Har du erfaring med Sunsite nyhedsserver.?
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 03-07-04 20:11

Jeg har tidligere brugt Sunsite's nyhedsserver. Fungerede fint.

Men siden de har fået krav om registrering har jeg brugt Tele2's. I et
års tid.
(Jeg er kunde hos Tele2.)
Dog er der en del spamindlæg hos Tele2. Som de vist ikke vil gøre noget
ved. (Kan de ikke bare slette det hvis de ikke vil bruge filtre.?)

Mit spørgsmål er:
Jeg kan se at Sunsite kræver at man bruger sin egne E-mailadresse hvis
man vil bruge deres server.
Giver det ikke en masse spam mail.?

De skriver: (http://news.sunsite.dk/#registration)
Accurate Sender Address:
The e-mail address in From: or Sender: fields must belong to
you. Using identifiers of other individuals is not permitted.

Men de skriver også:
Your email address will be put into the X-Trace: header of
your postings, but to keep it from being harvested, this
header will be encrypted.

Hvorfor vil de have mailadressen, hvis den alligevel kodes.?
Jeg er ikke meget for at offentliggøre min adresse.

Jeg kan sikkert selv finde svaret ved at læse videre hos Sunsite.
Men jeg synes godtnok at de gør livet lidt vanskeligt for "en amatør"
der bare vil læse nyhedsgrupper. Og ikke gider sætte sig ind i kodning
og hvad f. eks. X-trace betyder.

Mvh. Jørgen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-07-04 20:41

Jørgen Rasmussen skrev:

>Dog er der en del spamindlæg hos Tele2. Som de vist ikke vil gøre noget
>ved. (Kan de ikke bare slette det hvis de ikke vil bruge filtre.?)

Du mener de skulle slette det i hånden - i samme mikrosekund som
det ankom så der ikke var nogen der nåede at hente det? Vil du
gerne have jobbet?

>Giver det ikke en masse spam mail.?

Jo, hvis man ikke gør noget.

>Accurate Sender Address:
> The e-mail address in From: or Sender: fields must belong to
> you. Using identifiers of other individuals is not permitted.

Du kan skaffe en brug og smid væk-adresse.

> your postings, but to keep it from being harvested, this
> header will be encrypted.

Det er en joke. Jeg har lige testet det, og godt nok står der
noget vældig krypteret i X-Trace: - men adressen står i klar
tekst i From:.

>Hvorfor vil de have mailadressen, hvis den alligevel kodes.?

De skal vide hvem der har skrevet indlægget, og de forlanger at
man respekterer den RFC der kræver en gyldig adresse. Det burde
alle udbydere gøre.

>Jeg er ikke meget for at offentliggøre min adresse.

Få en ekstra.

--
Bertel

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 04-07-04 14:28

Bertel Lund Hansen wrote:

> Du mener de skulle slette det i hånden - i samme mikrosekund som
> det ankom så der ikke var nogen der nåede at hente det? Vil du
> gerne have jobbet?

Nej. jeg mener at de kan slette de 5 - 10 indlæg/dag der kan ses i
mange gruppe.

> Du kan skaffe en brug og smid væk-adresse.

Det vil jeg ikke. - Den slags skulle være forbudt.!
Hvorfor have en ligegyldig adresse. Sunsite kan vel ikke finde mig
udfra den.?
Og hvad er den så værd for dem.?

> Det er en joke. Jeg har lige testet det, og godt nok står der
> noget vældig krypteret i X-Trace: - men adressen står i klar
> tekst i From:.

Det forstår jeg ikke. Det er min fornemmelse at Sunsite er troværdig.

Mvh. Jørgen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-07-04 14:55

Jørgen Rasmussen skrev:

>Nej. jeg mener at de kan slette de 5 - 10 indlæg/dag der kan ses i
>mange gruppe.

Hvorfor skal de slettes hvis vi allerede har hentet dem? Så er
det jo for sent. Og hvis de skal slettes i tide, så har
personalet noget der ligne 0,1 sekund til at reagere, ellers er
det for sent for nogles vedkommende. Og hvem skulle betale
årslønnen til dem der skulle ordne det?

>Det vil jeg ikke. - Den slags skulle være forbudt.!

Vrøvl.

>Hvorfor have en ligegyldig adresse.

Jeg skrev ikke ligegyldig. Jeg bruger kun brug og smid
væk-adresser. Jeg bruger dem et årstid eller to indtil der kommer
for meget spam. Så smider jeg dem væk. Men de er skam fuldt
gyldige mens jeg bruger dem.

>Sunsite kan vel ikke finde mig udfra den.?

Jo.

>Det forstår jeg ikke. Det er min fornemmelse at Sunsite er troværdig.

Det er åbenbart ikke adressen der krypteres, og så er det lige
meget for denne her diskussion.

--
Bertel

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 03-07-04 21:02

Jørgen Rasmussen, du skrev:

> Hvorfor vil de have mailadressen, hvis den alligevel kodes.?
> Jeg er ikke meget for at offentliggøre min adresse.

Ja det lyder lidt selvmodsigende.

> Og ikke gider sætte sig ind i kodning og hvad f. eks. X-trace
> betyder.

X-Trace er som regel den IP adresse du er på nettet med, den bliver så
kodet så det kun er din udbyder der kan se hvem du er.

Du kan se det i min header.

Jeg vil anbefale dig at bruge http://news.individual.net/
der må du godt bruge en falsk email adresse bare den ender på invalid.
http://news.individual.net/faq.html#5.3

--
Henrik

Fra : Madsen

Dato : 03-07-04 22:03

> Mit spørgsmål er:
> Jeg kan se at Sunsite kræver at man bruger sin egne E-mailadresse hvis
> man vil bruge deres server.

