/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
TV tuner ti lydkort
Fra : Sørensen


Dato : 09-08-04 07:26

Jeg har et terratec TVvalue tuner kort og et Sound blaster Audigy kort.
Jeg kan sagtens få tv billede med lyd på min pc ved almindelig afspilning -
men når jeg prøver at optage på harddisken, kommer der ikke lyd med.
Jeg har forbundet line in på lydkortet med audio out på tuner kortet - det
burde da være korrekt, ikke?
Line in på lydkortets mixer er også åbnet.
Hvad kan være galt?
sørensen



 
 
Ukendt (09-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-08-04 07:54

> Jeg har et terratec TVvalue tuner kort og et Sound blaster Audigy kort.
> Jeg kan sagtens få tv billede med lyd på min pc ved almindelig
afspilning -
> men når jeg prøver at optage på harddisken, kommer der ikke lyd med.
> Jeg har forbundet line in på lydkortet med audio out på tuner kortet - det
> burde da være korrekt, ikke?
> Line in på lydkortets mixer er også åbnet.
> Hvad kan være galt?

Prøv under indspilning at sætte et flueben ved mikrofon i stedet for line
in, det sker engang imellem på mit Terratec Cinergy 600 tv kort.

mvh Kim.

ps: det skulle være forbundet rigtigt som du skriver.



Sørensen (09-08-2004)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 09-08-04 13:11

Altså flueben for at "mute"...? Hvis der IKKE er flueben, er linien jo
aktiv, ihvertfald hvis vi taler om Creatives mixer.
Det er under ikonet AudioHQ i kontrolpanelet. Derudover er der jo samme sted
"lyde og lydenheder", altså windows egen lydstyring.. Under fanebladet
lydenheder findes "afspilning af lyd" og "indspilning af lyd".
Sidstenævntes knap "avanceret", er grå - kan ikke åbnes. Det burde den vel
kunne? (Under afspilning fører avanceret knappen videre til
højttalerindstillinger)
sørensen



Mads (09-08-2004)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 09-08-04 10:00

On Mon, 9 Aug 2004 08:26:21 +0200, "Sørensen" <remove_pbs@adslhome.dk>
wrote:

>Jeg har et terratec TVvalue tuner kort og et Sound blaster Audigy kort.
>Jeg kan sagtens få tv billede med lyd på min pc ved almindelig afspilning -
>men når jeg prøver at optage på harddisken, kommer der ikke lyd med.
>Jeg har forbundet line in på lydkortet med audio out på tuner kortet - det
>burde da være korrekt, ikke?
>Line in på lydkortets mixer er også åbnet.
>Hvad kan være galt?

Der er 2 skærme med mixer indstillinger. En til afspilning
og en til indspilning. Du har sikkert fået valgt Line-in på
den første, men du skal videre ind på skærmen med
Indspilning og vælge Line-in her også. Ellers kan du
ikke optage lyden, men godt høre den "Live"

mvh Mads

Sørensen (09-08-2004)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 09-08-04 13:12

men du skal videre ind på skærmen med
> Indspilning og vælge Line-in her også.

Se mit svar ovenfor ---det er sikkert denne skærm, jeg ikke kan komme ind i
(ligger under lyde og lydenheder/lydenheder/indspilning)..hvor avanceret
knappen er grå.?
sørensen



Mads (09-08-2004)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 09-08-04 20:36

On Mon, 9 Aug 2004 14:12:04 +0200, "Sørensen" <remove_pbs@adslhome.dk>
wrote:

>Se mit svar ovenfor ---det er sikkert denne skærm, jeg ikke kan komme ind i
>(ligger under lyde og lydenheder/lydenheder/indspilning)..hvor avanceret
>knappen er grå.?

Nej, den knap er også grå her hos mig, men det er ikke den du skal
bruge.

Vælg istedet Egenskaber lige ovenover.

Klik på Indspilning og se så om der er flueben ved Line-in
lige nedenunder.

Klik så på OK. Så skulle du gerne få et nyt mixer vindue
som hedder Recording Control eller noget tilsvarende.
( det præcise navn kommer vist an på lydkortet )

I det nye vindue skal der være flueben ved Line-in og
der skal være skruet op for lyden samme sted.

Luk så vinduet og prøv at optage igen. Nu burde det
virke.

mvh Mads

Sørensen (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 10-08-04 00:15

> Klik så på OK. Så skulle du gerne få et nyt mixer vindue
> som hedder Recording Control eller noget tilsvarende.
> ( det præcise navn kommer vist an på lydkortet )
>
> I det nye vindue skal der være flueben ved Line-in og
> der skal være skruet op for lyden samme sted.
>
> Luk så vinduet og prøv at optage igen. Nu burde det
> virke.

Hm, ja, det kan jeg godt se..jeg kom ind til det rigtige vindue og krydsede
af..men efter optagelse var der stadig ingen lyd. Da jeg så gik tilbage til
kontrolpanelet og pgl. lydpanel, så var mit flueben væk?! Prøvede flere
gange også med andre optagemidler, men hver gang viste det sig EFTER
optagelse, at fluebenet var væk.
Ifølge hjælpefilen skulle der være en OK knap, man - selvfølgelig -skal
vælge, efter at man har sat flueben i line-in f.eks., men jeg har altså
INGEN ok knap, kan kun lukke optagevinduet via krydset i højre hjørne..?!
sørensen



Mads (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 10-08-04 10:08

On Tue, 10 Aug 2004 01:15:06 +0200, "Sørensen"
<remove_pbs@adslhome.dk> wrote:

>Hm, ja, det kan jeg godt se..jeg kom ind til det rigtige vindue og krydsede
>af..men efter optagelse var der stadig ingen lyd. Da jeg så gik tilbage til
>kontrolpanelet og pgl. lydpanel, så var mit flueben væk?! Prøvede flere
>gange også med andre optagemidler, men hver gang viste det sig EFTER
>optagelse, at fluebenet var væk.
>Ifølge hjælpefilen skulle der være en OK knap, man - selvfølgelig -skal
>vælge, efter at man har sat flueben i line-in f.eks., men jeg har altså
>INGEN ok knap, kan kun lukke optagevinduet via krydset i højre hjørne..?!

