrekt at de har et dårligt ry. Det er så det der
bliver lavet om på.

> Jeg forstår godt dem der mener at Tiscali skal omgås med forsigtighed,
jeg er
> selv NOTORISK nervøs ved den måde kunder kan blive behandlet der.

Du er meget notorisk ikke?

Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-04 16:09

On Mon, 12 Jul 2004 13:18:09 +0200 skrev "Mikkel Gottlieb" <slupper@slupper.dkX>
..

>fået....altså
>
>I år mener jeg.

Ja....de andre skriver også de har fået deres priser i 2004, altså i år.

> [...]
>gode erfaringer med samme afdeling gør udtryk herfor ? Men jeg kan godt
>følge dig - det er korrekt at de har et dårligt ry. Det er så det der

Nu er jeg ikke sådan rigtig kunde hos Tiscali mere som i gamle dage, og må
indrømme jeg ikke længere har den samme fornemmelse for tingenes sande tilstand.
Er da glad hvis de har fået løst deres problemer, har ved gud prøvet at råbe dem
op om hvor skoen trykker som kunde i min tid der. Men godt at høre.

NOTORISK notorisk....

VH Martin

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 12-07-04 16:21

> [...]

selskab
> igen, trods en forsikring om at jeg intet havde i mellemværende med

Fair pay er et incasso selskab og 'hoster' ikke Tiscali's kundeservice

Mikkel

Fra : Anders Melchiorsen

Dato : 10-07-04 16:57

"Mikkel Gottlieb" <mikkel@energuitar.dk> skrev den 07-Jul-04:

> "Thor" <thor@thor.thor> wrote in message

> Sådan noget vås. Måske har du været uheldig. Jeg er ganske sikker på
> at der er kunder hos CC, TDC, Telia osv der har prøvet præcis det
> samme ...

Nej, det er ikke noget vås -- og jeg bemærker at du ikke begrunder din
afvisning af anklagen, men blot påpeger at andre (sikkert) gør det
samme. Det gør altså ikke Tiscalis opførsel mere acceptabel.

Anders.

--
Min adresse er gyldig i en uge.
Derefter skal (kun) delen '.dJJJ-YY' fjernes.

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 10-07-04 18:16

"Anders Melchiorsen" <postmaster@anders.d192-04.nospam.kalibalik.dk>
wrote in message news:m2y8lrrh2p.fsf@dylle.kalibalik.dk...

> Nej, det er ikke noget vås -- og jeg bemærker at du ikke begrunder din
> afvisning af anklagen, men blot påpeger at andre (sikkert) gør det
> samme. Det gør altså ikke Tiscalis opførsel mere acceptabel.

Det er så forkert opfattet. Vedkommende der sagde ordene generaliserede
og sagde at man skulle ikke vælge dette selskab fordi de sendte folk til
inkasso. Det er noget vås jo. Det er noget vås at man ikke skal vælge et
bestemt selskab pga. sådan noget for det er ikke korrekt.
Men ud over det vil jeg for fremtiden vælge at overse dine intetsigende,
gå-efter-personen indlæg

Mikkel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-07-04 20:17

Mikkel Gottlieb skrev:

>Det er så forkert opfattet. Vedkommende der sagde ordene generaliserede
>og sagde at man skulle ikke vælge dette selskab fordi de sendte folk til
>inkasso.

Hvis du havde fulgt med i debatgrupperne, ville du vide at det er
rigtigt. Tiscali overtog på et tidspunkt Telias gule førertrøje
med hensyn til rod i regnskaberne og forkerte og umotiverede
inkassosager.

Imidlertid er det nogen tid siden jeg sidst så en klage over dem,
så der er da grund til en forsigtig optimisme.

.... hvis det da ikke bare betyder at en tredje lægger sig i
spidsen i stedet for.

--
Bertel

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 10-07-04 21:23

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]
> rigtigt. Tiscali overtog på et tidspunkt Telias gule førertrøje
> med hensyn til rod i regnskaberne og forkerte og umotiverede

Jeg har skam fulgt med og jeg siger heller ikke at Tiscali ikke sender
folk til inkasso (gud de ville nok miste mange penge hvis de ikke
gjorde). Men selvfølgelig - hvis det er et kriterie for hvilken udbyder
man vil bruge så skal man nok se sig om efter et andet land at bo i -
for sådan er det kun på Ønskeøen

> Imidlertid er det nogen tid siden jeg sidst så en klage over dem,
> så der er da grund til en forsigtig optimisme.

Præcis - som Anders så belejligt misforstår (som han næsten hver gang
gør med mine indlæg) så siger jeg ikke at det ikke sker. Jeg siger bare
at det er noget vås at sige nej til at vælge dem af denne årsag. Så ser
man ikke særlig langt ud over sin egen næse.

> ... hvis det da ikke bare betyder at en tredje lægger sig i
> spidsen i stedet for.

Det er altid nemt at beskylde store firmaer for egen ulykke, men jeg har
en fornemmelse af at mange af de problemer med inkasso kunder oplever er
fordi de glemmer at læse de betingelse de siger ja til.

Mikkel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-07-04 21:58

Mikkel Gottlieb skrev:

>Det er altid nemt at beskylde store firmaer for egen ulykke, men jeg har
>en fornemmelse af at mange af de problemer med inkasso kunder oplever er
>fordi de glemmer at læse de betingelse de siger ja til.

Så har du ikke læst de indlæg ordentligt der beskrev problmerne.
Nogle fik opkrævninger selv om de aldrig havde været kunder hos
Tiscali. Hvilke betingelser mener du at de har overset?

--
Bertel

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 10-07-04 22:35

> Så har du ikke læst de indlæg ordentligt der beskrev problmerne.
> Nogle fik opkrævninger selv om de aldrig havde været kunder hos
> Tiscali. Hvilke betingelser mener du at de har overset?

Jeg siger jo ikke altid at det lige netop er tilfældet - læst mine
indlæg ordentligt før du svarer tak. Jeg skrev "_*mange*_ mange af de
problemer med inkasso kunder oplever er fordi de glemmer at læse de
betingelse de siger ja til." og mange er ikke alle.

Mikkel

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 10-07-04 23:28

"Mikkel Gottlieb" <mikkel@energuitar.dk> wrote in message

> Jeg siger jo ikke altid at det lige netop er tilfældet - læst mine

Og jeg mener læs - skal nok selv til at læse dem før jeg poster

Mikkel

Fra : Anders Melchiorsen

Dato : 11-07-04 18:47

"Mikkel Gottlieb" <mikkel@energuitar.dk> skrev den 10-Jul-04:

[...]

> Det er så forkert opfattet. Vedkommende der sagde ordene
> generaliserede og sagde at man skulle ikke vælge dette selskab fordi
> de sendte folk til inkasso. Det er noget vås jo.

Du har ret, jeg har opfattet dit indlæg forkert. Jeg forstod dig som
at det var noget vås, at Tiscali sender folk til inkasso uden grund.
Men det mener du så ikke.

Jeg kan nu forstå at hvad du mener er, at det ikke giver mening herfra
at slutte, at man skal undgå Tiscali. Det er en mere subjektiv mening,
så det skal jeg ikke opponere imod.

> Men ud over det vil jeg for fremtiden vælge at overse dine
> intetsigende, gå-efter-personen indlæg

Jeg har da bemærket, at du generelt er positiv omkring Tiscalis
service, og jeg har som udgangspunkt den modsatte opfattelse. Derfor
kan vi nok være uenige om alvorligheden af deres fejl. Jeg prøver dog
at nøjes med at kommentere faktuelle fejl og inkonsistenser i dine
indlæg. De samme ting ville blive påpeget hvis en anden skrev dem, så
jeg er lidt ked af at du mener, jeg går efter manden.

Det er beklageligt, hvis du ikke vil deltage i fremtiden, da vi så
ikke kan få opklaret misforståelser som eksempelvis i denne tråd.

Anders.

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 12-07-04 12:15

"Anders Melchiorsen" <postmaster@anders.d193-04.nospam.kalibalik.dk>
wrote in message news:m2acy6bfme.fsf@dylle.kalibalik.dk...

> Du har ret, jeg har opfattet dit indlæg forkert. Jeg forstod dig som
> at det var noget vås, at Tiscali sender folk til inkasso uden grund.
> Men det mener du så ikke.

Fair nok

> Jeg kan nu forstå at hvad du mener er, at det ikke giver mening herfra
> at slutte, at man skal undgå Tiscali. Det er en mere subjektiv mening,
> så det skal jeg ikke opponere imod.

Præcis.

> [...]
> indlæg. De samme ting ville blive påpeget hvis en anden skrev dem, så
> jeg er lidt ked af at du mener, jeg går efter manden.

Okay - men fair nok at du misforstod det. Jeg prøver altid at være
objektiv over for alle udbydere. CC feks har jeg også kun rigtig gode
erfaringer med.

> Det er beklageligt, hvis du ikke vil deltage i fremtiden, da vi så
> ikke kan få opklaret misforståelser som eksempelvis i denne tråd.

Så slemt går det nok ikke

Mikkel

Fra : Anders Melchiorsen

Dato : 14-07-04 21:11

"Mikkel Gottlieb" <mikkel@energuitar.dk> skrev den 07-Jul-04:

> Tiscali kan så ovenikøbet pryde sig af at have Danmarks bedste
> kundeservice - det kan CC ikke.

Først, Mikkel: det er altså ikke for at køre på dig, at jeg fortsætter
tråden i netop dit indlæg . Men du opsummerer situationen ret godt
ovenfor.

Jeg har nemlig tænkt lidt over den pris, Tiscali har fået. Den er
omtalt i

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=24070

og muligvis andre steder (jeg kender ikke andre links).

Af ovenstående artikel fremgår det, at kriteriet for undersøgelsen har
været kvaliteten af svaret i en række på forhånd opstillede spørgsmål
(samt ventetiden i telefonen). Og her kommer Tiscali åbenbart ud med
flest points. Det har chokeret mange, som i tidens løb har haft brug
for Tiscalis kundeservice.

Efter at den har rumlet lidt i mit baghoved, er jeg egentlig ikke så
overrasket endda. Når jeg snakkede med Tiscalis kundeservice fik jeg
nemlig næsten altid en meget flink og forventelig kompetent samtale.

Problemet var, at når jeg troede at jeg havde indgået en mundtlig
aftale, løj de som en hest kan rende. Skrifteligt svarede de bare
ikke.

Sagt anderledes, Tiscali har været flinke nok til at hjælpe mig med
standardspørgsmål på tekniske problemer. Når det har drejet sig om at
anerkende, rette og kompensere for deres egne fejl, derimod, har de
været usædvanligt langsomme i optrækket.

Er det nu bare mig, eller viser den nyvundne pris intet om, at
situationen har ændret sig desangående? Med en flok faste spørgsmål er
scoren vel mest et spørgsmål om, hvem der har den bedste FAQ-database?
Undersøgelsen dækker ikke, hvor ofte problemer opstår, og hvor
hurtigt, de løses. Den dækker ikke, om kunderne er tilfredse. Den
dækker kun(?), hvor hurtigt Teleperformance fik svar på deres
standardspørgsmål. Eller hvad?

I øvrigt savner jeg i høj grad det komplette datamateriale bag
undersøgelsen; hvad blev der spurgt om, hvornår blev spørgsmålet
stillet, og hvad var svaret.

Med venlig hilsen -- Anders.

PS. Jeg har ikke set Tiscalis kvalitetspris indgående diskuteret i
andre grupper. Hvis det er sket, vil jeg meget gerne henvises dertil.

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 15-07-04 00:03

"Anders Melchiorsen" <postmaster@anders.d196-04.nospam.kalibalik.dk>
wrote in message news:m27jt6nybz.fsf@dylle.kalibalik.dk...

> Først, Mikkel: det er altså ikke for at køre på dig, at jeg fortsætter
> tråden i netop dit indlæg . Men du opsummerer situationen ret godt
> ovenfor.

Det er okay jeg kan ta' det

> [...]
> (samt ventetiden i telefonen). Og her kommer Tiscali åbenbart ud med
> flest points. Det har chokeret mange, som i tidens løb har haft brug

Som sagt så har det været lidt skidt - det er det ikke mere

> Efter at den har rumlet lidt i mit baghoved, er jeg egentlig ikke så
> overrasket endda. Når jeg snakkede med Tiscalis kundeservice fik jeg
> nemlig næsten altid en meget flink og forventelig kompetent samtale.

Skulle du også meget gerne

> Problemet var, at når jeg troede at jeg havde indgået en mundtlig
> aftale, løj de som en hest kan rende. Skrifteligt svarede de bare
> ikke.

Nu er det her heller ikke for at køre på dig, men hvem skal man tro på ?
Dig som siger du er blevet lovet noget eller dem som siger de ikke har
lovet dig noget? Det lugter lidt af påstand mod påstand ...

> [...]
> anerkende, rette og kompensere for deres egne fejl, derimod, har de
> været usædvanligt langsomme i optrækket.

Det skulle der meget gerne være lavet gevaldigt om på.

> [...]
> hurtigt, de løses. Den dækker ikke, om kunderne er tilfredse. Den
> dækker kun(?), hvor hurtigt Teleperformance fik svar på deres

Jeg tror det ville være umuligt at lave den anderledes - så skulle det
firma der har lavet undersøgelsen sidde og opfinde alle mulige og
umulige situationer. Bottomline er at netop ved de her std. spørgsmål
som alle udbydere jo (i kraft af ordet standard) burde kunne svare på,
der scorede Tiscali mest. Mit spørgsmål er så om man ville vælge en
udbyder som ikke havde scoret lige så meget på de samme spørgsmål - og
det er jo klart et valg den enkelte må tage ..

> I øvrigt savner jeg i høj grad det komplette datamateriale bag
> undersøgelsen; hvad blev der spurgt om, hvornår blev spørgsmålet
> stillet, og hvad var svaret.

Jeg har heller ikke set det.

