Manglende lyd
Fra : Anita

Dato : 09-08-04 20:13

Hejsa

Jeg har købt et kabel, som jeg har "monteret" mellem mit tv og min computer.
Dette i håb om at kunne bruge computeren til dvd-afspiller. Billedet
fungerer fint, men der kommer ingen lyd med over. Lyden fungerer fint på
pc'en højtaler, men altså ikke på fjernsynet. Jeg har lidt på fornemmelsen
at det er banalt problem, så please hjælp.

Knus Anita

Fra : Egil Solberg

Dato : 09-08-04 20:22

Anita wrote:
> [...]
> fungerer fint på pc'en højtaler, men altså ikke på fjernsynet. Jeg
> har lidt på fornemmelsen at det er banalt problem, så please hjælp.

Du skal nok også have lydkabelet over også, fra lydkortet til indgang på tv.
Hvad slags forbindelse er det du tilslutter til på TV?

Fra : Anita

Dato : 09-08-04 20:56

Jeg har faktisk løst problemet med lyden (jeg har byttet lidt rundt på nogle
forskellige stik bagpå!)

Til gengæld er billedet mærkbart mindre farverigt end på pc'en (og normalt
tv). Dog er det ikke sort/hvidt. Er der nogen der har en god forklaring på
dette?

Mvh.

Anita

Fra : Egil Solberg

Dato : 09-08-04 21:07

Anita wrote:
> [...]
>
> Til gengæld er billedet mærkbart mindre farverigt end på pc'en (og
> normalt tv). Dog er det ikke sort/hvidt. Er der nogen der har en god

Det kan være en indstilling på PC hvor du vælger PAL-modus.
Det kunne også dreje sig om at du på Tv har specificeret forkert, man kan
som regel vælge mellem S-video og Composite.
Benytter du et Scartkabel, composite-kabel eller S-video?

Fra : Anita

Dato : 09-08-04 21:10

Ja, det er et godt spørgsmål. I hvert ender det hele i et scartstik, som
forbindes til fjernsynets scartindgang.

Fra : Egil Solberg

Dato : 09-08-04 22:18

Anita wrote:
> Ja, det er et godt spørgsmål. I hvert ender det hele i et scartstik,
> som forbindes til fjernsynets scartindgang.

ok, jeg ville forsøge at føle mig frem først og fremmest på TVs
indstillinger for den aktuelle indgang. Jeg er sikker på at du med
fjernbetjeningen kan variere noget.
Det bliver meget svært at sige uden at kende dit tv.
Har dit TV S-video-indgang vil det måske være det bedste.