Defekt USB port
Fra : M. Jørgensen

Dato : 17-07-04 18:17

Hej
Jeg har 6 stk USB udgange på pc'en. Helt umotiveret er den ene udgang på
fronten holdt op med at virke. Kan man brænde en sådan af eller er det en
konflikt som er opstået de 5 andre virker korrekt?

M.v.h
Mogens

Fra : Egil Solberg

Dato : 17-07-04 18:26

M. Jørgensen wrote:
> [...]
> på fronten holdt op med at virke. Kan man brænde en sådan af eller er
> det en konflikt som er opstået de 5 andre virker korrekt?

Tag lige et kig inde i din PC, muligvis er en af de ledninge til fronten
hoppet af bundkortet. Da jeg rengjorde min pc her om dagen, så jeg selv at
en af dem var tæt på at falde ud.

Fra : Is

Dato : 17-07-04 18:33

M. Jørgensen wrote:
> [...]
> på fronten holdt op med at virke. Kan man brænde en sådan af eller er
> det en konflikt som er opstået de 5 andre virker korrekt?

Og den har virket før med det du putter i ??

Jeg ved ikke hvorfor men det er ikke alle ting der virker på usb front, men
det kan godt virke på de usb der er bag ( de sidder vist direkte på
bundkortet )

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : M. Jørgensen

Dato : 17-07-04 19:25

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
men
> det kan godt virke på de usb der er bag ( de sidder vist direkte på

Alt har virket før og den har også været til rådighed for boot det er det
heller ikke mere, Jeg må prøve at kravle ind i maskinen og se om ledningen
er hoppet af.
/Mogens

Fra : Is

Dato : 17-07-04 21:16

> Alt har virket før og den har også været til rådighed for boot det er
> det heller ikke mere, Jeg må prøve at kravle ind i maskinen og se om
> ledningen er hoppet af.
> /Mogens

Kan det bare være PC en ikke kan se porten.

Jeg mener du kan prøve at fjerne den i enhedshåndteringen, når du så bruger
porten igen instalerer den sig selv igen ( jeg bruger Win NT2000)

Højreklik på denne computer,
Faneblad Hardware, vælg enhedshåndtering
højerklik på usb portene og vælg slet - eller du kan måske se noget på
egenskaberne her ?

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : M. Jørgensen

Dato : 18-07-04 09:02

> [...]
> Faneblad Hardware, vælg enhedshåndtering
> højerklik på usb portene og vælg slet - eller du kan måske se noget på

Hej Erik
Nej desværrer er det ikke kun i windows problemet er. Jeg har altid kunnet
boote på denne port men den er helt død, alle andre USB porte fungerer alle
kabler sidder som de skal i maskinen, så jeg må nok erkende at denne port er
brændt af på mother boardet.

M.v.h
Mogens

Fra : Anders Lund

Dato : 19-07-04 00:58

M. Jørgensen wrote:

> Jeg har 6 stk USB udgange på pc'en. Helt umotiveret er den ene udgang på
> fronten holdt op med at virke. Kan man brænde en sådan af eller er det en
> konflikt som er opstået de 5 andre virker korrekt?

Det kan man vel. Én af mine venner kom til at sætte stikket til sine
høretelefoner ind i USB stikket på din bærbar - og så slukkede den. Der
var heldigvis ikke sket noget (af hvad han kunne se), men det viser bare
at der kan ske ting med USB porten.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk