Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:
>Morten Brynjolf <notvalid@brynjolf.net> crashed Echelon writing
>news:Xns9516C9CD2E84Bspamcatcherbrynjolfn@192.168.123.1:
>
>> Skal man 'trigge' backup-mx.post.tele.dk til at sende mails der ikke
>> kunne leveres i første omgang?
>
>En tidligere diskussion gav dette mulige svar (søgt via google)
>
>Telnet til backup-mx.post.tele.dk på port 25
>etrn mitdomæne.dk
>
>Hvis du får svaret 459 <mitdomæne.dk>: service unavailable, så er backup-
>mx.post.tele.dk ikke sat op til backup af dine mails.
Det er ikke rigtigt. Den er bare ikke sat op til at tillade ETRN.
Hvis jeg gør det samme mod den postfix-server på min arbejdsplads som
fungerer fint som backup for min hjemmeserver, så får jeg præcis den
fejlmeddelelse.
Men det er unægtelig ret underligt at backup-mx ikke har sendt posten
helt af sig selv når den primære server har været oppe i et stykke
tid.
Morten Brynjolf <notvalid@brynjolf.net> wrote:
>Efter et par dage hvor min egen mailserver ikke har været tilgængelig
"Et par dage" burde ikke få backup-mx til at give op. Og hvis den gav
op, ville afsenderne få besked om det. Post må ikke bare forsvinde.
>Jeg har i min serveres nedetid sendt et par testmails fra min arbejdsplads
>og disse er aldrig kommet frem.
Er de kommet tilbage som bounces eller er de forsvundet helt? Hvis de
er forsvundet helt og ikke er fremkommet efter at den primære server
har været i live i nogle timer, så lugter det af at der måske er noget
galt med backup-mx.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).