Hvilken USB?
Fra : Sørensen

Dato : 18-07-04 17:56

Jeg har nogle blå skærme ind imellem - og mistænker USB portene for at lave
ravagen, dvs. USB1,0 vs. USB 2,0 udstyr.
Men jeg er usikker på, om jeg egentlig har USB 1,0 eller USB 2,0 på mit
bundkort.
Hvordan konstaterer jeg det?
sørensen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 18-07-04 18:06

"Sørensen" <removepbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ravagen, dvs. USB1,0 vs. USB 2,0 udstyr.
> Men jeg er usikker på, om jeg egentlig har USB 1,0 eller USB 2,0 på mit

Du har nu flg. valgmuligheder:

1. Du fortæller os hvilket bundkort det drejer sig om.
2. Du tjekker din manual til bundkortet og ser hvad den har at sige om USB.
3. Du tjekker fabrikantens hjemmeside, finder dit bundkort på siden og læser
der.

Mvh
Benjamin

Fra : Sørensen

Dato : 18-07-04 19:07

BUndkortet er Asus P4P800 - og jeg HAR været inde og checke manual osv., men
måske er jeg ikke nok inde i fagsproget til at tolke denne..derfor spørger
jeg her !
Men jeg har selvfølgelig også prøvet via system/hardware/enhedshåndtering,
men dèr fremgår det altså heller ikke direkte.
Og mit Aida32 synes heller ikke at røbe hemmeligheden...?!
mv.h sørensen

Fra : Egil Solberg

Dato : 18-07-04 19:19

Sørensen wrote:
> [...]
> denne..derfor spørger jeg her !
> Men jeg har selvfølgelig også prøvet via
> system/hardware/enhedshåndtering, men dèr fremgår det altså heller

Står der "Standard Enhanced PCI to USB host controller"? Så er den god nok
med USB2.0.
Sørg ellers for at have SP1 installeret, og installer Intel inf update fra
www.intel.com.

Fra : Sørensen

Dato : 18-07-04 20:25

> Står der "Standard Enhanced PCI to USB host controller"? Så er den god nok
> med USB2.0.

Ja, det gør der faktisk - sammen med en hel masse andet USB stof, så den er
vel god nok. Tak for det.

> Sørg ellers for at have SP1 installeret, og installer Intel inf update fra
> www.intel.com.

Hm, intel inf update..den er jeg mere i tvivl om. Kan du linke mere direkte,
for der er altså meget at vælge imellem dèr..
mv.h sørensen

Fra : Egil Solberg

Dato : 18-07-04 20:29

Sørensen wrote:

> Hm, intel inf update..den er jeg mere i tvivl om. Kan du linke mere
> direkte, for der er altså meget at vælge imellem dèr..

ftp://aiedownload.intel.com/df-support/7484/eng/infinst_enu.exe

Fra : Laziter [9440]

Dato : 18-07-04 20:19

> [...]
> men dèr fremgår det altså heller ikke direkte.
> Og mit Aida32 synes heller ikke at røbe hemmeligheden...?!

Et lille link:
http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4p800/overview.htm

Og der afsløres det at der kan benyttes op til 8 USB 2.0 porte.
(se næsten nederst på siden)

Mvh
Benjamin