Køb af ny computer
Fra : Maxi

Dato : 16-07-04 09:48

Jeg overvejer at købe en ny computer og her er en række krav jeg har
stillet:

1. Afvikle spil. Det skal være også være sådan at computeren kan følge med
mindst 1 års tid frem.
2. Skal benyttes til tekstbehandling, billedbehandling osv.
3. Maks. pris 4500 kr.
4. Behøver ikke at være en varemærke som feks Dell.
5. Uden skærm

Det er nogle år siden at jeg har fulgt med så jeg er ikke helt klar over
hvilken et det skal være. Jeg har tidligere købt computer Multimediaworld
(www.imw.dk) med gode erfaringer. Så det skal helst være en computer derfra.
Men jeg åben hvis der er andre forretninger der har nogle gode.

Jeg har set på et par stykker som gerne må kommenteres og der må gerne
kommes forslag til evt. ekstra opgradring.. feks større harddisk.

http://www.imw.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=MPCPERF2800 Pris
4299 kr.
http://www.imw.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=MPCPERF2500 Pris
3999 kr.

På hjemmesiden er der også mulighed for at lave "samle en computer". Der må
også gernes gives et bud på dette.

Fra : Lars Grau

Dato : 16-07-04 22:13

Det eneste som jeg kan der er galt med de computer som du selv forslår, er
at firmaet skrive " 24 mdr. Reklamationsret hvoraf det første ½ år er
garanti. Evt. ydeligere reklamationsret / garanti ydes af producenten." det
er der et lille problem med, for i danmark er det første år garanti på alle
vare om så de kun koster 5 øre.

Sommer Hilsen

Lars

Fra : Anders Lund

Dato : 16-07-04 22:33

Lars Grau wrote:

> [...]
> er der et lille problem med, for i danmark er det første år garanti på alle

Er det ikke rigtig nok det de skriver? Jeg mener at der blev indført 2
års "garanti" i Danmark, fra et par dag siden. Denne "garanti" består af
½ års garanti og 1½ års reklamationsret.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-07-04 23:11

Anders Lund skrev:

> Er det ikke rigtig nok det de skriver? Jeg mener at der blev indført 2
> års "garanti" i Danmark, fra et par dag siden. Denne "garanti" består af
> ½ års garanti og 1½ års reklamationsret.

Det er korrekt hvis du med "garanti" i gåseøjen mener reklamationsret
efter formodningsregelen.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-07-04 23:10

Lars Grau skrev:

> [...]
> det er der et lille problem med, for i danmark er det første år garanti

Øhm nej.. du har aldrig i Danmark nogensinde haft krav på garanti.
Garanti er når du stilles bedre end købeloven fordrer.

Du har i dag 24 måneders reklamationsret hvoraf de først 6 er efter
formodningsregelen.

Så der er intet problem i det de skriver.

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-04 01:00

> [...]
> stillet:
>
> 1. Afvikle spil. Det skal være også være sådan at computeren kan følge med

Et Radeon 9200SE Grafikkort er HÅBLØST efter dagens standard !
Hvis du bemærker det, så skriver de bare "128 MB grafikkort". Det er ikke
tilfældigt ! ! !
RAM er på ingen måde afgørende for grafikkorts ydelse i forhold til
forskellen mellem forskellige generationer.
Skal det holde til kommende spil, skal det være DirectX 9 kompatibelt.
Og så er det iøvrigt grafikkortet der bestemmer hvilke spil du kan spille,
ikke CPU'en.
Så at sætte et 400 kroners grafikkort i en ny PC der skal kunne bruges til
spil er en forbrydelse ! ! !
Og hold dig væk fra "SE" grafikkort, det er fabriksamputerede modeller.
9600 PRO baserede grafikkort koster fra 1000 kr. og yder 1000 gange bedre

> 2. Skal benyttes til tekstbehandling, billedbehandling osv.
> 3. Maks. pris 4500 kr.
> 4. Behøver ikke at være en varemærke som feks Dell.
> 5. Uden skærm

Du nævner ikke noget om at DVD-brænder skal være et krav.
Her kunne du spare penge til et bedre grafikkort.

Men ellers synes jeg du har valgt rigtigt med 512 MB RAM.
Personligt ville jeg dog vælge denne med et ordentligt grafikkort oveni:
http://www.prc-data.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=32497742
Vil du have brænder eller andet, er det meget nemt at eftermontere.

Rune

Fra : Thomas Hansen

Dato : 17-07-04 08:49

On Sat, 17 Jul 2004 01:59:42 +0200, Rune Friis Jørgensen <rune_friis AT
adslhome DOT dk> wrote:

-snip-

Jeg er helt enig med Rune. De maskiner du henviser til er meget skævt sat
sammen. Grafikkortet er slet ikke op omgangshøjde med resten. Du skal op i
et 9600Pro/TX eller et GF5900TX før du kan forvente at køre nuværende spil
i en tilfredsstillende opløsning og framerate.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"