Opret en email konto ved hotmail.com, de har fået gode filtere.

> Giver det ikke en masse spam mail.?

nej ,4 spammail på et 1/2 år , så jeg klager ikke.
Det er heller ikke svært at ændre OE til at du skal loge på.
Oplysning om hvilken IP du sender fra kan ses i header ligegyldigt om du
sender gennem tdc, tele2 eller sunsite.

Date: Sat, 03 Jul 2004 21:10:54 +0200
Den ip for tæller at du er kunde ved tele2 og er adsl kunde
Så den fortæller meget mere end en email adresse.
De kræver bege at der skal hentes oplyninger ved ISP for at få yderligere
oplysninger.
Så jeg ser ikke at det er noget problem.At der en er rigtig email adresse i
header.

> Jeg er ikke meget for at offentliggøre min adresse.

Som nævnt opret en adresse som du kun anvender til news og andre steder hvor
der risiko for at bliver fanget af spammere, hotmail.com er ganske
udemærket, du kan opsætte oe til at læse hotmail ved at oprette en post
konti som anvender http istedet for pop3, filterne skal dog oprettes i web
mail.

--
Hilsen Madsen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 03-07-04 22:10

On 2004-07-03, Jørgen Rasmussen <jorgen-rasmussen@aa.sa> wrote:

> Hvorfor vil de have mailadressen, hvis den alligevel kodes.?

De vil vide hvem der bruger deres service. Fin politik.

> Jeg er ikke meget for at offentliggøre min adresse.

Få en mere til news. Emailadresser koster ikke alverden

Thomas

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 04-07-04 14:33

Thomas S. Iversen wrote:

> De vil vide hvem der bruger deres service. Fin politik.

Enig.
Men hvis jeg opretter en hos Hotmail (eller hvad de nu hedder) har
Sunsite vel stadig ikke kendskab til hvem jeg er.?
Jeg kender ikke meget til Hotmail. Men man er vel anonym hos dem.?

Hos Tele2 har de dog et navn og en adresse at finde mig på.

> Få en mere til news. Emailadresser koster ikke alverden

Det ved jeg da godt. Men hvorfor skal spammails ligge på Tele2's server
hvis jeg kan undgå at de sendes - når de sender til min ikke
eksisterende adresse.?

Mvh. Jørgen

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 04-07-04 17:31

Jørgen Rasmussen skrev:

>Det ved jeg da godt. Men hvorfor skal spammails ligge på Tele2's server
>hvis jeg kan undgå at de sendes - når de sender til min ikke
>eksisterende adresse.?

Du har nok ret. Jeg vil også undgå spam, så jeg vil forsøge at bruge
din adresse som min 'ikke eksisterende'. Er det i orden?
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 04-07-04 19:32

Kaj Svenningsen wrote:

> Du har nok ret. Jeg vil også undgå spam, så jeg vil forsøge at bruge
> din adresse som min 'ikke eksisterende'. Er det i orden?

Ja. Sålænge "din adresse" er den jeg viser her.

At bruge en E-mail adresse der tilhører en anden er formentlig ikke
lovligt.
Men det mener du tilsyneladende.

Du kan vel bare finde på en selv.?
Der er vel ca. 29 bogstaver i alfabetet, og 10 tal.

Så du kan jo bare starte at kombinere dig frem. Start med a.

Mvh. Jørgen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-07-04 20:27

Hej Jørgen Rasmussen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Ja. Sålænge "din adresse" er den jeg viser her.
>
> At bruge en E-mail adresse der tilhører en anden er formentlig
> ikke lovligt.
> Men det mener du tilsyneladende.

Ved du med sikkerhed, at domænet aa.sa både er uden ejer og ingen
nogensinde vil købe det?

Det er selvfølgelig en anden sag, hvis der er en ejer, og denne har
givet dig lov til at anvende adressen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : anders majland

Dato : 06-07-04 18:27

> Ved du med sikkerhed, at domænet aa.sa både er uden ejer og ingen
> nogensinde vil købe det?

Dette indlæg er postet via sunsite og så vidt som jeg har forstået det
skulle min ugyldige afsenderaddresse være helt ok. Det eneste der gav
lidt bøbl var hvidlistning i dk.bolig. Oprindeligt var min afsender
addresse for anonym men den aktuelle er blevet akcepteret.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-07-04 23:45

Hej anders majland, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Dette indlæg er postet via sunsite og så vidt som jeg har forstået
> det skulle min ugyldige afsenderaddresse være helt ok.

Ja, hvis man vil maskere den på den korrekte måde, jf. RFC2606.

Men det er ikke det, som Kaj eller jeg hentyder til.

Jørgen anvender aa.sa som domænenavn i sin mailadresse. Og dét er
bestemt ikke spor legalt, medmindre de af mig nævnte kriterier er i
orden.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : anders majland

Dato : 07-07-04 07:53

> Ja, hvis man vil maskere den på den korrekte måde, jf. RFC2606.

Det var også bare for at give et eksempel på hvordan det kan gøres (og
tak for henvisningen - det gav http://www.faqs.org/rfcs/rfc2606.html )

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 04-07-04 21:59

Jørgen Rasmussen skrev:

>At bruge en E-mail adresse der tilhører en anden er formentlig ikke
>lovligt.
>Men det mener du tilsyneladende.

Det mener jeg overhovedet ikke. Derfor bruger jeg enten min egen eller
noget i retning af news@kajsvenningsen.invalid