Hjælp: Logitech® Cordless Desktop® MX - pr~
Fra : Alex Jensen

Dato : 18-07-04 12:10

Hej NG

Undertegnede har ovenstående sæt fra Logitech, men jeg har ét ret
irriterende problem med min mus. Den er ligesom i dvale, når jeg ikke har
brugt den i nogle få sekunder, og jeg skal trykke på en af musetasterne før
den bevæger sig igen. Men mange gange kommer man til at trykke de forkerte
steder.

Jeg har forsøgt at finde et sted i opsætningen, hvor dette kan vælges
til/fra, men det synes jeg ikke lige, der er mulighed for.

Har nogle af jer samme problem og/eller en løsning på det?

På forhånd tak!

Alex

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 18-07-04 12:21

"Alex Jensen" skrev:
> [...]
> mus. Den er ligesom i dvale, når jeg ikke har
> brugt den i nogle få sekunder, og jeg skal trykke
> på en af musetasterne før den bevæger sig igen.

Det lyder mest som om du har noget der generer radiokommunikationen imellem
mus og modtager. Har du trådløs netværk lige op af, har du mobiltelefonen
liggende tæt på, eller andre trådløse enheder som kan "jamme" musens
kommunikation ?

Hvis ja, så prøv at flytte andre trådløse enheder længere væk.

Jo tættere modtageren (laderen) er på musen, jo mere stabil er
radiokommunikationen. Så ingen grund til at have modtageren stående langt
væk, blot fordi den kan, hellere så tæt på som muligt.

--
Mvh, Lars

Seneste nyt om KiSS DP-558: www.recordere.dk

Fra : Jacob E.

Dato : 18-07-04 13:54

Lars Ladingkaer wrote:

> Det lyder mest som om du har noget der generer radiokommunikationen
> imellem mus og modtager.

Nej, det er ikke nødvendigvis problemet. Mit Trust-sæt med trådløst tastatur
og mus har samme "dvale" funktion, og jeg har ligeledes forsøgt at fjerne
det, uden held. Håber nogen har en løsning.

Mvh Jacob

Fra : Alex Jensen

Dato : 18-07-04 19:19

Hej Lars

Der ligger ikke andre ting tæt på, der umiddelbart kan forstyrre
forbindelsen mellem mus og modtager. Desuden står modtageren ca. 10 cm. fra
mus og tastatur, så det kan heller ikke være det. Jeg prøver lige Kims
forslag (se nedenfor) og vender tilbage med resultatet.

Alex

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 18-07-04 20:05

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mus og tastatur, så det kan heller ikke være det. Jeg prøver lige Kims
> forslag (se nedenfor) og vender tilbage med resultatet.

Hej Alex
Hvis du har en CRT skærm så skal modtageren så langt væk som muligt fra
denne.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 18-07-04 14:12

> Har nogle af jer samme problem og/eller en løsning på det?

Det lyder som et problem jeg også havde med mit Logitech Cordless Desktop
Optical. Det viste sig på nøjagtigt samme måde, men for mig hjalp det at
skifte underlaget, så musen havde noget bedre at læse diodens lys fra. Prøv
med et andet underlag. Det kan da ikke skade

--
Mvh. Kim Fritze Sillasen, Aalborg
Forget 911, I dial .357

Fra : Alex Jensen

Dato : 18-07-04 19:18

Hej Kim

Det vil jeg prøve og lige vende tilbage med resultatet. Hvad er egentlig det
bedste underlag til optiske mus (materiale/farve)?

Alex

"Kim Fritze Sillasen [9000]" <Fritze76JEGHADERSPAM@hotmail.com> wrote in
message news:cddsv9$2oi3$1@news.cybercity.dk...

Fra : René Lønstrup

Dato : 18-07-04 20:05

Alex Jensen <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> wrote:
> Det vil jeg prøve og lige vende tilbage med resultatet. Hvad er
> egentlig det bedste underlag til optiske mus (materiale/farve)?

Jeg bruger en Black IceMat sammen med min MX700 og det virker ret godt -
bortset fra at det er irriterende at den skal rengøres så tit for at undgå
grimme skurelyde når musen bevæges (men jeg har også en flok katte til at
løbe frem og tilbage over skrivebordet og smide hår/støv/skidt over det hele
;) ).

Min mus går dog også i dvale efter lidt tid, men det er noget i retning af 5
minutter eller sådan noget (har ikke lige taget tid, men det ihvertfald
langt mere end nogle få sekunder), men den springer fint til live igen efter
at være blevet bevæget en smule.. Om det har noget med underlaget at gøre,
ved jeg ikke men det er da muligt...

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 18-07-04 20:16

> Det vil jeg prøve og lige vende tilbage med resultatet. Hvad er
> egentlig det bedste underlag til optiske mus (materiale/farve)?

"Det bedste" ved jeg ikke, men jeg bruger en mørkeblå musemåtte til en tier
fra Bog & Ide og den virker fint med musen til min Logitech CDO.

Fra : Alex Jensen

Dato : 19-07-04 09:39

Hej Kim

Det ser ud til at virke bedre efter jeg har prøvet et andet underlag, så mon
ikke det er løsningen

Takker.

Alex