Lille boligforening - hvad skal vi vælge?
Fra : Jens S

Dato : 06-07-04 22:38

Hej

Vi er en boligforening med 15 lejligheder, der hidtil har været på
Kabelnettet/Broadcom. Efter at Kabelnettet er gået konkurs og Broadcom har
overtaget, er vores forbindelse blevet mildest talt elendig.

Findes der andre der kan tilbyde FWA internet til så lille en forening, med
en ordenlig kvalitet og til en fornuftig pris?

Hvis vi skal gå over til ADSL, er der så andre end Tiscali der vil tilbyde
det til en boligforening?

Jens

Fra : :-\) Jens

Dato : 06-07-04 22:50

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Findes der andre der kan tilbyde FWA internet til så lille en forening,
med
> en ordenlig kvalitet og til en fornuftig pris?

Jeg kender intet til kvaliteten, men prøv f.eks. at høre
http://www.dansketelecom.com/, de reklamerer med 4/4 Mbit/s for kr. 2995,-
pr. måned.

Jens

Fra : Lars Christensen

Dato : 15-07-04 20:36

":-\) Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in

> "Jens S" <jensss2@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> med
>
> Jeg kender intet til kvaliteten, men prøv f.eks. at høre
> [...]

Ja, de er billige og så leverer de også temmelig hurtigt, helt ned til 5
arbejdsdage, efter hvad jeg har hørt :)

mvh
Lars

Fra : Jesper Krogh

Dato : 07-07-04 06:14

I dk.edb.internet.udbydere, skrev Jens S:
> Hvis vi skal gå over til ADSL, er der så andre end Tiscali der vil tilbyde
> det til en boligforening?

http://www.webpartner.dk/ har jeg fundet frem til som alternativ til
Tiscali.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Jens S

Dato : 07-07-04 07:25

"Jesper Krogh" <jesper@krogh.cc> wrote in message

> http://www.webpartner.dk/ har jeg fundet frem til som alternativ til
> Tiscali.

Havde jeg også kig på, men det er lidt bekymrende at deres priser ikke står
på hjemmesiden.

Jens

Fra : Jesper Krogh

Dato : 07-07-04 07:29

> [...]
> tilbyde

> Havde jeg også kig på, men det er lidt bekymrende at deres priser ikke står

Når man går til "mindre" udbydere, så kan man ikke forvente at de vil
bruge tid på at holde en online prisliste opdateret. De svarer forøvrigt
også ret hurtigt på email.

Fra : Kas.

Dato : 07-07-04 08:54

Hej Jens

Vi er en mindre andelsforening, der deler 2 stk. 4mbit adsl-linjer fra TDC
og splejser dem sammen med en Xincom DPG-502 dual Wan router.

De to adsl-linjer koster i alt 2000,- om måneden, og ved siden af har vi
købt et posthotel til ca. 200,-. Vi er 40 lejligheder om dette, hvilket
giver en månedlig pris på ca. 60,-. Det er vel en rimelig pris for to gode
linjer.

Med 15 lejligheder kan I vel nøjes med ét stk. 4mbit adsl?

Mvh. Kasper

Fra : Jens S

Dato : 07-07-04 22:02

"Kas." <no@spam.dk> wrote in message
> [...]
> linjer.
>
> Med 15 lejligheder kan I vel nøjes med ét stk. 4mbit adsl?

Jeg troede ikke at man som boligforening måtte dele en ADSL-linje fra TDC.
Må man det? Eller gør I det bare

Jens

Fra : Kas

Dato : 08-07-04 08:08

> Jeg troede ikke at man som boligforening måtte dele en ADSL-linje fra TDC.
> Må man det? Eller gør I det bare

Man må gerne dele en professionel linje.

/Kasper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-07-04 13:57

Kas skrev:

>Man må gerne dele en professionel linje.

Nej.

Men TDC tilbyder adsl til boligforeninger også.
--
Knud

Fra : Kas.

Dato : 08-07-04 18:14

> Nej.

JO!

Kasper

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 08-07-04 20:07

On Thu, 8 Jul 2004 19:14:07 +0200, "Kas." <no@spam.dk> wrote:

>JO!

Sikke en overbevisende argumentation.

http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/internet/bredbaand/pdf/2665_Abon_vilkaar_internetadgang_via_ADSL.pdf

14.B. Kundens Misligholdelse (TDCs lukkeret)
[...]
Følgende forhold anses blandt andet for væsentlig misligholdelse:
[...]
I. Abonnementet anvendes til formidling af trafik for andre eller
benyttes af flere i forening, som ikke tilhører kundens
husstand/virksomhed, eller som ikke er registreret som bruger, og
dette forhold bringes ikke til ophør umiddelbart efter påtale fra TDC.

/Jarlskov

Fra : Kas.

Dato : 08-07-04 21:14

"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> skrev i en meddelelse

> Sikke en overbevisende argumentation.

http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/internet/bredbaand/pdf/2665_Abon_vilkaar_internetadgang_via_ADSL.pdf

Abonnementsvilkårene er skrevet for at undgå misbrug. Jeg vil foreslå, at du
eller Knud tager kontakt med TDC Salg - her vil du høre noget andet.

/Kasper

Fra : Jens S

Dato : 08-07-04 22:17

> [...]
du
> eller Knud tager kontakt med TDC Salg - her vil du høre noget andet.

Kræver TDC at man har et telefon abonnement på linjen, eller kan man nøjes
med ADSL-forbindelsen?

Jens

Fra : Kas.

Dato : 09-07-04 07:01

> Kræver TDC at man har et telefon abonnement på linjen, eller kan man nøjes
> med ADSL-forbindelsen?

Man skal have en bærelinje for at få en ADSL-forbindelse fra TDC.

Kasper

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 08-07-04 11:39

Jens S wrote:

> [...]
> forening, med en ordenlig kvalitet og til en fornuftig pris?
>
> Hvis vi skal gå over til ADSL, er der så andre end Tiscali der vil

I kan prøve at kigge på www.comx.dk . Jeg har set det præsenteret hjemme
ved en af deres ansatte, og det sparker rimeligt meget røv. Det er
integreret telefoni, internet, movie-on-demand etc. Derudover har jeg ikke
personlige erfaringer med deres system.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Min bror søger et møbleret værelse i Kbh. til fremleje fra 1.september til
31.december. Han er politimand i Kbh. Er du interesseret, så skriv til mig.

Fra : Morten

Dato : 19-07-04 12:41

prøv at kontakte http://www.jay.net/index/produkter/boligforening.php mvh morten