bøvl med tiscali
Fra : Karen Woer

Dato : 02-07-04 16:49

Jeg har en 528/128 adslopkobling hos tiscali. I starten af ugen gik
forbindelsen ned - alt begyndte at gå ekstremt langsomt, men jeg kunne
modtage mail og komme ind på nogle få hjemmesider. min opkobling var med et
modem (eicom). Jeg talte med Tscali support der mente at det enten var et
program der stoppede farten eller fordi modemet var ved at ryge.
Efterfølgende har jeg fået en rooter og har formateret min hardisk men mit
problem er ikke væk - nettet kører stadivæk meget langsomt. Tiscali mener
ikke de kan hjælpe mig og påstår at det nok er mit netkort der er problemet.
Er der nogle der har en god ide der kan løse mit problem?

MVH

Henrik W.

Fra : Peter Kjellerup Rasm~

Dato : 02-07-04 17:38

Karen Woer wrote:

> [...]
> ikke de kan hjælpe mig og påstår at det nok er mit netkort der er problemet.
> Er der nogle der har en god ide der kan løse mit problem?
Jeg ville få noget hard facts først. Gå til dslreport.com og
telestyrelsens hjemmeside og kør de forskellige testprogrammer der
findes der. Dernæst ville jeg checke den indvendige side af routeren med
et program som ethereal (find det på google) for at undersøge om der er
noget der rent faktisk er stor trafik.
Hvis der er meget for lav hastighed ( vel betydeligt under noget der
ligner 55/14 kbit/s ), og der ikke er speciel trafik på indersiden af
routeren så mail alle logs til dem med forklaring og en forespørgsel om
at få det udbedret hurtigst muligt.

Held og lykke
Peter

Ps. man kan jo altid skifte udbyder... ;)

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 05-07-04 03:59

"Peter Kjellerup Rasmussen" <pkr@daimi.au.ak> wrote in message

> Jeg ville få noget hard facts først. Gå til dslreport.com og
> telestyrelsens hjemmeside og kør de forskellige testprogrammer der
> findes der.

Dem giver jeg ikke så meget for - det kan være en rettesnor men jeg vil
anbefale at benytte den hastigheds test der er på Tiscalis side.

> Dernæst ville jeg checke den indvendige side af routeren med
> et program som ethereal (find det på google) for at undersøge om der
er
> noget der rent faktisk er stor trafik.

Jeg havde nok 3-500 ms til min router indtil jeg fjernede min søsters
maskine så det er meget muligt at problemet er enten netkort eller en
anden maskine der er gået renegade

> [...]
> ligner 55/14 kbit/s ), og der ikke er speciel trafik på indersiden af
> routeren så mail alle logs til dem med forklaring og en forespørgsel

Ja - man kan jo se inde fra support hvor meget linien måler på central -
så er der vitterligt et eller andet galt vil man formentlig kunne se det
derinde fra. Har kun oplevet et enkelt tilfælde hvor hverken Tiscali
eller TDC tekniker kunne se fejlen - det viste sig i sidste ende at være
på et kabel hvor det åbenbart var svært at måle..

Mikkel