Fat32 Ghost på NTFS??
Fra : Mig

Dato : 08-08-04 14:28

Hejsa.

Jeg har lavet en Ghost af XP som kørte Fat32 på det tidspunkt.Nu vil jeg
formatere i NTFS ,men kan jeg så lægge den ghost ind?? Eller skal jeg starte
forfra med installation etc.???

Fra : Anders Lund

Dato : 08-08-04 16:28

Mig wrote:

> Jeg har lavet en Ghost af XP som kørte Fat32 på det tidspunkt.Nu vil jeg
> formatere i NTFS ,men kan jeg så lægge den ghost ind?? Eller skal jeg starte
> forfra med installation etc.???

Når du bruger Ghost, opretter den filsystemet. Så hvis du har formateret
den til NTFS og imaget ligger i FAT32 format - ja så ender du med en
FAT32 formateret partition.

Sådan var det i hvert fald i ældre Ghost versioner. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Gnistn

Dato : 08-08-04 16:31

Mig wrote:

> Jeg har lavet en Ghost af XP som kørte Fat32 på det tidspunkt.Nu vil
> jeg formatere i NTFS ,men kan jeg så lægge den ghost ind??

Ja det kan du godt, men da dit ghost image (billede) er fat32 vil din NTFS
partition/drev bilve til fat32.

Du kan kovertere fat32 til NTFS sådan her:
Start=>Kør==>tast CMD
CONVERT C: /FS:NTFS

Ønsker du at konvetere andre drev end C: ændrer du naturligvis bare C: til
det respektive drev bogstav.

Men husk, du kan ikke umiddelbart konvetere tilbage fra NTFS til FAT32
medmindre du investerer i f.eks. Powerquest Partition Magic.

--
Venlig hilsen
Gnistn