http://www.broadcom.dk ??
Fra : kim

Dato : 27-06-04 17:32

Os der nødtvunget er flyttet fra kabelnettet.dk
til dette firma, hvad syntes I andre om servicen ?

Jeg kan bl.a. ikke finde ud fra deres site, om de
overhovedet har noget der hedder support, der er
kun 1 tlf.nr og 1 mailaddresse man henviser til...

Og intet om hvilke tidspunkter man kan ringe på ?

Og jeg har ikke fået svar endnu på spørgsmål om
disse ting...

Hvad syntes I andre ?

Mvh Kim
Kbh Nv

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 27-06-04 17:57

On Sun, 27 Jun 2004 18:32:29 +0200, "kim" <No@Way.dk> wrote:

>Os der nødtvunget er flyttet fra kabelnettet.dk
>til dette firma, hvad syntes I andre om servicen ?

Service???? Hvad er det for noget??

>Hvad syntes I andre ?

Jeg troede ikke det var muligt, men efter Broadcom overtog showet, er
det faktisk gået ned af bakke. En ting er "servicen". Den var i
forvejen svær at få øje på under Kabelnettet. Men selve
internetforbindelsen er også blevet mærkbart ringere.

Downloads kører faktisk rigtig hurtigt (fra de steder, jeg har haft
brug for), men det er der også brug for, for man skal ikke regne med
at kunne opretholde en længerevarende forbindelse. Bare at have en
voice-connection i MSN Messenger til en af mine venner er nu blevet
nærmest umulig at holde i mere end i få minutter.
Latency til diverse spilservere er helt generelt skudt en god bid i
vejret. Og så oplever jeg jævnligt små udfald, typisk af et til to
minutters varighed.

Det er kort sagt en ordentlig omgang sur numse.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 28-06-04 10:05

> [...]
> minutters varighed.
>
> Det er kort sagt en ordentlig omgang sur numse.

Så vidt jeg ved benyttede kabelnettet sig af prioritering af traffikken så
http og mail havde højest prioritet. Andre protokoller må deles om den
resterende båndbredde, så hvis der er mange der bruger Kazaa eller lignende,
så ser det ikke godt ud for Messenger og spil. Så muligvis er der bare
kommet flere fildelere i din boligforening...

Niels Dybdahl

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-06-04 10:22

Niels Dybdahl skrev:

>Så muligvis er der bare kommet flere fildelere i din boligforening...

Hvordan kan det bevirke at han bliver smidt af?

--
Bertel

Fra : Christian Joergensen

Dato : 28-06-04 14:45

On Mon, 28 Jun 2004 11:21:57 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvordan kan det bevirke at han bliver smidt af?

NAT-boksen står af pga. urimeligt mange åbne forbindelser.

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

Fra : kim

Dato : 28-06-04 17:37

"Christian Joergensen" <mail@razor.dk> skrev
> NAT-boksen står af pga. urimeligt mange åbne forbindelser.

Vores forbindelse har været mere end ustabil siden i fredags,
både på nettet og når man skal hente sin mail eller læse news.
Lige nu kan man f.eks ikke komme ind på www.kabelnettet.dk
eller ens egen site ( XXX.kabelnettet.dk )...Skod...
Siden kan ikke vises
Den side, du søger efter, er ikke tilgængelig. Der kan være tekniske
problemer på webstedet, eller det kan være nødvendigt at ændre
webbrowserindstillingerne.

Mvh Kim

Fra : Christian Joergensen

Dato : 28-06-04 18:12

On Mon, 28 Jun 2004 18:37:18 +0200, kim wrote:

> Vores forbindelse har været mere end ustabil siden i fredags, både på
> nettet og når man skal hente sin mail eller læse news. Lige nu kan man
> [...]

[snip - venlig fejlbesked]

Hvis du slår visning af venlige fejlbeskeder fra i din browser, vil du
få at vide hvad der rent faktisk gik galt.

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

Fra : kim

Dato : 29-06-04 10:01

"Christian Joergensen" <mail@razor.dk> skrev
> [snip - venlig fejlbesked]
>
> Hvis du slår visning af venlige fejlbeskeder fra i din browser, vil du
> få at vide hvad der rent faktisk gik galt.

Hey Christian.

Hvor præcist gør du det ?
Og hvad præcist hedder det der hvor ( går jeg ud fra )
man skal fjerne/indsætte fluebenet ?

Jeg har været inde i Funktioner - Internetindstillinger
- Avanceret men aner ikke hviken en du taler om.

Er det:
- Deaktiver Scriptfejlfinding ?
- Vis meddelse om uskadlige HTTP-fejl ?

Eller hvad hedder den ?

Mvh Kim

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 28-06-04 20:11

On Mon, 28 Jun 2004 15:45:28 +0200, Christian Joergensen
<mail@razor.dk> wrote:

>NAT-boksen står af pga. urimeligt mange åbne forbindelser.

Tja, måske lige bortset fra at vi ikke kører NAT

Men hvorom alting er, så ser situationen ud til at have bedret sig en
hel del i dag. Om det bare er fordi der ikke er så mange på nettet til
hverdag, eller om Broadcom har fået pillet ved noget udstyr efter de
er mødt mandag morgen, ja det skal jeg ikke kunne sige.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 28-06-04 21:49

On Mon, 28 Jun 2004 21:10:46 +0200, Mikael Ejberg Pedersen
<mikael@ejberg.dk> wrote:

>Men hvorom alting er, så ser situationen ud til at have bedret sig en
>hel del i dag.

Det fik jeg sagt lige lovlig tidligt. Jeg har de sidste 40 minutter
været uden forbindelse, og jeg har nu støvet min gamle ISDN
forbindelse af for at kunne se mere end bare min egen boligforenings
maskiner.

M.v.h. Mikael

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 29-06-04 18:56

On Mon, 28 Jun 2004 22:48:50 +0200, Mikael Ejberg Pedersen
<mikael@ejberg.dk> wrote:

>Det fik jeg sagt lige lovlig tidligt. Jeg har de sidste 40 minutter
>været uden forbindelse,

Det ser ud til at køre delvist i dag, i hvert fald indtil videre. Men
det er med høje pingtider og pakketab overalt. Traceroutes ser ud som
om lokal indenlandsk trafik vil en tur gennem Tyskland og nogle gange
også Holland. Det ser ikke ud til at DIX'en er noget man bruger.

Sørgeligt. Nå, nu vil jeg ud og kigge på priser på ADSL

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 29-06-04 22:08

On Tue, 29 Jun 2004 19:56:00 +0200, Mikael Ejberg Pedersen
<mikael@ejberg.dk> wrote:

>det er med høje pingtider og pakketab overalt. Traceroutes ser ud som
>om lokal indenlandsk trafik vil en tur gennem Tyskland og nogle gange
>også Holland. Det ser ikke ud til at DIX'en er noget man bruger.

Fair skal være fair:
Jeg har nu kontakt til Broadcom, der er gået i gang med at kigge
nærmere på hvorfor jeg har lange svartider og i visse tilfælde ryger
ud på en udenlandstur i stedet for gennem dix'en.

Så nu krydser jeg fingre for at det bare er en eller anden
konfiguraionsfejl, der ikke er de store ben i at rette, så jeg igen
kan opleve en god forbindelse.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : kim

Dato : 01-07-04 14:46

"Mikael Ejberg Pedersen" <mikael@ejberg.dk> skrev
> [...]
> om lokal indenlandsk trafik vil en tur gennem Tyskland og nogle gange
> også Holland. Det ser ikke ud til at DIX'en er noget man bruger.

Hvilket program bruger du til at se dette ?

Mvh Kim

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 01-07-04 21:10

On Thu, 1 Jul 2004 15:46:29 +0200, "kim" <No@Way.dk> wrote:

>Hvilket program bruger du til at se dette ?

En ganske almindelig traceroute fra command-prompten.

Til gengæld må jeg så også sige, at Broadcom faktisk er på DIX'en. Det
er bare Tiscali, der ikke vil lege sammen med de "små" udbydere.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-06-04 04:00

På ejendommeligvis fremsatte kim følgende påstand:

> [...]
> kun 1 tlf.nr og 1 mailaddresse man henviser til...
> Og intet om hvilke tidspunkter man kan ringe på ?

Der er vel ingen service eller support, når netselskabet er gået
konkurs?

Det varer desværre nok ikke længe, før resten af selskabet følger
samme vej.

I kan nok ikke gøre andet end at lægge pres på jeres bestyrelse med
henblik på at få en ny og ordentlig netleverandør. Prisen bliver
naturligvis også en anden, man hvis det er så elendigt, som folk
skriver, så er det jo heller ikke pengene værd.

Hele aftenen har kabelnettes servere været nede og i perioder har der
heller ikke være netadgang hos mig.

Claus

Fra : marlau

Dato : 01-07-04 15:43

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message news:<cbqlu5$jkr$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> skriver, så er det jo heller ikke pengene værd.
>
> Hele aftenen har kabelnettes servere været nede og i perioder har der

Interessant at du svarer som om du ikke er kunde, men alligevel har du
netadgang via dem?

Har dit pres på din egen bestyrelse ikke været stort nok, eller er
brugerne der hvor du bor alligevel ikke utilfredse nok?

HAHA Du er så dum at det må gøre ondt i hovedet på dig til tider!

Og så er der ikke plads til at du kan glæde dig over andres
succesoplevelser, jeg tror der er en helt andre grund til dit had, men
tør du mon skrive den?

Marlau - ham der altid ved bedre og synes Claus Tersgov er et
decideret fjols!

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-07-04 09:59

På ejendommeligvis fremsatte marlau følgende påstand:

> HAHA Du er så dum at det må gøre ondt i hovedet på dig til tider!

Saglig som altid..

> Og så er der ikke plads til at du kan glæde dig over andres
> succesoplevelser, jeg tror der er en helt andre grund til dit had,
men
> tør du mon skrive den?

Hvad er andres succeoplevelser? hvad er det for et "had" du taler om?

Problemet er, at du ser det som et had, formentlig fordi du via
fammilierelationer er en del af det fallitramte kabelnettet, eller
også er det fordi du er en lille, tøsefornærmet teenager, som ikke
ikke kan forstå, at der er folk, som bare ikke er syndeligt imponeret
af disse firmaer og deres formidable evne til at køre virksomheder i
sænk.

Jeg er ikke imponeret over firmaer, som ikke betaler deres gæld, og
som i stedet køber sig til nye aktiviteter.

Du må jo have *usædvanlige* tætte relationer til eet af disse firmaer,
når du føler din ære gået så nær, og når du kaster dig ud i den ene
vilde beskyldning efter den anden.

Det viser jo tydeligt, at du slet ikke fatter en rygende brik af hele
debatten angående kabelnettet og Broadcom. Og når resten af selskabet
finder ud af, at der er en årsag til, at kabelnettet gik ned med et
kæmpe millionbeløb, så er det jo interessant, at se, hvad Broadcom vil
gøre.

Når kabelnettet ikke kunne drive en anstændig og rentabel forretning
ved at sælge internedadgang til kr 49,- pr måned, hvordan i alverden
skulle man så forvente at Broadcom kan gøre det - set i lyset af, at
eet af deres selskaber gik konkurs en uge før overtagelsen af
kabelnettet?

> Marlau - ham der altid ved bedre og synes Claus Tersgov er et
> decideret fjols!

Ja, marlau er ham, der er præcis og saglig i sin argumentation. Altid
fokuseret på det egentlige og som aldrig skyder ved siden af.

Det er den slags intellekt, jeg slet ikke kan hamle op med. Lyt du
bare til din elskede Guru, Kim. Han er jo en formiddabel
forretningmand med en enorm succes. Præcis hvormange af de firmaer han
har været involveret i er blevet solgt med overskud?

Nåh, nej, de er jo gået konkurs de fleste af dem

Claus

Fra : marlau

Dato : 03-07-04 12:01

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message news:<cc3839$2orj$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> ikke kan forstå, at der er folk, som bare ikke er syndeligt imponeret
> af disse firmaer og deres formidable evne til at køre virksomheder i

Har fuld forståelse af folk der ikke er impornerede, men der er stadig
folk der har succes oplevelser og når de skriver det, så er du stadig
negativ. Beskrivelsen af dit had består i din pyskiske tilstand, hvor
du ikke er istand til at holde fokus. Læs din sætning ovenfor igen
eller endnu bedre få en psykolog til at analysere den måde du skriver
om andre mennesker på.