Det er også helt normalt. Der er ingen OK knap i det vindue.
Du sætter bare fluebenet og lukker vinduet med den lille X knap
øverst til højre.

Årsagen til dit problem skal dog findes et helt andet sted.
Du må have et eller andet software i maskinen der nægter,
måske pga. en bug, at give dig lov til at sætte Line-in som
den kilde der skal optages fra og hvad det er for et program,
ja det må guderne vide. Det kan selvf. også være en bug
i selve Windows eller i lydkortets driver software.

Har du andre flueben i Record Control vinduet, for så
prøv at fjerne dem først.

Har du andre mulige kilder at vælge imellem. Med nogen
lydkort, vistnok Cratives, kan man vælge en der hedder
"What U Hear" og med den optager du så alt hvad du
kan høre i højtalerne, man altså så også inkl. systemlyde
som du måtte have slået til.

mvh Mads

Sørensen (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 10-08-04 11:43

>
> Årsagen til dit problem skal dog findes et helt andet sted.
> Du må have et eller andet software i maskinen der nægter,
> måske pga. en bug, at give dig lov til at sætte Line-in som
> den kilde der skal optages fra og hvad det er for et program,
> ja det må guderne vide. Det kan selvf. også være en bug
> i selve Windows eller i lydkortets driver software.
>
> Har du andre flueben i Record Control vinduet, for så
> prøv at fjerne dem først.
>
> Har du andre mulige kilder at vælge imellem. Med nogen
> lydkort, vistnok Cratives, kan man vælge en der hedder
> "What U Hear" og med den optager du så alt hvad du
> kan høre i højtalerne, man altså så også inkl. systemlyde
> som du måtte have slået til.

Ja, jeg er kommet så vidt som at konstatere, at fluebenet forsvinder I SAMME
ØJEBLIK som tv transmissionen begynder på skærmen. Jeg har nemlig prøvet at
lade mikseren stå åben samtidig for at se hvad der sker. Fluebenet fjernes
automatisk, men jeg kan så sætte det dèr igen - og så er der lyd på
optagelsen. Det var da fremskridt. Så jeg KAN optage, men det kræver, at jeg
sidder ved maskinen og trykker lyden på i samme øjeblik optagelsen
starter..og så går noget af ideen jo tabt.
Som du siger..et eller andet fjerner dette flueben, og mest sandsynligt er
vel, at det er i tv kortets software/drivers, det er galt.
Det samme sker i øvrigt i øvrige liniemulighder, f.eks. WhatUhear.
Jeg skulle måske prøve noget helt andet software - nogen forslag?
sørensen



Mads (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 10-08-04 14:01

On Tue, 10 Aug 2004 12:43:25 +0200, "Sørensen"
<remove_pbs@adslhome.dk> wrote:


>Ja, jeg er kommet så vidt som at konstatere, at fluebenet forsvinder I SAMME
>ØJEBLIK som tv transmissionen begynder på skærmen. Jeg har nemlig prøvet at
>lade mikseren stå åben samtidig for at se hvad der sker. Fluebenet fjernes
>automatisk, men jeg kan så sætte det dèr igen - og så er der lyd på
>optagelsen. Det var da fremskridt. Så jeg KAN optage, men det kræver, at jeg
>sidder ved maskinen og trykker lyden på i samme øjeblik optagelsen
>starter..og så går noget af ideen jo tabt.
>Som du siger..et eller andet fjerner dette flueben, og mest sandsynligt er
>vel, at det er i tv kortets software/drivers, det er galt.
>Det samme sker i øvrigt i øvrige liniemulighder, f.eks. WhatUhear.
>Jeg skulle måske prøve noget helt andet software - nogen forslag?

Hej

Nej, desværre kan jeg ikke foreslå et andet program. Jeg har kun
brugt det software der fulgte med mit eget TV kort.
Jeg ved der findes adskillige programmer der virker med mange
forskellige TV tuner kort, men jeg har altså ikke prøvet dem.

Og så er det jo heller ikke sikkert at et andet program vil gøre
nogen forskel. Der er tydeligvis en eller anden fejl i kommunikationen
mellem TV kort/software og Windows/lyd driver.

Jeg håber du finder en bedre løsning end at skulle sætte det
flueben hver gang der skal optages.

mvh Mads

Edmund (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Edmund


Dato : 11-08-04 18:45

Sørensen skrev:

> Ja, jeg er kommet så vidt som at konstatere, at fluebenet forsvinder
> I SAMME ØJEBLIK som tv transmissionen begynder på skærmen.

Er det ikke for du i selve terratec TVvalue programmer skal vælge om der
skal optages fra tv eller lydkort.
På et Terratec Cinergy 400/600 gøres det under audio menuen.

Mvh Edmund


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste