Intel P4 3 ghz Prescott 800 fsb - hvilk
Fra : Elscorpio

Dato : 27-07-04 19:37

Hej

Jeg har hørt fra en kammerat at Intels Prescott P4'ere kræver mere
strøm end Northwood serien. Derfor kommer jeg i tvivl om en Chieftec
340 watts er nok til et system hvor der også er 2 x 400 mhz DDR Ram +
1 Radeon9700 Pro videokort + 4 hdd.

Hvad ville I anbefale som min. af Watt(må gerne være en strømforsyning
der er støjsvag)

Mvh

Martin

Fra : Egil Solberg

Dato : 27-07-04 20:33

Elscorpio wrote:
> [...]
> 1 Radeon9700 Pro videokort + 4 hdd.
>
> Hvad ville I anbefale som min. af Watt(må gerne være en strømforsyning

Hvorfor ikke så købe en Northwood 3GHz? Så er det ca samme performance, de
fleste gange faktisk bedre, og du kan beholde dit PSU. Forresten synes jeg
tit de Chieftec-kabinetter indeholder et 360W PSU istedetfor de 340W som der
annonceres med, i alle fald hos shg. Skal der handles kraftigere PS foreslår
jeg at se på Antec og Enermax i 380W-området og op. Antec er kommet med en
ny serie der har nogle af de nye kontakter til nye grafikkort, så det er
værd at tage et kig på.

Fra : Elscorpio

Dato : 28-07-04 16:10

> [...]
> ny serie der har nogle af de nye kontakter til nye grafikkort, så det er

Hvor mange dB ligger de på i støjniveau?

Fra : Egil Solberg

Dato : 28-07-04 16:17

Elscorpio wrote:

> Hvor mange dB ligger de på i støjniveau?

"whisper quiet" for "Neo-Power" serien.
http://www.antec.com/us/

De der dB kan du heller ikke bruge til så meget, så reviews af en uhildet
reviewer må være løsningen for dig.

Fra : NEiL DANELAW

Dato : 27-07-04 21:03

"Elscorpio" <martinandersen1976@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> strøm end Northwood serien. Derfor kommer jeg i tvivl om en Chieftec
> 340 watts er nok til et system hvor der også er 2 x 400 mhz DDR Ram +

Det er rigeligt med strøm.

Fra : Elscorpio

Dato : 28-07-04 16:09

"NEiL DANELAW" <mail@danelaw.dk> wrote in message news:<hyyNc.22403$l7.17053@fe08.usenetserver.com>...
> "Elscorpio" <martinandersen1976@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er rigeligt med strøm.

Det er rev. E af Northwood serien(går ud fra det er dem man kalder
Prescott) en 3 ghz intel p4 800fsb 1024 kb level2 cache.

Fra : Egil Solberg

Dato : 28-07-04 16:14

Elscorpio wrote:
> Det er rev. E af Northwood serien(går ud fra det er dem man kalder
> Prescott) en 3 ghz intel p4 800fsb 1024 kb level2 cache.

Northwood er Northwood. Prescott er Prescott. Begge er P4, men Prescottene
får vel en "E" efter sig i salgsnavnet.
En Northwood er nok et bedre køb end en Prescott end så længe.

Fra : Ken

Dato : 29-07-04 08:41

On Wed, 28 Jul 2004 17:14:29 +0200, "Egil Solberg"
<egilso@hotmail.com> wrote:

> Northwood er Northwood. Prescott er Prescott. Begge er P4,
> men Prescottene får vel en "E" efter sig i salgsnavnet.
> En Northwood er nok et bedre køb end en Prescott end så længe.

Pentium 4C = Northwood
Pentium 4E = Prescott

Pentium 4C (Northwood) 3.2 GHz är bästa köp idag.