[mus] Logitech MX900 Bluetooth
Fra : Jane

Dato : 22-07-04 09:52

Når jeg starter min XP skal jeg åbenbart klikke "connect"
på musen og derefter "connect" på senderen/opladeren før
XP opdager der er mus sat til.

Hvorfor og kan jeg slippe for det?

Gør det nogen forskel at musen sidder i et usb-hul (den
ville ikke virke i det almindelige musehul, så der sidder
min "gamle" Logitech mus stadig, begge mus virker når
jeg ellers har fået liv i bluetooth musen).

Jane - træt af museproblemer
--
xn--bleskrog-i0a.dk
æbleskrog.dk

Fra : Dennis Lange

Dato : 22-07-04 11:38

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse
> Når jeg starter min XP skal jeg åbenbart klikke "connect"
> på musen og derefter "connect" på senderen/opladeren før
> XP opdager der er mus sat til.

Virker det ikke hvis du bevæger musen, og så lige venter et par sekunder?

Du bliver nødt til at aktivere musen før Bluetooth'en registrerer enheden?

Mvh
Dennis Lange

Fra : Jane

Dato : 22-07-04 18:38

Dennis Lange skrev i <news:40ff9927$0$66478$14726298@news.sunsite.dk>:

> Virker det ikke hvis du bevæger musen, og så lige venter et par
> sekunder?

Nej men nogle få gange har det været nok at klikke på musen-
knapperne.

Hvis jeg tænder computeren før jeg går i bad og kommer tilbage
efter en halv time har den som regel også fundet musen af sig
selv, men ikke altid.

> Du bliver nødt til at aktivere musen før Bluetooth'en registrerer
> enheden?

Ihvertfald de 99% af gangene. Men kun hvis musen er i sit hul,
hvis den ligger på skrivebordet og spilder strøm går det fint
hvis computeren kun er i standby.

En anden sjov (irriterende) ting er hvis jeg sætter musen til
opladning og computeren på standby - så tænder computeren når
musen er færdigopladet - hvilket kan forskrække ret meget når
man ligger og sover ved siden af den.

Jane - ikke 100% begejstret for musen
--
xn--bleskrog-i0a.dk
æbleskrog.dk

Fra : Dennis Lange

Dato : 23-07-04 09:01

> Nej men nogle få gange har det været nok at klikke på musen-
> knapperne.

Min virker hver eneste gang hvis jeg lige lave en bevægelse med musen, så
bruger bluetooth'en et par sekunder på at forbinde eller hvad den nu skal,
og så kommer muse-markøren og det kører bare.

> [...]
> opladning og computeren på standby - så tænder computeren når
> musen er færdigopladet - hvilket kan forskrække ret meget når

Det lyder meget som noget Wake-On-USB er slået til i din BIOS, prøv at slå
det fra.

Mvh
Dennis Lange

Fra : Jane

Dato : 23-07-04 12:14

Dennis Lange skrev i <news:4100c5c4$0$66478$14726298@news.sunsite.dk>:

> Det lyder meget som noget Wake-On-USB er slået til i din BIOS, prøv at
> slå det fra.

Øhmn jeg skal lige alliere mig med en der tør gå ind i bios,
men tak for rådet.

Jane - bange for hardware
--
xn--bleskrog-i0a.dk