Reset af D-link AirPlus Xtreme G+ WLAN rou~
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 30-07-04 17:11

Hej,

Jeg har sådan en fætter men den vil ikke hvad jeg vil, faktisk kan jeg
slet ikke komme i kontakt med den - dvs. det kan jeg godt, men jeg
kommer ikke ind på admin-interface og kan resette den = den er ubrulig
for mig!

Jeg_HAR_prøvet reset knappen der sidder i røven på den, men tror ikke
den resetter til factory settings, sådan ser det i al fald ikke ud.

Hvad gør jeg for at få liv i krabaten igen?

/T

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-07-04 21:23

"Thomas Løjmann Jørgensen" <lojmann@lojmann.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den resetter til factory settings, sådan ser det i al fald ikke ud.
>
> Hvad gør jeg for at få liv i krabaten igen?

Med en d-link 604 viste det sig, at der var 2 reset muligheder. Den
officielle og så en jeg fandt hos den svenske importør af ovenstående. Nu er
det godt nok ikke den samme, men det kan jo være at princippet er.
Tag strømmen fra.
Tryk reset knappen ind og hold den inde, mens du sætter strøm på. Hold den
inde i ca. 20 sekunder med strømmen sat til. Slip reset knappen. Ca. 10
sekunder efter hiver man strømmen fra den igen og umiddelbart efter sætter
man strøm på igen.
Det virkede hos mig.
Dernæst bør du montere/tænde i følgende rækkefølge første gang at routeren
sættes til.
Tag strømmen fra både router og kabelmodem (hiv stikkene ud). Sæt strøm til
kabelmodem. Når du kan se, at modem har gennemgået alle test og har signal,
sætter du strøm på routeren. Når du kan se, at den lyser de rigtige steder
osv. tænder du computeren.
Herefter kan der gå op til 10 min, før du kan få hul igennem routeren. Det
har jeg oplevet flere gange efter at have nulstillet routere.
Du kan evt. også fra en dosprompt prøve at pinge den på dens ip adresse
eller skriver ipconfig /all, hvor du så bør kunne se, om computeren kan se
routeren.
Ellers må du nok en tur i netvaerk gruppen, hvor eksperterne sidder - og
måske nogen med samme router som dig.

Kurt

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 30-07-04 23:45

On Fri, 30 Jul 2004 22:23:04 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurtnospam@portalen.no> wrote:

<SNIP>

Hej Kurt,

Tak for svaret, det var ikke helt det der virkede her, jeg måtte tænde
den og derefter presse "RESET" i 20-30 sec. Slukke den EFTER den var
"startet op efter resetet" og så tænde den igen... herefter så den ud
til at have default indstillinger, jeg kom på den men så "bootede den
af sig selv" tilbage til de gamle settings og lidt senere tilbage til
"default". så ind i admin-siden og resette til factory settings.

Tror den er der nu, men er ikke helt sikker :)

Tak for inspirationen :)

/T

Fra : Anders Pedersen

Dato : 01-08-04 14:22

On Fri, 30 Jul 2004 18:10:43 +0200, Thomas Løjmann Jørgensen wrote:

> [...]
> den resetter til factory settings, sådan ser det i al fald ikke ud.
>
> Hvad gør jeg for at få liv i krabaten igen?

Forkert gruppe
dk.edb.netvaerk.traadloest
er den rigtige

--