Harddisk til bærebar
Fra : Leo

Dato : 11-08-04 11:43

Hejsa
Jeg ved nul, nix og kiks om bærebare computere.

Er en 2,5" hd til en sådan en altid med standartstik, eller findes der mange
forskellige typer ?

MVH
Leo

Fra : Anders Lund

Dato : 11-08-04 11:52

Leo wrote:

> Er en 2,5" hd til en sådan en altid med standartstik, eller findes der mange
> forskellige typer ?

Jeg har kun set dem med én type, men det er også et stykke tid siden at
jeg sidst har rodet med dem. Jeg skulle dog mene at man følger en
standard... :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 11-08-04 12:54

On Wed, 11 Aug 2004 12:42:56 +0200, "Leo" <leo@leo.lir.dk> wrote:

>Hejsa
>Jeg ved nul, nix og kiks om bærebare computere.
>
>Er en 2,5" hd til en sådan en altid med standartstik, eller findes der mange
>forskellige typer ?

Ja, det er 2.5"

Sidst jeg rodede med det var for en Dell Inspiron 4000. Man kunne læse
på Dell sites, at det var en IBM og man kunne læse dimensioner for
Dell's originale 10 Gb og for den 30 Gb jeg købte til at sætte i. Så
jeg var stensikker og vovede pelsen. Der var da heller ingen
problemer. Stikket fra den gamle harddisk skulle lige flyttes over på
den nye.

Hvorvidt man er begyndt at anvende SATA på bærbare, skal jeg ikke
kunne sige. Men stik og kabler er da mindre.

mvh

John

Fra : Anders F

Dato : 11-08-04 14:23

"Leo" <leo@leo.lir.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg ved nul, nix og kiks om bærebare computere.
>
> Er en 2,5" hd til en sådan en altid med standartstik, eller findes der

Een type (omend der er annonceret både SATA og SCSI diske i 2½"). Dog
forskellige hastigheder i ATA-interfacet (fx. ATA-100) - hvilket ikke
betyder noget...
Det eneste du skal være opmærksom på er højden af disken. De nye maskiner
har kun plads til 10mm diske - de ældre diske er 12,5mm eller mere...

/Anders

Fra : Leo

Dato : 11-08-04 19:07

Tak for de svar jeg har fået, de har været til stor hjælp.