gammel computer
Fra : Jan Larsen

Dato : 10-08-04 11:24

Hej,

Jeg har en gammel computer hvor harddiskken er begyndt
at blive varm, min blæser begyndte at larme så
jeg troede det var den der var årsagen.
Jeg har været ude at købe en ny strømforsygning,
men problemet fortsætter. så hvad gør jeg nu ??
på forhånd tak
Jan Larsen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 10-08-04 14:33

Jan Larsen skrev:

> [...]
> jeg troede det var den der var årsagen.
> Jeg har været ude at købe en ny strømforsygning,
> men problemet fortsætter. så hvad gør jeg nu ??

Hvis det kun er harddisken der bliver for varm, så køb en harddiskblæser.
Der findes forskellige modeller. Den jeg har satte temperaturen ned med
15-20 grader.

Mvh

Karsten

Fra : N_B_DK

Dato : 10-08-04 14:38

Jan Larsen wrote:
> [...]
> at blive varm, min blæser begyndte at larme så
> jeg troede det var den der var årsagen.
> Jeg har været ude at købe en ny strømforsygning,

Din strømforsyning har intet at gøre med at harddisken bliver varm

> men problemet fortsætter. så hvad gør jeg nu ??

Monterer en blæser til køling af disken ;)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Jan Larsen

Dato : 10-08-04 15:43

>Monterer en blæser til køling af disken ;)

Det lyder fint, men hvordan virker det lige..
der er jo ikke plads med mindre den hænger løst
inde i kabinettet. eller hvad ?
skal man købe en alm blæser og fylde lim på
og så er det hele fint ??
mvh
Jan

Fra : N_B_DK

Dato : 10-08-04 15:58

Jan Larsen wrote:

> [...]
> der er jo ikke plads med mindre den hænger løst
> inde i kabinettet. eller hvad ?
> skal man købe en alm blæser og fylde lim på

Der er mange muligheder for montering, men vi kan jo ikke se hvordan dit
kabinet ser ud, og hvad du har af plads i kabinettet, så af med låget og se
efter ;)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Karsten Jensen

Dato : 10-08-04 18:45

Jan Larsen skrev:

> Det lyder fint, men hvordan virker det lige..
> der er jo ikke plads med mindre den hænger løst
> inde i kabinettet. eller hvad ?
> skal man købe en alm blæser og fylde lim på
> og så er det hele fint ??

Med en harddiskblæser følger der skruer til at montere blæseren på HDDen. De
modeller jeg har set, har alle haft gennemgangsstik, så monteringen er let.

Mvh

Karsten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-08-04 08:42

Jan Larsen wrote:

> Jeg har en gammel computer hvor harddiskken er begyndt
> at blive varm, min blæser begyndte at larme så

Du sørger for mere gennemtræk i kabinettet.

En blæser i bunden der blæser ind. Evt. kombineret med en harddiskkøler
(THansen har en fin-fin løsning).

En blæser der larmer bør udskiftes.

Jesper G. Poulsen