> Jeg er ikke imponeret over firmaer, som ikke betaler deres gæld, og
> som i stedet køber sig til nye aktiviteter.

Det kan jeg kun være enig med dig i.

> Du må jo have *usædvanlige* tætte relationer til eet af disse firmaer,
> når du føler din ære gået så nær, og når du kaster dig ud i den ene
> vilde beskyldning efter den anden.

Min ære er ikke krænket, jeg har gentagne gange skrevet at mine
kommentarer skyldes din løgne og ikke andet, men det vil du IKKE
forstå.

> [...]
> finder ud af, at der er en årsag til, at kabelnettet gik ned med et
> kæmpe millionbeløb, så er det jo interessant, at se, hvad Broadcom vil

Igen her udviser du totalt manglende kendskab til branchen, hvis du
checkede Broadcom lidt ud eller bemærkede hvad andre skrev mellem
linierne i disse indlæg (der er den igen at du ikke er opmærksom) så
ville du vide at de ikke kan gøre en skid!

> [...]
> skulle man så forvente at Broadcom kan gøre det - set i lyset af, at
> eet af deres selskaber gik konkurs en uge før overtagelsen af

Igen taler du mod bedre vidende. Ved du hvad engrosprisen er på
trafik? og ved hvad det er der virkeligt koster penge?

> Ja, marlau er ham, der er præcis og saglig i sin argumentation. Altid
> fokuseret på det egentlige og som aldrig skyder ved siden af.

Jeg kan se du er ved at forstå hvor god jeg er

> [...]
> forretningmand med en enorm succes. Præcis hvormange af de firmaer han
> har været involveret i er blevet solgt med overskud?

Hehe kan godt li din humor. Jeg er min egen Guru.

Men kan medgive dig, at han vist ikke er for heldig.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-07-04 13:21

> [...]

> du ikke er istand til at holde fokus. Læs din sætning ovenfor igen
> eller endnu bedre få en psykolog til at analysere den måde du

Så nu vil du til at gøre dig klog på min psykiske tilstand?
Mener du i ramme alvor, at du bag din skærm er kompetent til den
slags?

Det er ret svært at tro, når man ser på, hvordan du dummer dig på
stribe!

> Min ære er ikke krænket, jeg har gentagne gange skrevet at mine
> kommentarer skyldes din løgne og ikke andet, men det vil du IKKE
> forstå.

Jeg har gentagende gange anmodet dig om at bevise, at jeg lyver. Du
har stadig ikke fremsat eet eneste udsagn, som kan dokumentere dine
grove beskyldninger. Jeg venter stadig på, at du skal bevise, at jeg
lyver..

At du skriver med store bogstaver og bare spiller smart og bred i al
almindelighed, beviser stadig ingenting..

> [...]
> linierne i disse indlæg (der er den igen at du ikke er opmærksom) så
> ville du vide at de ikke kan gøre en skid!

Hvad skal de så med yderligere underskudsgivende aktiviteter?

Hvis de ikke kan gøre det bedre end kabelnettet og dermed tjene flere
penge, uden at hæve prisen, hvad er ideen så med at føre en dårlig
forretning videre

> Igen taler du mod bedre vidende. Ved du hvad engrosprisen er på
> trafik? og ved hvad det er der virkeligt koster penge?

Hvorfor spørger du mig om det, du skal da hellere spørge kabelnettet
om det, fordi de vidste det jo tilsyneladende ikke, ellers må man da
formode, at de ikke var gået konkurs.

Sluttelig må man da håbe, at Broadcom ved bedre end kabelnettet,
ellers går det vel bare samme vej!

> Jeg kan se du er ved at forstå hvor god jeg er

ork, ja, du er verdensmester, det har jeg altid vidst!

En verdensmester, som ikke engang kan finde ud af at bruge
søgefunktionen hos dk-hostmaster! LOL

> Men kan medgive dig, at han vist ikke er for heldig.

Det handler slet ikke om held, det er jo professionel forretning og
ikke LOTTO

Claus