> PS. Jeg har ikke set Tiscalis kvalitetspris indgående diskuteret i
> andre grupper. Hvis det er sket, vil jeg meget gerne henvises dertil.

Har jeg heller ikke - tror kun den er blevet nævnt hist og pist men i
forbindelse med andre diskussioner

Mikkel

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-07-04 20:06

Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> crashed Echelon writing

> Vi skal have en offentlig tilgængelig emailadresse, så vores computere
> kan nåes udefra fx til fjernstyring

Du mener vidst IP-adresse, email er til tja email.

> På lidt længere sigt skal forbindelsen være så "bred", at IP-telefoni
> er muligt - dvs mindst 100kbs (hver vej?) [1].

Jeg vil sige minimum 256 hvis du også vil fjernstyre udefra. 128kbit kan
lade sig gøre men det går meget langsomt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-07-04 22:50

"Mikkel Gottlieb" <mikkel@energuitar.dk> writes:

> Hehe det er flot som du holder den stilfærdige tone hele vejen igennem -
> jeg ville nok have haft svært ved ikke at skrive noget rigtig grimt.

Som Bertel også skriver, så tror jeg også at den stilfærdige tone
virker bedst.

Tænk på hvordan du selv reagerer, hvis en eller anden du ikke kender
giver sig til at råbe/skrive grimme ting til dig. Så vil du hurtigt
ignorere vedkommende.

Det bør også nævnes at jeg længe var glad for at være kunde hos Tele2,
og dengang jeg brugte dialup med ISDN var de rigtig gode. Jeg tror
desværre bare at de har solgt deres ADSL så billigt at organisationen
ikke har kunnet følge med.

--
Jacob - www.bunk.cc
Age and treachery will always overcome youth and skill.

Fra : Carl Drud

Dato : 10-07-04 20:33

Bertel Lund Hansen wrote:

> Imidlertid er det nogen tid siden jeg sidst så en klage over dem,
> så der er da grund til en forsigtig optimisme.

Tilsyneladende går det så godt, at de har fået en pris for bedste
kundeservice.

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=24070

Carl

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-07-04 21:53

> My point - alle selskaber har på et eller andet tidspunkt behandlet en
> kunde tvivlsomt.

Ja, uden tvivl. Fejl sker, men de håndteres bedst de steder, hvor de
afdelinger der skal håndtere dem ikke er underbemandede i en sådan
grad at sagerne reelt ikke håndteres, men blot svares på en eller
anden form for autopilot uden egentlig stillingtagen til den enkelte
sag.

> [...]
> brudt nogen love - men de kunne have tacklet det meget bedre
> efterfølgende så både Jacob blev tilfreds og at Tele2 fik deres penge.

Nemlig!

Nu står jeg bare tilbage med en dårlig oplevelse af Tele2 og en
internetside, hvor andre kan læse om den, og huske på den når de
vælger teleudbyder. Der går nok et godt stykke tid før jeg igen
overvejer at blive kunde hos Tele2 uanset hvor gode deres tilbud måtte
synes at være.

Det startede ellers så godt dengang jeg blev kunde hos dem i '98.
Dengang var jeg meget tilfreds, også med deres kundeservice/support,
som jeg snakkede med en enkelt gang eller to.

> [...]
> til trods for en kedelig oplevelse. Hvis dette var sket ville der nok
> heller ikke have været en internet side om det.

Nej, hvis de blot med det samme havde sagt at vi kunne klare sagen ved
at jeg betalte mit udestående og et passende (lavere) rykkergebyr
havde jeg ikke gidet bruge tid på at lave en side om det eller at
spørge i news:dk.forbruger, hvilket der i sin tid kom en lang tråd ud
af.

> Men for nu at komme tilbage til spørgeren (for overstående er vel lidt
> OT)

Yep - Jesper har fået mange gode råd, og så man han jo bare vælge ud
fra det. Om han så vil lade sig afskrække af min historie er helt op
til ham selv.

> Eneste af de overnævnte hvor jeg kender folk personligt der har haft
> rigtig kedelige oplevelser er Tele2

Jeg har en ven for hvem det tog næsten 2 år at opsige sin
ADSL-forbindelse hos Tiscali. Næsten to år efter linjen blev lukket og
han flyttede fra det sted hvor han havde linjen fik han en returseddel
på routeren og penge tilbage for resten af den periode han havde
forudbetalt for. I mellemtiden havde han ringet til dem et utal af
gange og hver gang blevet lovet at nu skulle de nok tage sig sammen.

Det vil jeg nu også kalde en kedelig oplevelse. Rygterne siger dog at
de er blevet bedre siden dengang, de kan også have svært ved at være
blevet ringere

--
Jacob - www.bunk.cc
Sorry. I forget what I was going to say.